Hoi, mijn man en ik willen een evt toekomstig meisje Liva noemen. We zijn nog geen naam tegen gekomen die we leuker vinden. Alleen nu heet de vrouw van mijn broer Lise. Lijkt qua uitspraak natuurlijk wel erg veel op elkaar. Wat vinden jullie, doen of andere naam zoeken? Of evt voorleggen aan schoonzus en kijken wat zij ervan vindt?
Ik vind de namen eerlijk gezegd niet op elkaar lijken. Vanwege de eindklank. Al heb je zelf het gevoel van wel, of je voelt je er niet prettig bij, zou ik het aan hun voorleggen. je hoeft de naam zelf niet te noemen, maar je kan zeggen dat de naam enigszins erop lijkt. Succes
Leuke naam! Gewoon doen. Ik zou het niet eens voorleggen, vind de namen niet op elkaar lijken hoor. Omdat het beide met een li begint?
-va en -se vind ik niet op elkaar lijken. Lise heeft een hardere klank dan Liva. Daarbij,... als het dé naam is voor jullie, zou ik je hier niet door tegen laten houden! Mooie naam trouwens, staat bij mij ook op mn lijstje (bij manlief nog niet, haha)!
Als ze nou Lisa had gegeten, had ik je gelijk gegeven maar nu? Nee, dat lijkt amper op elkaar hoor. Gewoon doen. Erg leuke naam!
Doen! Super leuke naam Liva! Alleen de eerste 2 letters zijn hetzelfde, vind de uitspraak echt anders