Oooooooooooooooooooo ik kom er ondanks jullie fantastische suggesties van vorige maand maar niet uit! In een ander bericht had ik het over Saskia, dat is in Engeland heel leuk maar in Nederland misschien niet meer zo, en het past niet echt goed bij Mia. We willen iets korts en fris en liefs bij Mia dat internationaal of Nederlands is (niet een puur Engelse naam a la Jill of Fay). Het moet in Engeland vrij makkelijk en intuitief uitspreekbaar zijn (dus geen Benthe, Lieve of Lieke). Ik vind Femke heel lief maar dat wordt hier als Femkeej of Femkie uitgesproken en geassocieerd met medicijnen of tamponmerken. Niet echt leuk voor het kind. We vinden naast Femke ook Elsa, Lisa en Lara leuk. Hebben jullie nog ideeen die daar een beetje bij passen? Bedankt en sorry dat ik weer met bijna dezelfde vraag kom (maar hopelijk met betere uitleg!). O en het feit dat onze dochter Mia heet betekent niet dat we naar ouderwetse namen op zoek zijn; het is in Engeland en Amerika juist een heel "jonge" naam, hopelijk helpt dat bij de ideevorming
Mia en Lena Mia en Ella Mia en Alba Mia en Laura Mia en Jara/Yara Mia en Indi/Yndi Mia en Liv Mia en Nova Mia en Jenna
Owja en uit jouw lijstje vind ik Lisa de leukste... en beter nog Isa Mia en Isa... JA LEUK!! wat vind jij?
Hm, misschien moeten we Lisa nog eens wat serieuzer overwegen. Aura, ik vind Fem het lieve van Femke missen, maar wel leuk idee! Roshi, ik vind Liv ook leuk maar mijn man vindt het helaas niets. En mijn zus heeft haar dochter al Isabelle genoemd dus Isa is geen optie. Uit de andere lijsten vind ik Lena en Julia heel mooi maar die worden in Engeland niet op de manier die ik leuk vind uitgesproken! Wel veel namen die in de richting komen, super!
Absoluut Lisa of misschien Liz (lekker kort)? En is Natascha verder geen optie? Alessa, Galina, Lude, Doaa, Vika, Nika?
Tamar? Mia en Tamar... het klinkt wel! Of anders: Viola Roos Marina Giulia Nadia Vera Era Nadea Nadesh
Nadia en Nadesh (al zou ik het op zijn Frans als Nadège spellen) zijn mooie namen (Nadège kan zelfs een koosnaam voor Nadia zijn)! Mijn man vindt Nadia ook wel leuk wat ik niet had verwacht (hij vindt al heel snel namen ordinair, al is het concept "ordinair" in Engeland en Nederland heel anders (ook het concept oubollig: hij vindt Nora oubollig en Carla mooi terwijl ik dat andersom zie). Goed, Nadia staat er dus bij op de lijst. We gaan geen namen met een R erin doen omdat ik de Engelse uitspraak van de R een naam vind doen verpesten (Lara wordt Lahwrah, Rosa wordt Wroosah of Wrooser). Fenna/Tessa vind ik wel fris en pittig (en goed bij Mia passen) maar niet echt warm en ik ben heel erg van de knuffelnamen. Nicole is niet echt mijn smaak. Lila en Nina vind ik meer koosnamen dan paspoortnamen (hoor wie het zegt met een dochter die Mia heet!). Er zitten nog meer leuke suggesties tussen (Elisa, Elena) maar daar hebben we ook weer uitspraakproblemen mee hier. En Julia uitgesproken als Djulia is hier weer iets te populair. Maar Nadia is dus een leuke! Mijn man vindt Lisa te saai dus die heb ik al half geschrapt... Bedankt, ik blijf ZEER voor nieuwe suggesties openstaan
Ja, Nadia is super! Een hele leuke naam! Nog suggesties (weet niet of het wat is, hoor, probeer mee te denken): Vica Linda Laura Paula Paulina Irina Rita Ella