Absoluut Kyan (bij onze man spreek je het uit als Kiejan) en persoonlijk vond ik de variant met de y mooier want de y komt ook in papa's naam voor alleen vragen sommige mensen zich dan wel eventjes af hoe ze het uit moeten spreken... Ik denk dat je dat bij kian minder hebt
Kyan stond hier een tijdje op nummer 1, maar ik heb het idee dat dat toch wel een erg populaire naam is en daardoor viel ie af. Ik blijf het een hele leuke naam vinden! Vind hem ook erg goed bij de andere namen passen! En Nathan vind ik ook erg leuk! Maar dan wel op z'n engels uitgesproken..
Het ligt er wel aan waar je woont, want hier in zeeland ben ik hem nog niet tegen gekomen... wel Kyano en daar varianten op maar Kyan zelf nog niet...
Ik ben nog nooit in mijn leven een kindje tegen gekomen dat Kian/Kyan heet. Als je Kian en Kyan optelt is deze naam het meest gekozen. Wij zouden het uitspreken als Kie-an. We twijfelen tussen de spelling. Met een I hebben ze allemaal een I en met een Y is het een combinatie van FinleY en MilAN. Wij twijfelen aan deze naam omdat hij toch dezelfde klanken heeft als Milan. Nathan heeft dat minder.
Bedankt voor de reacties allemaal! Het gaat nog tussen Sem en Nathan van deze lijst, en we hebben nog enkele andere namen die steeds terug lijken te komen. Lysander hebben we beslist om niet te doen, het is wat té engels (laajsender zou het dan zijn) Een nicht is van de week bevallen van een zoon Leander, als het nou dé naam was zouden we hem houden maar we willen niet 'na-apen'. Ook hebben we beslist Kian/Kyan te schrappen, hoewel dat nog niet 100% zeker is. Langs de ene kant vind ik het té veel op Milan lijken (kiean) en kiejun, ben ik bang, gaat niemand correct uitspreken. Maar blijf de naam prachtig vinden! De andere naam die blijft terug komen is Daan. Ik las hem net in een topic, en ik snap niet waarom we hem een tijdje geleden geschrapt hebben. We vonden hem te populair maar we kennen eigenlijk maar 1 Daan persoonlijk. (Ik weet niet of iemand zich herinnerd dat we aan Stan dachten, die hebben we geschrapt omdat hij zo kort is en rijm op Milan. Vandaar ook de reden om 'Kiean' te schrappen. ) Een andere naam die we leuk vinden is Quinten. Maar ach we hebben nog even tijd. We horen elke dag namen die we leuk vinden maar nog niks wauw. nieuwe lijst: Sem, Nathan, Daan, Quinten
Ik vind Quinten wel erg leuk passen bij de namen van je andere kinderen!!! Finley, Milan en Quinten. Voor een meisje is Quinty leuk: Finley, Milan en Quinty. (En de betekenis van Quinten is 'vijfde'. Hij is jullie 5e gezinslid, toch? )