Jongetje (3) doodgereden, bestuurder rijd door!

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door dochters, 27 apr 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.155
    8.129
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland

O ik las 22:30. Dan is het 5 uur later.
    De politie heeft eerst de auto gevonden en nadat dit bekend was gemaakt heeft hij zich gemeld.

Ben benieuwd naar zijn kant van het verhaal.

2. Logan

Logan Niet meer actief

Ik snap dat ergens wel. Van paniek ga je rare dingen doen, voor je dan bij zinnen bent. Het is vreselijk voor de ouders van het kindje natuurlijk, maar je zal het toch gedaan hebben. Ik zou mezelf nooit meer aan kunnen kijken.

3. jessy77

jessy77 VIP lid

9 aug 2007
    8.640
    5.947
    113
    Volgens het NOS gebeurde het ongeluk om iets voor 16:00 uur. Rond 20:30 is de auto gevonden en een half uur later werd de bestuurder aangehouden.

4. jessy77

jessy77 VIP lid

9 aug 2007
    8.640
    5.947
    113
    En dit is nou precies mijn punt. Mensen nemen maar van alles klakkeloos aan omdat ze het ergens hebben gelezen/gehoord.

5. Anoniempje007

Anoniempje007 Actief lid

18 mrt 2015
    285
    0
    0
    NULL
    NULL
  6. gizmolilo

gizmolilo Actief lid

9 apr 2016
    228
    1
    0
    NULL
    Culemborg
  7. jessy77

jessy77 VIP lid

9 aug 2007
    8.640
    5.947
    113
  8. sydneys

sydneys Niet meer actief

Verschrikkelijk!
    mijn eerste reacties zijn : welke idioot rijdt gewoon door? Schrikreactie kan ik begrijpen maar je meld je dan toch zo snel mogelijk?
    En was dat ventje alleen aan het spelen? De moeder heeft het niet zien gebeuren begrijp ik uit de artikels. Dat is dan wel een extra risico wat je neemt als ouder.

Als het mannetje alleen op straat was zijn beide partijen in fout. Misschien heeft die gast niks verkeerd gedaan en kon hij het het voorkomen.
    Maar jezelf pas uren later melden vind ik onbegrijpelijk.

En het is verschrikkelijk. Een onschuldig mannetje dood! En dan kijk ik naar mijn 3jarig ventje. Verschrikkelijk :(

9. Lala90

Lala90 Bekend lid

21 aug 2015
    958
    1
    0
    Mijn maag draaide vooral door wat de verslaggever vertelde, namelijk "Dat het kindje nog tientallen meters is meegesleurd alvorens het is overleden". Dit betekend dat er een kans was dat hij nog zou leven als de automobilist gewoon meteen gestopt was na de impact, en dat is heftig! Hij is dus niet alleen doorgereden na een ongeval, maar ook tijdens het ongeval (met de dood tot gevolg).

10. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Oh verschrikkelijk, ik hoop dat het ventje niet geleden heeft maar op slag dood was. 😪 Ik vraag mij ook af OF het kereltje alleen buiten aan het spelen was, die ouders zullen zich dan ook de rest van hun leven schuldig moeten voelen. En de bestuurder is natuurlijk nog even afwachten maar die zal hier ook de rest van zijn leven mee moeten leven, de wetenschap dat hij door zijn schuld (als de berichten kloppen tenminste) een kind heeft doodgereden. 😖

11. Kolibrie

Kolibrie VIP lid

29 jun 2008
    5.767
    423
    83
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Ik vind het verschrikkelijk. Sowieso kan ik er echt niet bij dat je doorrijdt. Volgens ooggetuigen is het kind tientallen meters meegesleurd. Dan is het in mijn ogen geen schrikreactie meer, maar doelbewust doorrijden. Je kunt mij niet wijsmaken dat je namelijk niks merkt (of je moet inderdaad zo onder invloed zijn, maar dat is niet bekend of dit zo was). Ik heb zelf een paar jaar geleden bijna een kind aangereden wat op z'n fietsje vanachter garages vandaan kwam schieten. Mijn eerste reactie uit schrik was om direct op de rem te trappen. Nu weet ik wel dat iedereen anders reageert bij schrik, maar dan nog steeds kan ik me er niks bij voorstellen dat je doelbewust doorrijdt.

Daarnaast was ook mijn 1e gedachte, wat doet een 3-jarige alleen op straat?

Hoe dan ook, die 18-jarige bestuurder zal hier de rest van zijn leven mee moeten leven en voor die ouders is dit een onbeschrijfelijk groot verlies. :(

12. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.155
    8.129
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland

Enig idee wat de remweg is? Als jij een kind raakt dan rem je. Als hij het kind niet zag en pas na de klap remde of vlak vantevoren remde . Je staat niet in 1 keer stil. Dus het is logisch dat het kindje is meegetrokken als hij op het moment van de klap onder de auto is geschoven.

De reactiesnelheid plus hoe hard je rijdt is bepalend voor de remweg. Iemand die op het moment dat hij iemand aanrijdt remt en op dat moment 30 km/u rijdt heeft een remweg van 13,5 meter.

Maargoed we weten niet hoe en wat.

13. humptydumpty

humptydumpty Fanatiek lid

9 apr 2014
    3.637
    1.193
    113
    Vreselijk gewoon! Ook voor de ouders van die 18 jarige jongen, maar natuurlijk helemaal voor het kleine mannetje en zijn familie! Pffff, je zou als ouders maar moeten leven het met idee dat jouw tienerkind zoiets op zijn geweten heeft. Ik weet niet goed hoe ik mn kind daarna nog in de ogen zou moeten kijken, wetende dat hij dit veroorzaakt had.

14. sydneys

sydneys Niet meer actief

Wie zegt dat de 18jarige dit veroorzaakt heeft? Misschien had hij het ongeluk nooit kunnen voorkomen. Wij weten niet hoe het is gebeurt.
    Kan jij met 80, 50 of 30 per uur onmiddekijk stoppen als er een mannetje de weg op verschijnt? Ik niet
    Mocht hij zich aan de regels hebben gehouden, geen alcohol hebben gedronken, niet met een smartphone bezig geweest is hij zelf ook een slachtoffer want een kind doodrijden is toch 1 van je ergste nachtmerries.

De daad achteraf valt niet goed te praten. Schrikreactie oke maar hij is zichzelf pas laat gaan aangeven.

15. annneliesje

annneliesje Fanatiek lid

16 jan 2011
    3.569
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Noord Nederland
    Ik zie zoveel assumpties. Het is logisch dat iedereen zich afvraagt hoe het kan, maar het is echt een enorm, enorm verdrietig ongeluk.

Wellicht was het kindje wel helemaal niet alleen op straat aan het spelen, maar is hij achter iets aan zomaar plotseling de straat op gerend. Kindjes kunnen zo enorm snel zijn.

Daarnaast mocht het zo zijn gebeurd dan kun je nooit, maar nooit een kind ontwijken wanneer het echt vlak voor je auto de weg op schiet. Met 30 km per uur heb je echt al een remweg van meer dan 10 meter.

Niemand die weet of hij heeft gedronken of drugs heeft gebruikt. Het is logisch dat je een verklaring probeert te bedenken waarom hij doorreed, maar dat weet alleen hij.

Ik vind het zelf echt onbegrijpelijk dat hij is doorgereden. Ik snap dat echt niet, kan er met mijn hoofd niet bij. Zo'n klein weerloos hummeltje :(

16. Logan

Logan Niet meer actief

En die jongen zelf dan? Die zit er nu vast niet om te lachen.

17. dds

dds Fanatiek lid

1 jan 2009
    3.936
    752
    113
    Leerkracht
    Drenthe
    Vreselijk! Heel triest!

Toch denk ik dat doorrijden best normaal gedrag is voor een 18 jarige….De jonge man schrikt zich een hoedje, weet niet wat te doen en rijdt door om na te denken (dit is invulling van mij…)

18. Taj87

Taj87 Actief lid

30 mrt 2016
    178
    0
    16
    NULL
    NULL
    Helaas ken ik een verhaal van een jongeman hier uit de omgeving die een ongeluk veroorzaakt heeft (en de meid bij hem in de auto ook overleden) en nu nog steeds op dezelfde idiote manier rijd. We zien hem geregeld rijden en we houden nog steeds ons hart vast dan.

Dus helaas maakt het niet altijd evenveel indruk op degene die in zo'n ongeluk betrokken is.

19. Catheny

Catheny Actief lid

1 jul 2014
    320
    34
    28
    ....
    ...
    Is bij mij in de buurt.
    Echt vreselijk dit.
    Jongen van 18, net zijn rijbewijs.
    Vermoedelijk te hard gereden.

20. mumija

mumija Niet meer actief

Je weet toch helemaal nog niet hoe het gegaan is? Jij praat net alsof ie dit voor de lol heeft gedaan :(.
    Hoe dan ook; ook deze 18 jarige heeft levenslang. Ervan uitgaande dat dit een vreselijk ongeluk is en dat hij in shock is geraakt; ik zou mijn zoon nog prima in de ogen aan kunnen kijken. Je weet zelf nooit wat je kan overkomen.

Deel Deze Pagina