Halima Voor mij ligt de klemtoon in deze naam op de i. Dat vind ik mooier naast de naam van haar zus.
Mariama! De 2e naam heb ik vaker gehoord terwijl van je oudste het ook een naam is die je nooit hoor. Net als deze 1e.
Dan past Mari.ama beter vind ik, ook al vind ik Hal.ima een mooiere naam. Mari.ama en Fa.toumata hebben beiden 4 lettergrepen en bovendien is Hali.ma wat gewoner en F. toch wel wat aparter. Ook daarom vind ik M. er wat beter bij passen.
Dus jullie vinden Halima mooier maar kiezen Mariama omdat dit beter past? In principe zijn het alle 3 islamitische namen en ze komen alle 3 veel voor in west afrika (afkomst van partner). In dat opzicht ligt het allemaal niet mijlenver van elkaar dacht ik. Lastig lastig. Soms word ik echt namen moe
Ik kan alleen voor mezelf reageren: ja in dit geval wel. Maar misschien is dat ook ''makkelijk praten'', omdat ik niet de uiteindelijke knoop hoef door te hakken. Fato.umata (vooral deze) en Mari.ama zijn namen die hier in NL best uitzonderlijk zijn volgens mij. Hali.ma is bekender. Om even met nederlandse namen te vergelijken: als je mij zou vragen ''wat past beter: Trien en Sijtje of Trien en Maud?'', dan zou ik ook reageren met dat ik Maud mooier vind dan Sijtje, maar dat ik naast Trien, Sijtje beter vind passen (omdat Maud wat frisser/minder boers/ in heel NL bekend is, in vergelijking met Sijtje). Zoals gezegd is Hal.ima hier in NL een bekendere naam. Daarom vind ik hem minder passend naast Fato.umata.