Kruipen in z'n slaap. Hebben jullie misschien tips?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Klores, 18 apr 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Klores

Klores Lid

5 jan 2007
    10
    0
    0
    Hallo allemaal,

Mijn zoontje Tim wordt over 3 weken 1 jaar, sinds 2,5 week slaapt hij heel onrustig, hij valt heerlijk op zijn rug in slaap maar na een uur of 2 rolt hij langzaam op zijn zij. Op zich geen probleem, maar na ongeveer een half uur op z'n zij gaat hij proberen te kruipen, ondanks dat zijn slaapzakje onder z'n matrasje zit en z'n dekentje goed opgemaakt. En hij blijft gewoon doorslapen. Ik moet nu ongeveer 5x 's nachts uit bed om hem weer goed te leggen, en dit begint op te breken. Als zijn slaapzakje losgetrokken is ligt hij aan het hoofdeinde of met z'n hoofd tegen de zijkant van z'n bedje en begint dan te jammeren.

Herkend iemand dit, of heeft iemand tips waardoor Tim weer wat rustiger gaat slapen (alle bedrituelen helpen niet :( ). Tim wordt er ook niet vrolijker op :(.

Klores

2. kissie

kissie Fanatiek lid

18 apr 2006
    1.494
    1
    0
    een safe-t-sleep kopen.... ik heb het zelf niet maar heb er wel eens van gehoord, moet je maar even opzoeken op google, of marktplaats..

3. Ramoontje

Ramoontje VIP lid

28 okt 2005
    32.963
    0
    36
    Hier een kindje wat nog steeds door zijn bed kruipt (naar boven dan). Hij heeft een slaapzak aan en ligt onder een lakentje/dekentje, maar zoekt toch echt op een gegeven moment zijn favoriete houding: op zijn buik, in kruipstand zeg maar (knietjes onder zijn buikje opgetrokken, armpjes langs zijn hoofd of onder zijn hoofd). Ik leg hem alleen nog een keer goed wanneer ik zelf naar bed ga.....hij heeft 't warm genoeg, en ik kan er toch niets tegen doen. 't Zal mij wel benieuwen hoe het vanaf volgende week gaat, als meneer in zijn grote bed gaat slapen :).

4. zonnestraal

zonnestraal Niet meer actief

Zat al te denken aan een slaapzak met mouwen? Dan krijgt hij het niet koud als hij onder de deken vandaan kruipt.

5. Lilly

Lilly Fanatiek lid

1 jun 2006
    4.842
    0
    36
    Vegan blogger, vloger en coach!
    Bussum
    Wij hadden ditzelfe probleem rond de 7 maanden toen Ruben het kruipen door had gekregen. Wat vermoeiend was dat zeg pffffff.

Inderdaad naar boven toe kruipen dan met zijn hoofd tegen het hoofdeind BOEM en dan jammeren. We legden hem goed en dan sliep hij wel weer verder maar op een gegeven moment waren we er op 1 nahct 10x :confused: uit geweest en was de maat wel vol hoor :)

Wij hebben via MP een safe T sleep gekocht en vanaf dat moment was het over en sliep hij weer door :confused: Echt, ik kreeg dat ding op vrijdag binnen na 10 helse nachten en gelijk die nacht sliep hij als een engeltje ;)

Met een maand of 9 a 10 was hij het ding zat (moest kunnen bewegen in zijn slaap dus werd hij juist weer wakker doordat hij vast zat), en ik hield mijn hart vast maar nu slaapt hij dus alweer een maand of 3 zonder de safe T sleep en gaat het weer prima.

Ik zou het ding dus zeker proberen, maar niet nieuw kopen want als je hem net als wij maar een maand of 3 gebruikt is dat wel erg zonde. Ik geloof dat ze nieuw 50 euro kosten of zo. Ik had hem voor 20 euro geloof ik.

Succes in ieder geval!

6. tassie

tassie Fanatiek lid

23 mrt 2006
    1.888
    0
    36
    Koop een Combi-sleeper slaapzak van Little Company. Oke, hij is duur, maar je hebt geen dekentje meer nodig, hij kan van 1 tot 4 jaar en je kindje heeft het nooit meer koud. Mijn dochter slaapt soms op haar knietjes, maar ze slaapt! Als ze zo lekker ligt, moet ze dat lekker zelf weten. Soms ligt ze met haar hoofd tegen het voeteneind of dwars in bed. Het maakt mij niet uit. Ze is altijd warm en ze kan niet verstrikt raken in een dekentje. Een prima oplossing.

Deel Deze Pagina