Kindersnacks veel te zout | nu.nl/gezondheid | Het laatste nieuws het eerst op nu.nl Eigenlijk vreemd dat dit zo is. Er zijn al langere tijd campagnes dat we te veel zout binnen krijgen, en dat je jonge kinderen weinig zout moet geven. En dan zit het juist veel in snacks die kinderen als doelgroep hebben... Gelukkig zijn er tegenwoordig Goodies.
klopt las het ook. moet zeggen dat ik ook niet meer begin aan die kinderkoekjes etc... tenminste niet voor de gezondheid. de tweede krijgt hier gewoon ( 1xper week ofz) een normaal kaakje. die we zelf ook eten.
Pfffffff, wat is dat toch met al die toevoegingen. Je wordt er stapeldol van. Je kan tegenwoordig bijna niets meer kopen zonder eerst het etiket uit te pluizen op zout, kunstmatige zoetstoffen, E-nummers, verkeerde vetten etc... Bah, ik wilde dat ik 60 jaar geleden leefde, toen was alles qua eten lekker simpel. Gewoon vanaf het land en zelf koekjes bakken
Dat heb ik ook hoor, krijg er soms een sik van... je kunt ze niks anders meer geven dan een appel of ze krijgen er bijna meteen blijvende gezondheidsschade van (en oja, die moet ook minstens macro-biotisch of weetikveel hoe geproduceerd zijn anders krijgen ze al die gifstoffen ook weer binnen) Nou is er overigens niks mis met een appel hoor of ander fruit, maar soms wil je wel eens wat anders dan anders Ga vanmiddag overigens zelf koekjes bakken met zoonlief
Als ik de samenstelling van al die kindervoedingsproducten lees kun je beter gewoon eten geven. Zo ook met suikers. In kindersapjes, kinderyoghurt en al die papjes (die ze hier heel veel hebben) zit een enorme berg suiker.