zwanger worden, griepprik ja of nee?

Discussion in 'Zwanger worden' started by Isa, Nov 4, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Isa

Isa Actief lid

Apr 16, 2006
    238
    0
    0
    Hoi meiden,

Ik werk in de zorg en krijg van mijn werkgever de griepprik aangeboden ter voorkoming van de mexicaanse griep bij clienten en bij mezelf.
    Normaal gesproken zou ik nooit een griepprik nemen, ik vind het absoluut niet nodig en ben ook weinig ziek.
    Maar goed, de kans is groot dat ik binnenkort weer zwanger wordt en dan alsnog de griepprik moet krijgen omdat ik dan in de risiciogroep val.
    Maar goed, voor hetzelfde geldt duurt dat nog een aantal maanden. Ik heb de prik echt liever niet.
    Wat zouden jullie doen??

2. Isa

Isa Actief lid

Apr 16, 2006
    238
    0
    0
    Ik lees net ergens anders dat je zelfs niet zwanger mag worden met de griepprik en dat ze in sommige ziekenhuizen adviseren om de griepprik niet te nemen als je behandelingen ondergaat om zwanger te worden.
    Nou, ik ga er zeker geen 4 maanden ( als je beide inentingen wilt) voor overslaan. Ben verder goed gezond dus dan het risico maar lopen. Zal vast wel meevallen.

Wat denken jullie?

3. tupp

tupp VIP lid

Jun 13, 2009
    22,829
    19,163
    113
    Female
    lerares basisonderwijs
    Het is je eigen keuze, dus daar kan ik je niet mee helpen.

Ik weet wel dat ik de mexicaanse griepprik niet ga halen, omdat je dan enige tijd beter niet zwanger kunt worden. Ik ben nu al zo lang bezig dat ik het geduld niet heb voor nog meer uitstel.

Maar goed; ik werk dan ook niet in de zorg. Jij hebt in jouw geval ook nog de patiënten om rekening mee te houden. Overigens werk ik wel in het onderwijs... Ik vraag me af of ze het voor ons ook gaan adviseren nu er steeds meer zorg komt om de mexicaanse griep bij jonge kinderen.

4. Liesben

Liesben Niet meer actief

Ik werk in het ziekenhuis, en bij ons raadt men af om de gewone griepprik of de vaccinatie tegen de mexicaanse griep te nemen bij een kinderwens of bij een zwangerschap in het eerste trimester. Dit omdat ze niet weten wat de effecten zijn op de foetus.

5. madelief78

madelief78 Bekend lid

Feb 26, 2009
    561
    63
    28
    gister gebeld voor de griepprik. ik heb astma en lang getwijfeld of ik de mexicaanse griepprik zou halen en had geen oproep gekregen. vandaag na het nieuws vanmorgen dat er een gezonde man van 35 was overleden toch maar gebeld. ik kreeg meteen de oproep toegestuurd. toen vroeg ik hoe het zat met zwanger worden en de vaccinatie.. dat mag dus niet. ik zei toen dat ik nu niet weet of ik zwanger ben.. de prik is nu uitgesteld tot na mijn nod. als ik niet zwanger ben krijg ik hem dan en mag ik na de 2de prik (zit 2 weken tussen de 1ste en de 2de) 8 weken niet zwanger worden. Dat word dan dus pas februari.. wat een afknapper zeg...

ik ben ook wel enorm aan het twijfelen wel/niet prikken..bij de eerste hebben we er 2 jaar overgedaan en wil eigenlijk nu niet wachten.. ik kan ook zo slecht inschatten wat voor risico je echt loopt. ik heb al 3 jaar geen gewone griepprik gehaald omdat ik zwanger wilde worden en de laatste keer zat ik net in mijn kraamtijd.Ik heb al heel lang geen griep meer gehad.. maar deze griep gaat op de luchtwegen en daar kan het voor mijn natuurlijk wel lastig zijn.. ook al is mijn astma onder controle en gebruik ik maar heel zelfde medicijnen..
    wat een groot dillema...

6. ProudMom28

ProudMom28 Niet meer actief

ik heb diabetes, heb net de brief ontvangen voor een prik. ik kan hem 12 of 10 november ophalen. ik doe het niet. wij hebben net bericht gekregen dat er twee eitjes in zijn, ik vind het jammer om dat op te geven, mischien valt de griep mee hoop ik dan maar. het is best een moeilijke keuze. Je moet op je gevoel af gaan.

Groetjes Wilma en iedereen heel veel sterkte met het maken van een keuze.

7. Hallo, ik heb gelezen dat je dan 8 tot 10 weken niet zwanger mag worden, dus het is maar net waar je voorkeur naaruit gaat denk ik ;). Als je zoiets hebt van 10 weken kan ik nog wel wachten zou ik het doen anders niet natuurlijk.
    Als ik naar mijn eigen kijk zou ik niet kunnen wachten en alle kansen benutten om een kleintje te krijgen.

Nou succes met je beslissing enne....succes;)

8. madelief78

madelief78 Bekend lid

Feb 26, 2009
    561
    63
    28
    hey wilma,

zou je als je aan het eind van de maand je nod hebt en toch ongi wordt wel de vaccinatie halen en 10 weken wachten of niet?

word je cyclus nu gevolgd of krijg je een behandeling?
    sorry als ik het een beetje moeizaam formuleer maar ik begrijp niet helemaal wat je bedoelt met de 2 eitjes.

ik vind het lastig om op mijn gevoel af te gaan zeker omdat ik niet meer alleen mezelf (en mijn man) heb om rekening mee te houden maar ook mijn zoontje..

9. madelief78

madelief78 Bekend lid

Feb 26, 2009
    561
    63
    28
    cindy
    mijn voorkeur gaat natuurlijk uit naar verder gaan met zwanger worden maar ik wil ook niet heel ziek worden of nog erger.. ik kan het zo moeilijk in schatten hoe serieus ik het moet nemen. over de gewone griepspuit heb ik namelijk nooit getwijfeld en niet gedaan..

10. Tessa8

Tessa8 Fanatiek lid

Mar 21, 2008
    2,457
    0
    0
    Ik doe het ook niet, heb ook een oproep gehad.
    Wij zijn ook al een gehele tijd bezig en ik kan het echt niet 4 maanden uit stellen.
    Het is wel een lastige keuze, maar het lijkt me best raar spul die prik.
    Helemaal omdat ze het afraden bij een zwangerschapswens of zwangerschap in het 1e trimester.

11. Einneh

Einneh Fanatiek lid

Mar 2, 2009
    4,581
    0
    0
    Friesland
    Ik heb em ook aangeboden gekregen via het werk, maar ik ga het niet doen! Ik krijg trouwens ook al geen gewone griepprik.
    Als je alle berichten mag geloven is het ook maar een milde griep, ik denk dat het wel los zal lopen.

12. jetvg

jetvg Actief lid

Oct 28, 2009
    170
    0
    0
    NULL
    NULL
    ik werk ook in de zorg, en krijg ook de mex. griepprik aangeboden op mn werk.
    ik heb de dokter gebelt, en die zei, duidelijk NEE! dit moet je echt niet doen met een kinderwens!
    dus voor mij is het duidelijk, ik doe het niet!

13. mamavanbo

mamavanbo Fanatiek lid

Apr 13, 2006
    3,931
    0
    0
    onthaalmama
    Oostmalle (België)
    ook ik heb hem aangeboden gekregen.
    heb de ziekte van Crohn en mijn ha ziet het niet goedkomen als ik de griep zou krijgen.
    maar heb ook nog een kinderwens en we zijn momenteel in ronde 3.

14. madelief78

madelief78 Bekend lid

Feb 26, 2009
    561
    63
    28
    mama van bo wat doe je neem je hem wel of niet?
    en wat zegt je huisarts over de gewone griepprik?of maakt dat voor jouw situatie geen verschil?

15. madelief78

madelief78 Bekend lid

Feb 26, 2009
    561
    63
    28
    als je helemaal gezond bent een niet in de risicogroep zit is de keuze een stuk makkelijker denk ik...iig ik zou het dan zeker niet doen

16. mamavanbo

mamavanbo Fanatiek lid

Apr 13, 2006
    3,931
    0
    0
    onthaalmama
    Oostmalle (België)
    heb het niet gevraagd van de gewone griep. heb dat vaccin ook nooit gehad. maar nu neem ik ook medicatie dat mijn afweersysteem naar beneden haalt.
    ik ga hem maandag of dinsdag eens bellen, woensdag kan ik om dat vaccin van de mexicaanse.
    en anders neem ik alleen het vaccin tegen de gewone.

op zich zou ik wel 2 maand kunnen wachten met zwanger worden maar toch, eens je ermee bezig bent wil je niet graag stoppen he.

17. Charlie007

Charlie007 Niet meer actief

Ik zit in de risicogroep en we hebben sinds juli al een kinderwens. Nu we zo lang gewacht hebben vanwege deze griep denk ik dat ik voor 1 prik ga (heb lichte astma) volgende week en er dan in januari voor een kindje gaan. In andere landen is onderzoek gedaan dat 1 prik al voldoende bescherming geeft dus ik denk dat ik het zo doe. Daarbij had ik vernomen dat de tweede prik diegene is die je immuunsysteem nog eens een extra duw geeft met alle rommel van dien. Nou die wil ik dus niet.

Moeilijk he dames, maar we hebben al een kleintje en de kans dat ze dit mee naar huis neemt is groot. Daarbij had ik het vorig jaar heel benauwd met een normale griep dus ga het risico maar niet nemen. Als ik de prik niet neem ga ik ook de hele winter er over in zitten. Zeker nu er zo veel over gezegd wordt in de media.

Succes dames, Charlie

18. mamavanbo

mamavanbo Fanatiek lid

Apr 13, 2006
    3,931
    0
    0
    onthaalmama
    Oostmalle (België)
    Vrouwen die drie maanden of langer zwanger zijn en vrouwen ingeschreven in een programma van medisch begeleide voortplanting.

dit staat hier in de krant

19. mamavanbo

mamavanbo Fanatiek lid

Apr 13, 2006
    3,931
    0
    0
    onthaalmama
    Oostmalle (België)
    die mogen het vaccin wel krijgen

20. madelief78

madelief78 Bekend lid

Feb 26, 2009
    561
    63
    28
    geld dan voor jou dat je wel een prik kunt halen mama van bo?

charlie dat is ook nog een optie ja om 1 prik te halen.

ik moet nu eerst even afwachten of ik wel of niet zwanger ben (de artsassistent heeft me al op de inhaal lijst staan ) en dan denk ik dat ik eerst een afspraak met de arts plan. Kijken wat hij vindt.. Ik kan het zelf zo slecht inschatten..

Share This Page