Meisjes naam top 3 naam of unieke naam

Discussie in 'Babynamen' gestart door 31weken, 13 jun 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. 31weken

    31weken Lid

    13 jun 2019
    6
    2
    3
    Vrouw
    Hoi allemaal
    Ik wil dit toch graag met jullie delen en jullie mening horen

    Al heel lang had ik de naam voor een meisje in gedachte al jaren voor dat ik überhaupt kinderen wilde proberen te krijgen dat is de naam Emma ik heb het altijd al een prachtige naam gevonden. En zei altijd als ik een dochter mag krijgen dan gaat ze zo heette

    Nu zijn wij met onze huwelijksreis 3 jaar geleden naar malta gegaan en daar was een dorpje waar ik de naam ontzettend mooi vond voor een meisje (malieha) en die is mij ook sindsdien bij gebleven. Alleen zouden wij dan voor de versimpelde versie gaan Malia.

    We zitten nu dus heel erg te twijfelen tussen deze twee namen

    Emma
    Heb ik altijd al heel mooi gevonden.
    Alleen wat ik zo jammer vind is dat deze naam in de top 3 van alle namen staat. En dat het niet echt een unieke naam is.

    Malia
    Vind ik een prachtige naam ook
    Heeft meer betekenis voor ons ivm onze huwelijksreis en de naam zelf betekend kalm en vredig
    En het is een naam die we nog nooit gehoord hebben en ook amper is gebruikt.
    Enige nadeel mijn man spreekt de naam soms uit als melia maar daar werkt die aan alleen is hij een beetje bang dat andere de naam ook verkeerd gaan uitspreken

    Wat zouden jullie doen (we gaan Zowieso onze eigen kant op natuurlijk) maar het is soms fijn t even met andere te delen en jullie mening te horen ❤️
     
  2. Aanoniemous

    Aanoniemous Fanatiek lid

    15 feb 2016
    1.546
    962
    113
    Vrouw
    Ik zou zeker voor de tweede gaan
    Door zowel de betekenis erachter en dat het apparter is
     
    31weken vindt dit leuk.
  3. 31weken

    31weken Lid

    13 jun 2019
    6
    2
    3
    Vrouw
    Dankje die naam heeft ook mijn voorkeur
     
  4. hummeltje5

    hummeltje5 VIP lid

    28 dec 2014
    21.571
    13.141
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    Ik ben zelf pro niet veel voorkomende namen. Buiten dat vind ik het supermooi dat deze naam voor jullie zo'n speciale betekenis heeft dus dan zou ik al helemáál voor de ik-ben-geen-13-in-een-dozijn-naam gaan :)
    Zou het zelf wel schrijven als Maliha.

    Over Emma: ik ken zelfs twee meisjes die beiden Emma Sophie heten. Ik bedoel maar :rolleyes:
     
    31weken vindt dit leuk.
  5. Nina Sanders

    Nina Sanders VIP lid

    1 aug 2016
    38.191
    45.328
    113
    Malia!

    Kunnen jullie niet bijv officieel Emma Malia doen (staat mooier dan andersom) en dan als roepnaam Malia?
     
    31weken vindt dit leuk.
  6. EdN

    EdN VIP lid

    27 mei 2011
    8.690
    3.472
    113
    Ik had hetzelfde met Emma als jij, al zeker 20 jaar 1 van mijn favoriete meisjesnamen en ondanks de populariteit kon ik er nog niet echt afstand van doen. Nu ben ik na 2 jongetjes zwanger van een meisje en heb erg getwijfeld, maar er toch voor gekozen om Emma los te laten. De naam is echt al te lang te populair, vinden wij.

    In jouw geval zou ik dus voor Malia gaan, extra leuk door de speciale betekenis (onze oudste heet David, omdat wij tijdens onze huwelijksreis in Florence - waar je wordt doodgegooid met afbeeldingen van De David - besloten dat dat een prachtige naam voor een jongetje zou zijn, en ik vind het nog altijd speciaal dat we dat toen daar al hebben bedacht).
     
    31weken en hummeltje5 vinden dit leuk.
  7. Rosy90

    Rosy90 VIP lid

    29 jul 2014
    9.546
    6.409
    113
    Vrouw
    Malia!
     
    31weken vindt dit leuk.
  8. Elsa86

    Elsa86 VIP lid

    30 jun 2014
    6.463
    3.449
    113
    Ik vind het beide prachtige namen en de betekenis achter Malia vind ik erg mooi.

    Wat ik wel even wil zeggen is dat Emma inderdaad een top 3 naam is, maar het hangt echt van de regio af. Wij hebben ook een Emma en ik ken geen 1 andere Emma hier in de buurt. Ze heeft op 2 verschillende kinderdagverblijven gezeten, op een peuterspeelzaal en peutergroep van de basisschool en zit nu in groep 1. Er heeft nog nooit een andere Emma bij haar in de klas gezeten.

    De optie Emma Malia vind ik trouwens ook een goeie en dan inderdaad als roepnaam Malia.
     
    31weken vindt dit leuk.
  9. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.532
    26.093
    113
    Vrouw
    Malia, persoonlijker :) en nog gewoon een normaal te schrijven en uit te spreken naam.

    Ik hou niet van top 10 namen, woon in een grote stad dus grote scholen; wil niet dat mijn kind een criminele eerste letter van de achternaam erbij krijgt hahaha . Stikt hier van de Sophie's en de Casper's dus hoe mooi ik de naam ook vind: nee. Ik wil geen Casper de B hebben op school
     
    hummeltje5 en 31weken vinden dit leuk.
  10. 31weken

    31weken Lid

    13 jun 2019
    6
    2
    3
    Vrouw

    Dat is een hele goeie om het zo te schrijven heb het net aan Mn man laten zien en die vind het op die manier ook mooier en om een of andere reden heeft die dan geen moeite met de uitspraak (hij heeft dyslexie zal daar wel door komen denk ik )
     
    hummeltje5 vindt dit leuk.
  11. hummeltje5

    hummeltje5 VIP lid

    28 dec 2014
    21.571
    13.141
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    Vind die volgorde juist níet lekker bekken.
    Klinkt als 'Em/en mama Lia' en 'EmMAlia' (wat me dan direct doet denken aan (prinses) Amalia).
     
    Nina Sanders vindt dit leuk.
  12. Nina Sanders

    Nina Sanders VIP lid

    1 aug 2016
    38.191
    45.328
    113
    Vind dit wel mee vallen door de M die er tussen staat. Andersom krijg je 2 klinkers. Maliejaaaemmaa...
     
  13. Kolibrie2

    Kolibrie2 Fanatiek lid

    9 nov 2018
    1.332
    1.135
    113
    Vrouw
    Leuk dat Malia die betekenis voor jullie heeft. Ik zou zeker die naam kiezen. De dochter van Barack Obama heet trouwens zo.
    Ik ken hordes Emma's, hoewel het wel een mooie naam is.
     
    31weken vindt dit leuk.
  14. Narcisje

    Narcisje VIP lid

    17 mrt 2016
    11.395
    6.936
    113
    Vrouw
    Malia! Heel mooi!

    Emma staat ook op mijn lijstje maar ik denk toch dat we tzt voor een andere, minder voorkomende naam gaan.
     
    31weken vindt dit leuk.
  15. Neilia

    Neilia Niet meer actief

    Ik vind Emma echt vreselijk dus kies sowieso voor Malia.

    Maar ondanks de populariteit hoor je Emma hier nooit.
    Ken geen enkele Emma in elk geval.
     
  16. hummeltje5

    hummeltje5 VIP lid

    28 dec 2014
    21.571
    13.141
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    Grappig hoe dat per persoon zo kan verschillen.
    Ik vind het met die M ertussen geen verschil maken. Komt omdat Emma ook al twee M-en bevat. en Malia daar dan mee begint en vervolgens ook nog de a erachteraan komt waar Emma dan weer op eindigt.
    Voor mij "breekt" het een heel stuk beter met de E van Emma ertussen omdat die ook niet elders in één van de twee namen voorkomt. Malia Emma.

    Over je punt van de twee klinkers ben ik het met de meeste combinaties met je eens (ik ben ook zo'n criticus zoals je weet :p) maar in dit geval stoort het me kennelijk niet.
     
    31weken en Nina Sanders vinden dit leuk.
  17. 31weken

    31weken Lid

    13 jun 2019
    6
    2
    3
    Vrouw
    Ja inderdaad ik vind het zo jammer dat Emma al veel voorkomt
     
  18. NiekeKris

    NiekeKris VIP lid

    13 apr 2008
    22.500
    8.353
    113
    Als je Emma Malia snel uitspreekt krijg je Emmalia, handig. ;)

    Ik vind Malia leuk en het verhaal er achter mooi. :) Ik ken een Maliyah, die schrijfwijze vraagt wat meer uitleg, denk ik. ;) Malia is lekker ‘simpel’. (y)
     
    31weken vindt dit leuk.
  19. 31weken

    31weken Lid

    13 jun 2019
    6
    2
    3
    Vrouw

    Dat is ook een mooie variant wij zitten nu zelf ook aan maliha te denken om het zo te gaan schrijven
     
  20. hummeltje5

    hummeltje5 VIP lid

    28 dec 2014
    21.571
    13.141
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    Als jullie toch voor Malia zouden kiezen, op welke lettergreep willen jullie dan de klemtoon leggen?
    MA-lia of ma-LIA (laatste idem aan klemtoon bij Maria)?

    Zou voor mij wel meetellen in of Emmalia wel of niet een goede andere optie is.
    Zelf zeg ik namelijk ma-LIA (net als bij Maria) terwijl ik bij Emmalia EM-malia zeg (net als bij Amalia).

    O, en mocht het wat uitmaken: bij Emmalia lees ik toch écht Emma-Lia. Kortom: vind het zonde dat het mooie Malia/Maliha dan wegvalt.
     
    31weken vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina