Zoon van vrienden van ons Had de dat ook strijd opgegeven. En ineens. Een dag voor hij naar de basisschool ging was hij ineens compleet zindelijk dag en nacht. Ouders weten nog steeds niet hoe. Je hebt er niks aan. Maar denk misschien een beetje hoop voor je ofzo
De mijne vindt opruimen he-le-maal t einde. Had t al eens geprobeerd met dr, "jeeeeeeeeeh schoonmakuh". Denk dat ik er hier maar een variatie op ga maken. Dat ze juist als ze op t potje plast/poept mag opruimen. Anders wordt t vrees ik topsport voor de vloer... Ze is net 3 maar totaal geen haast. Kan t uren lang ophouden en smeekt dan om een luier. Potje is voor nepplasjes en nep poepjes als je t haar vraagt. "ik ga plassen!!!!" broekje omlaag en idd voorzichtig zitten "psssssssss, ik ben klaaaaaaar!!!". Dit wordt nog wat...
Onze boy had ook geen haast. Of interesse, 3 maanden voordat school begon was hij binnen een paar dagen ineens zindelijk. Lastig hoor! Je hebt Al veel tips gehad zie ik. Wat hier hielp was hem zelf zijn Broek verschonen als het mis ging. Hup boven naar de badkamer zijn Broek en onderbroek in de wasmand doen en zelf een schone pakken. Heel gedoe natuurlijk, dat motiveerde wel om op tijd naar de wc te gaan
Haha fijn om te lezen dat er meer van zulke eigenwijze meisjes zijn. Hier ook zo'n dame van 2,5 die best op het potje wil zitten, er ook 3x op gepoept heeft, maar plassen doet ze echt niet, ze plast of in dr broek of raakt in paniek en gilt om een luier. Ik laat het nog maar even rusten en hoop dat ze er tegen de zomer zelf aan toe is, maar voorzie een soort drama.
Goh. Mijn zoon deed dat ook. Ik heb het niet laten rusten. Wel rustig met hem gepraat terwijl hij op het potje zat, boekjes gelezen, liedjes gezongen, en vaak genoeg geprobeerd. Heeft een tijdje geduurd, maar het is wel gelukt door oefening.
Ja ik ben met de oudste denk ik verwend, die was echt zo zindelijk, wel op het moment dat hij eraan toe was, maar toen was het in een dag gebeurd. Ook na die tijd maar 2 ongelukjes gehad waar ook nog eens maanden tussen zat. Weet dat ik bij de jongste waarschijnlijk ook gewoon moet doorpakken, luier uit en laten gebeuren, maar wil dr nog even de tijd geven om er misschien toch wat meer interesse in te krijgen en anders gaan we van het voorjaar gewoon aan de slag. Ik denk namelijk dat ze het prima zou kunnen, alleen voelt de luier voor haar nu als 'veilig' waarschijnlijk. Hoelang duurde het ongeveer voor jouw zoontje zindelijk was? En gelijk goed of wel regelmatig nog ongelukjes?
Hier idem hoor. Dochter was op 22 maand letterlijk op 1 dag zindelijk. Ik dacht dus toen dat het «mijn kind wordt niet zindelijk» verhaal dikke onzin was (op medische uitzonderingen na). Door mijn zoon wel geleerd dat dat geen onzin is (je leert nu eenmaal bij met ouder worden), maar bij sommige kinderen hard werken. Maar ik denk nog steeds dat het een kwestie van oefenen is, meer dan afwachten tot een kind het zelf aangeeft. Mijn zoon was zindelijk toen hij 2,5 jaar was. Heeft een maand of twee gekost. Twee maand dus zonder luier overdag: thuis, op stap en bij de onthaalmoeder. Véél extra setjes kleding bij de hand steeds. En daarna nog een maand of twee waarin ongelukjes vaak voorkwamen.
Haha ja soms denk ik ook wel eens, als ik wacht tot zij eraan toen is kan ik lang wachten, want ze vind die luier wel prima. Oké ja dat is best een flinke klus dan die je eraan gehad hebt! Maar fijn om je ervaring te lezen!
Ik denk er aan om tablet tijd tot potje te beperken...allicht motiveert dat beter. Al is te lang zitten ook niet goed. Toch maar stickers voor extra tablet tijd ofzo...