Toe aan 'groot' bed?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Lucia, 8 mei 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lucia

Lucia VIP lid

6 sep 2005
    12.287
    6
    38
    Thuishulp
    België
    Hallo meiden,

ons Alyna (2 jaar) lijkt mij een beetje toe aan een groter bedje.
    Ze is nu 92 cm, wat qua grootte natuurlijk nog klein genoeg is voor een ledikant, maar toch stoot ze heel de tijd met haar hoofd tegen de bovenkant.;) En ze gaat ook tegen de 'raampjes' aan de achterkant kloppen als ze moet slapen.:p
    Ook zou ze er makkelijk uit kunnen klimmen als ze dat zou willen, en dan heb ik toch liever dat ze uit een gewoon bedje valt als uit een ledikantje.:D Gelukkig maar één keer gebeurd, en ik kwam net binnen toen ze op de rand zat.:$
    Mijn stiefdochter (en naar wat ik hoor, nog veel meer andere kindjes) heeft tot 3-4 jaar in het ledikant gelegen. Nou was die wel wat kleiner op die leeftijd.(en wss ook rustiger, mijne is echt een tomboy:D) Dus heb de indruk dat veel mensen denken dat ze nog te klen is.
    Het lijkt me ook wel handig ivm logeren en vakantie, geen campingbedje meer moeten meenemen/reserveren, enz...

Wat denken jullie, is ze nog te klein?
    We wilden wel direct een 'groot' bed kopen zeg maar, liever geen juniorbed.
    Ben er ook nog niet uit of we dan een volledig nieuwe kamer willen of alleen een bed...dan moet dat bed wel exact dezelfde kleur hebben als de rest.;)

2. Ienieminie

Ienieminie Bekend lid

8 apr 2007
    727
    0
    0
    Leerkracht Basisonderwijs
    Isis wordt in juni 2 en slaapt sinds ze 21 maanden is in een groot (dus 1 persoons) bed. Komt ook omdat ze 'plaats' moet maken voor haar brusje. We hebben 't tijdig geprobeerd, maar ze doet het super!! Ze slaapt tussen de middag zelfs langer en rustiger dan in haar ledikantje. 's Nachts slaapt ze de klok rond, deed ze ook al in het ledikantje.

3. Lucia

Lucia VIP lid

6 sep 2005
    12.287
    6
    38
    Thuishulp
    België

Dat zou niet verkeerd zijn, Alyna ligt vaak 's middags te woelen en babbelen in haar ledikantje.:D

Terwijl ze de slaap wel nodig heeft, als ze dan uiteindelijk in slaap valt en een uurtje later er terug uit 'moet' is ze tot 's avonds niet meer te genieten!

4. InLove

InLove Fanatiek lid

11 dec 2009
    3.707
    0
    0
    hier ook een week voor haar tweede verjaardag (toen ong 94cm) over naar een groot normaal 1 persoons bed.
    Na er 2 keer uitgevallen te zijn een valhekje ervoor gezet.

Vanaf de eerste nacht echt heel goed geslapen. Ze kan er zelf uit maar doet t niet. Weet niet waarom, maar goed als ze t doet ook geen probleem. Ze vind het een feestje om naar bed te gaan. Als ik zeg "we gaan slapen" staat ze al naast het bed.

5. Kisbaba

Kisbaba Fanatiek lid

23 sep 2007
    3.211
    1
    0
    moeder, huisvrouw, en ik heb een B&B voor fietsgas
    Gezelligste stadje i
    Het ene kind is eerder aan een groot bed toe, dan de ander.
    In Jesses geval was ík trouwens degene die er aantoe was, d.w.z. door m'n zere schouder kon ik hem bijna niet meer in en uit bed tillen.
    Dus zes weken voordat hij twee werd, is hij in een groot bed gegaan. Hij was er vanaf dag één helemaal gek op, en nog steeds.
    Het gaat echt heel goed, hij kruipt zo genoeglijk in zijn bedje, ik heb echt het idee dat hij het een heerlijk plekje vind.

Dus gewoon proberen!
    Succes ermee hoor!

6. ikke1981

ikke1981 VIP lid

14 apr 2006
    13.689
    0
    0
    Den Haag
    Quinn krijgt over 2 weken een groot bed, hij ligt vaak in de knel in zijn ledikantje, hij is namelijk een woelwatertje in bed en ligt altijd nogal breed.

Wij veranderen dan ook zijn hele kamertje, dus pakket het gelijk goed aan

Sja het per kind verschillend wanneer ze er aan toe zijn

7. mamvansam

mamvansam Actief lid

20 mei 2008
    239
    0
    0
    Office Manager
    Midden Nederland
    Hier is Sam vlak voor z'n 2e verjaardag naar een "groot" bed gegaan.
    Hij was toen geloof ik zo'n 93cm en lag inderdaad in z'n ledikant met z'n hoofd tegen de boven -en zijkant te bonken.
    Heb wel in het begin (voor de zekerheid) de matras van z'n ledikant op de grond naast het grote bed gelegd. Mocht 'ie er dan uit rollen/vallen, heeft 'ie in ieder geval een zachte landing ;).

8. Lucia

Lucia VIP lid

6 sep 2005
    12.287
    6
    38
    Thuishulp
    België
    Dank jullie wel, heb het er nog eens over gehad hier en we gaan het denk ik idd maar gewoon proberen. :)
    Ledikantje doen we niet weg, dus sowieso geen man overboord. :D

En ga idd eerst maar matrasje ernaast leggen.
    Mijn meissie kennende... :p

Deel Deze Pagina