Mijn man en ik waren in de eerste week Vd zwangerschap er al over uit oe onze baby zou heten wordt het een meisje, maar een jongensnaam is een stuk lastiger. We hebben wat opties en ik ben benieuwd wat jullie denken, graag ook reacties als jullie een naam echt niet leuk vinden! Opties: Adiël Jesse Samuël Nathan Benjamin (mijn man vind dat dat niet kan bij een oudste kind) Elias Lev Ethan Tips zijn ook welkom!
Lev, Elias en Samuel vind ik het mooist! Benjamin vind ik ook mooi maar mochten jullie van plan zijn een groter gezin te stichten dan vind ik 't mooier die voor de laatste (geplande) te gebruiken. TENZIJ je die naam echt het mooist vindt van allemaal, dan zou ik die gok niet wagen en de naam gewoon wel kiezen (je weet maar nooit of je nog een jongen krijgt en of het zwanger worden weer lukt). Jullie zijn duidelijk van de Hebreeuwse (of Bijbelse) namen trouwens Meer Hebreeuwse namen: Aaron Abel Adam Alon Aran Boaz Carmi Daniel David Eden Elon Ezer Ezra Gera Idan Ilan Ira Isaac Isaiah Ishvi Ithai Ithamar Jeriah, Neriah Joash Job Jonah Jonathan Joshua Josiah Lael Lemuel Levi, Lewi, Lavi Lior Liron Machli Maor Mattan Micaiah Moran Nir Nitzan Noah, Noam Noy Omri Ravid Raz Remiel Ronen Sagi Shai Shem Simcha Simon Solomon Tobiah Tom Yishai Zimri Ziv
Samuel (zonder puntjes), Nathan en Elias. Benjamin vind ik op leuk, maar zou ik zelf ook niet doen bij de oudste. Verder misschien nog Abel of Daniël?
Benjamin vind ik het allerleukst. Als dat echt je favoriet is vind ik dat geen bezwaar voor een oudste kind, je weet immers niet wat je nog meer krijgt, en daarnaast is je kind toch vooral een eigen persoon de rest van zijn leven. Niet alleen maar kind nr zoveel binnen jouw gezin. Verder vind ik Samuel, Nathan en Elias ook mooi. Jesse op zich ook wel, maar vind ik niet zo mooi bij een volwassen man.
@michelle klopt we zijn inderdaad van de Hebreeuwse/bijbelse namen! Er staan een paar hele leuke in je lijstje maar helaas zijn die al gebruikt in onze naaste omgeving (boaz, Levi, Aaron, en mijn absolute favoriet Joshua). @koosie ik kan me voorstellen dat als het niet je smaak is je dan voor Jesse zou gaan. Dit is ook ml zijn absolute favoriet, maar ik ken een hond die zo heet en ik kan ook veel jessie's. Dat weerhoud mij ervan om deze naam te kiezen.
Samuel , Nathan en Ethan (uitgesproken als iet'un) vind ik het mooist. De enige die ik écht niets vind is Adiël - ik zie Ariël staan...
Bedankt voor de vele reacties! Ml wol nog steeds perse Jesse, maar ik neig naar Elijah met als roep naam Elias. Wordt nog een leuke om het er over eens te worden . Adiël is trouwens niet bedoeld als roepnaam maar als middelnaam (we doen 2 namen).
Jesse vind ik het allermooist (naam van onze zoon ) Benjamin vind ik ook erg mooi. misschien de roepnaam dan Ben? Elias vind ik wel gaan.