jongensnamen

Discussie in 'Babynamen' gestart door zilvervosje, 23 apr 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. zilvervosje

zilvervosje Fanatiek lid

30 jul 2009
    3.133
    3
    38
    docent
    Midden van Nederland
    Hoi!

Mijn vriend en ik zijn nu ruim 12 weken zwanger en we hebben een klein probleempje! We hebben al wel 5 of 6 meisjesnamen, maar kunnen het maar niet eens worden over de jongensnaam! Nou hopen we stiekem ook op een meisje (een jongetje is ook goed hoor, maar voor ons gevoel hebben we meer met een meisje)... maar wat als het een jongetje is. Sinds we de echo's gezien heben heb ik zo'n donkerbruin vermoeden (vraag me niet waarom) dat het best een jongetje zou kunnen zijn.

Dus: Mijn vraag aan jullie... hebben jullie leuke, hippe, stoere, korte jongensnamen?
    Wij dachten aan Mees (vind ik heel leuk, vind zilverman niet zo), of Ruben (vind ik heel leuk, zilverman niet zo) of Sam (zilverman) of Sem (ik)... we komen er maar niet uit. Het namenboek biedt geen soelaas (Ijsbertus zien we niet zo zitten :D)

2. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    hoi Zilvervosje,

hier is een heel topic: Babynamen - Zwangerschapspagina

even een vraagje trouwens: Willen jullie weten wat het wordt? Mijn mannetje weigert namelijk écht mee te denken, nu we nog niet weten wat het wordt ;) . Na de 20 weken echo wordt het kiezen al een stuk makkelijker omdat dan de helft van de namen afvalt ;)

maar oke:
    Sil
    Roy
    Finn
    Lenn

3. Minyaweth

Minyaweth VIP lid

20 aug 2006
    9.082
    1
    0
    Overijssel
    Als je wilt weten wat het wordt, zou ik nog even wachten met je helemaal dol maken over alle namen. Werkt erg frustrerend is mijn ervaring :p
    Wij hebben voor we wisten wat het geslacht zou zijn ook 1000-den namen bekeken die het allemaal nét niet waren ofzo...;)
    Echter, toen we wisten wat het geslacht werd, waren we er zomaar ineens op diezelfde dag nog uit.

4. Laris

Laris Fanatiek lid

27 jun 2008
    1.917
    2
    0
    Lekker wachten tot je zeker weet wat het wordt, maakt de keuze toch wat makkelijker! Als het een meisje wordt, dan ben je er uit en als het een jongen wordt hebben jullie dan nog ruim de tijd om er over na te denken.......

5. MrsXL

MrsXL Fanatiek lid

19 nov 2009
    1.007
    0
    0
    Huismama.
    Wij willen het geslacht van ons kindje niet weten, dus we moeten ook twee namen hebben.
    Nu is het voor een meisje heel makkelijk! Die hadden we echt al heel snel. Maar nu een paar weken verder kunnen we maar geen echt leuke jongensnaam vinden.
    Nou ja nog een paar weekjes te gaan, dus we komen er wel uit:) hoop ik.

6. goofychick

goofychick VIP lid

31 dec 2007
    12.116
    0
    0
    Zuid-Holland
    sven.......

7. charlie80

charlie80 Bekend lid

26 jan 2010
    697
    1
    0
    hahaha

wij hebben het andersom!! wij weten wel 5 a 6 jongensnamen en we kunnen maar geen meisjesnaam verzinnen.. elke keer als ik een idee heb dan hoor ik de naam ergens en dan denk ik gelijk NEE!!! vind het maar moeilijk hoor!!!
    moeten we maar uitwisselen hihi.
    nou succes met verzinnen.

groetjes charlie

8. SaschaH

SaschaH Actief lid

13 aug 2009
    461
    0
    0
    Hier hadden we het zelfde. 1 meisjesnaam waar we allebei meteen over eens waren en maar geen jongensnaamn waarover we het eens werden. Was al een beetje op een meisje aan het hopen, alleen al om de naam :) en natuurlijk bleek tijdens de 20-weken echo dat het een jongetje wordt (waar we super blij mee zijn overigens).
    Dezelfde avond nog, hadden we een naam waar we allebei heel blij mee zijn.

9. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    @ zilvervosje: Denk niet dat ik wist dat je opnieuw zwanger was... Gefeliciteerd meid! :D

Ik kwam ook niet verder dan meisjesnamen, maar had het geluk dat m'n man wel met wat jongensnamen afkwam. :)

Wat ook nog wel leuk is (vond ik), maar wat mijn man maar niets vond:
    - Warre
    - Wannes
    - Rhune of Rune

10. rianne19

rianne19 Fanatiek lid

15 apr 2008
    1.366
    0
    36
    Purchaser
    Zuid-Holland
    Levi
    Dave
    Dean

11. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

moeilijk he! wij dachten een meid te krijgen (was toen ook voorkeur, maar die verdwijnt heel snel hoor!) en toen het een jongen bleek hadden we heel veel moeite met de naam.

als je van korte stoere namen houdt, is Ties dan niet een optie?

verder dachten wij aan:
    Sam
    Sem
    Tim
    Siem
    Joris
    Kees/Cees

12. Kisbaba

Kisbaba Fanatiek lid

23 sep 2007
    3.211
    1
    0
    moeder, huisvrouw, en ik heb een B&B voor fietsgas
    Gezelligste stadje i
    Wij kozen twee jaar geleden voor Jesse.
    Maar echt korte namen zijn er ook genoeg natuurlijk.

Jort, Koen, Daan, Luuk,
    Josh, Sil, Niek, Nick,
    Sven, Tim, Bas, Storm,

Silver vind ik ook heel mooi.

Tja... een naam is zoooooooo persoonlijk.

13. zilvervosje

zilvervosje Fanatiek lid

30 jul 2009
    3.133
    3
    38
    docent
    Midden van Nederland
    Wow! Er zitten echt hele leuke namen tussen! (Zal je net zien dat zilverman er niet zo over denkt... haha!) Ik zal ook even op het babynamen topic kijken. Die had ik nog niet gevonden. Sven stond bij ons inderdaad ook hoog, maar we hadde nog helemaal niet nagedacht over Sil (ook super). Jesse staat inmiddels ook op de lijst

Ik print deze uit en ga ermee naar Zilverman, wie weet zit er een winnende naam tussen.

We willen het trouwens wel weten hoor, of het een jongen of meisje wordt. En we doen ook niet moeilijk over vertellen. Ik vind bevallen op zichzelf al verrassend genoeg ;). Ik merk dat ik me nu vooral heel erg in stel op een meisje, maar ik wil me daar ook weer niet teveel op richten. Als we eenmaal voor beiden een leuke naam hebben dan kan ik me er ook beetje op stellen dat er een Mees/Finn/Sil/Ruben/Jesse/Thijs/Warres/Ties (ook zo leuk...en Siem vind ik geweldig, maar zo heet het buurjongetje al) / Pim/Cas bij ons komt wonen. Ik heb heel behoefte om al een beetje "kennis te maken" :)

(De wens verandert hier trouwens per week... nu hang ik weer naar een jongetje (ik kan niet kiezen!))

@ Nijntje: Dank je! Jij bent al heel ver, hoe gaat het?

@ Charlie: Het uitwisselprogramma :D. Wij dachten voor een meisje aan Milou, Jasmijn, Iza, Carice, Aimee of Minke.

14. Flunckybubble

Flunckybubble Actief lid

22 jan 2008
    173
    0
    0
    Omgeving Eindhoven
    Grappig om te lezen dat heel veel meer moeite hebben met de jongensnaam dan met de meisjesnaam.

Ik vind Mees ook een hele mooie naam!! Dat zou bij mij bij de volgende ook op het lijstje komen hoewel het zoontje van vrienden (die we niet vaak zien) ook zo heet.

Ons zoontje heet Lenn. Kort en stoer vinden wij en je hoort hem gelukkig nog helemaal niet veel.

15. happymama79

happymama79 Fanatiek lid

19 mrt 2010
    2.399
    0
    0
    Wij hadden ook moeite met de jongensnaam. En aangezien er binnen de familie meerdere kindjes op komst waren wou ik niet 1 maar 2 jongensnamen hebben. Op 7 maart is Lars geboren. De andere naam die we hadden is Jens. Ik hoop dat jullie eruitkomen. Succes.

16. beertje87

beertje87 Actief lid

16 sep 2008
    339
    0
    0
    ben ik toch blij dat ik daar niet aan heb hoeve denken haha wij vernoemen de kids naar de opa´s of oma´s
    vandaar dat mijn binkie ook Eefie heet opa heet Eef
    voluit Evert Wilhelmus zo staat het ook op zijn id en roepnaam eefie en als ik een meisje zou krijgen wou ik graag Siënna (net als Siënna Miller) want me schoonmoeder heet Sientje maar dat vond ik niet zo mooi haha
    als ik een 2de kindje ooit mag krijgen en het is een jongetje gaat de naam naar mijn vader en wordt het Ron en een meisje daar ben ik nog niet uit haha me moeedr heet monique vind ik ook niet zo mooi dus moet ik daar ook iets voor verzinnen haha had al Romy naar me vader en moeder maar dat zien we dan wel weer haha

17. Tamar

Tamar Fanatiek lid

11 nov 2005
    1.738
    0
    0
    Lex of Lev, vind ik ook heel stoer!
    Helaas kan ik je onze stoere jongensnaam niet geven....
    Wij hadden/hebben geen meisjesnaam die we leuk vinden! Maar dat probleem werd opgelost tijdens de geslachtsbepalende echo!

18. YenD

YenD VIP lid

31 aug 2009
    6.343
    2
    0
    gelukkige huisvrouw
    ergens tussen hier en daar
    Ik had ook miljoen meiden namen!
    Maar kreeg met 17 wkn te horen dat ik een jongetje kreeg.
    Tijdens Pasen kreeg ik een helder moment en kwam de naam Dean in m'n hoofd, dat is t dus geworden.

Je hebt nog alle tijd om wat te bedenken.
    Gewoon rustig aan doen, je komt DE naam vanzelf tegen.

19. YenD

YenD VIP lid

31 aug 2009
    6.343
    2
    0
    gelukkige huisvrouw
    ergens tussen hier en daar
    Oh en tips van mij:

Darren, Dean, Jaimy, Finn, Sil, Jayden, Daylin.

20. Liesken

Liesken Fanatiek lid

18 okt 2009
    1.116
    1
    38
    Minke is wel een aanrader hoor :D:D

Heb wel hetzelfde probleem als jou, jongensnamen zijn echt lastig. Vindt zelf Luke of Jarno wel leuk, of Timo/Timon of Jorrit of... pff moeilijk hoor.

Deel Deze Pagina