Jongetje (3) doodgereden, bestuurder rijd door!

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door dochters, 27 apr 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. AnnaCF

AnnaCF Niet meer actief

Ik heb niet alle reacties hier gelezen maar even een kritische noot hier.

De weg waar het jongetje geschept is ligt in een woonwijk aan een groot grasveld. Natuurlijk behoor je daar niet te hard te rijden maar ook 30 km per uur kost je toch een aantal meter om tot stilstand te komen. Of hij te hard heeft gereden en of er alcohol in het spel zijn geweest moet onderzoek nog uitwijzen. Des al niet te min.

Het betrof hier een kindje van 3 wat al spelend (volgens politie) op straat is beland. Een kind van drie kan en snapt vast heel veel maar die moet je gewoon in de gaten houden zeker bij een weg waar auto's rijden. Het was immers niet op een woonerf waar je maar stapvoets mag.
    Ongeacht of er te snel is gereden en of er wel of geen drugs in het spel zijn had dit jongetje nooit maar dan ook nooit daar op die weg moeten staan. En dit is toch echt de verantwoording van de ouders/verzorgers van dit kind.
    Deze ouders waren hun kind niet kwijt geweest als zij er zorg voor hadden gedragen dat hij niet op de weg terecht was gekomen. En deze jongen die doorgereden is (van schrik zoals het officieel bericht nu luidt) deze ervaring bespaard gebleven.

Kinderen zijn het allerkostbaarste die hoor je te beschermen voor dit soort dingen en ik vind het gemak waarbij deze jongen door sommige mensen hier wordt beschuldigd van van alles en nog wat voor er duidelijkheid is best zorgelijk.

2. annneliesje

annneliesje Fanatiek lid

16 jan 2011
    3.569
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Noord Nederland
    Deels eens, maar je weet hoe snel een kind in een onbedacht moment zomaar weg kan zijn of weg kan lopen. Ik vind dat je dit de ouders ook niet kunt aanrekenen.

3. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.227
    7.274
    113
    Vrouw
    Brabant
    We weten in feite nog helemaal niets. Misschien reed die jongen niet te hard en stak de kleuter ineens over tussen de auto's door, daar doe je dan helemaal niets aan. Dat de jongen is doorgereden, dat moet natuurlijk niet maar je weet nooit wat je zelf zou doen in zo'n situatie, en aangezien de jongen nog jong is kan ik het ergens wel begrijpen (tenzij er alcohol of een te hoge snelheid in het spel is geweest).

En het jongetje, misschien is hij even aan de aandacht van zijn ouders ontsnapt, dat kan helaas iedereen een keer overkomen, maar dan loopt het meestal beter af. Kan ook zijn dat het jongetje vaker zonder toezicht van zijn ouders buiten speelde, maar dat weten we dus niet.

4. zonnestraal21

zonnestraal21 Niet meer actief

5. humptydumpty

humptydumpty Fanatiek lid

9 apr 2014
    3.637
    1.193
    113

In mijn ogen is shock of schrik absoluut geen enkel excuus voor doorrijden. Die jongen kon niet hebben geweten wat de precieze toestand van het kind was. Hoe haal je het dan in je hoofd om niet te gaan kijken of je nog iets kunt doen?! Dat je in shock bent of schrikt, jammer joh... maar get over it- het gaat op dat moment even niet om jou en je tere ziel. Bah, bah. bah... Doorrijden na een ongeluk is niet zomaar even iets- wat mij betreft mag zo iemand naast een flinke straf minstens 10 jaar niet meer autorijden. Je bent dan gewoon niet geschikt als chauffeur.

6. susy26

susy26 Niet meer actief

Mijn ouders wonen paar straten verder , hoorde ook allemaal sirenes...

en daar kunnen ze best hard rijden. Dat je denkt doe normaal.
    Het is echt heel triest. Nu ook dat je verschillende verhalen hoort..

rust zacht klein manneke. Sterkte aan de familie.

7. mumija

mumija Niet meer actief

Jij begrijpt volgens mij niet echt wat een shock is.;)
    En ik praat het doorrijden zeker niet goed maar ik ga er ook nog niet over oordelen omdat er gewoon te weinig nog bekend is.
    Ik reageer ook op je omdat jij nu al concludeert dat je niet weet of je je zoon nog wel in de ogen kan kijken als ie dit op zijn geweten heeft. Zonder te weten hoe of wat.
    Vind dat behoorlijk schokkend. God weet hoe die jongen er aan toe is na wat er gebeurd is en alles wat i over zich heen krijgt.

8. Logan

Logan Niet meer actief

Dan weet je niet precies wat een shock is dus. Evenals empathie want je kunt je blijkbaar ook niet voorstellen dat je zo ontzettend schrikt? Die jongen is achttien, rijd waarschijnlijk net pas. Natuurlijk is dit voor de ouders van het drie jarige jongetje erger maar die jongen zal zich waarschijnlijk nooit meer kunnen aankijken.

9. jessy77

jessy77 VIP lid

9 aug 2007
    8.640
    5.947
    113
    Ik praat het doorrijden ook niet goed maar vind dit zo ontzettend kort door de bocht.
    Een schok uit zich op verschillende manieren; de een bevriesd, de andere vlucht en weer iemand anders valt er bij neer. De hersenen kunnen zulke schokkende informatie soms niet meteen verwerken met onbegrijpelijke acties als gevolg.
    Hij zal van zichzelf vast ook nooit gedacht hebben dat hij in zo'n dergelijke situatie doorgereden zou zijn, toch is het hem overkomen.
    Ik hoop trouwens van harte dat zijn ouders iig wel de moeite hebben genomen om eerst zijn verhaal aan te horen (wat die ook moge zijn) alvorens hem als een paria te behandelen.

10. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Maar wat ik me nu afvraag, even terzijde. Wat houdt een shock nou precies in?Ben je dan nog wel helder en scherp van geest? En weet je dus nog wel hoe je precies alle handelingen moet verrichten?

Want als het mij was overkomen, zou ik bijvoorbeeld helemaal shaken, zwaar overstuur zijn en met mijn 20 jaar rij-ervaring echt even niet meer weten hoe te rijden bij wijze van.....

Maar een shock kan wellicht verschillen van persoon tot persoon? Dat iemand anders nog wel weet hoe die verder moet rijden? En dus alleen maar denkt "ik moet er vandoor, zo snel mogelijk?"En verder dus nergens meer aan kan denken? Alsof je het gebeuren dan uitwist ofzo?

Ik vind het overigens erg voor alle betrokken partijen. Als bestuurder heb je sowieso ook levenslang in dezen.

11. Anna009

Anna009 VIP lid

30 mei 2008
    9.857
    5.118
    113
    Home

de moeder was het kindje toch niet kwijt? hij speelde buiten met andere kindjes
    of ik heb het verkeerd begrepen

12. annneliesje

annneliesje Fanatiek lid

16 jan 2011
    3.569
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Noord Nederland
    Er zijn verschillende geruchten.....

dat is juist hetgeen wat ik bedoel te zeggen. We weten het niet.

13. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.227
    7.274
    113
    Vrouw
    Brabant
    https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Vecht-of-vluchtreactie

14. mumija

mumija Niet meer actief

Ik las onlangs dat in Sao Paulo een gruwelijk verkeersongeval was waarbij een kant van de auto helemaal eraf was gereden door een truck. De bestuurder (man) was dood. De vrouw compleet in shock, had niks en zat haar make up bij te werken.

15. jessy77

jessy77 VIP lid

9 aug 2007
    8.640
    5.947
    113
    Jemig..wat luguber! Maar wel een heel duidelijk voorbeeld van wat schok met iemand kan doen.

16. AnnaCF

AnnaCF Niet meer actief

Het kan maar het zou niet moeten kunnen dat een kind van die leeftijd er vandoor gaat. Ik ben misschien extreem opletten maar mijn zoontje gaat echt niet meer dan 2 meter bij me vandaag en als ik met iemand sta te praten pak ik hem op of ik zet hem in de wagen.
    Een ongeluk kan altijd gebeuren daarom heet het ook een ongeluk want er is totaal geen opzet in het spel. Maar dat wil niet zeggen dat je er niet alles aan moet doen de kans op een ongeval te beperken.

Feit blijft toch. Als dat jongetje niet op de weg terecht was gekomen was hij er nu waarschijnlijk nog geweest.

17. sydneys

sydneys Niet meer actief

Dat filmpje heb ik ook gezien, echt bizar!
    Dan zie je haar make up opdoen, wat op haar gsm tokkelen en dan zoomt de camera uit. De auto half weg, naast haar was niks meer en half achter haar dus degene die bij haar in de auto zat. Allemaal mensen rondom haar en zij wisselde wat af met haar gsm en make up. Echt heel relax en rustig alsof er niks aan de hand was. Compleet in shock en in een andere wereld.

18. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Het jongetje was zonder toezicht van een volwassene buiten.

19. sydneys

sydneys Niet meer actief

Is dat nu 100% zeker?
    Heel bot gezegd en ik vind het verschrikkelijk voor het jongetje en zijn familie maar dit is wel het risico wat je als ouders neemt. Ik ben er misschien ouderwets in maar mijn 3 jarige alleen op straat? Ik spring liever zelf het ravijn in dan hem alleen buiten te laten spelen!
    Een kind is snel en een ongeluk is heel snel gebeurd maar een jochie van 3 alleen buiten laten spelen, tja dan weet je dat dit risico erin zit.

Hier mag hij alleen in de tuin die afgesloten is met sloten bovenop de poort. En ik doe de lamellen helemaal open in de woonkamer zodat ik constant zicht op hem heb. Ook al kan hij niet weg. En dan is de tuin ongeveer 6 op 8/10 meter.

20. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Ja dat werd net in het nieuws gezegd hij werd geroepen en stak zo over. Hij was met een nichtje en een zusje.
    En die jongen zal te hard gereden hebben maar hoe dan ook was de kans dat er iets gebeurde erg groot...

Deel Deze Pagina