Iedere ouders ergste nachtmerrie :'( echt vreselijk. Hoe of wat maakt verder geen zak uit. In en in verdrietig voor de familie van het ventje en ook voor degene die hem heeft aangereden en zijn familie.
Ooit stond er een verhaal in de mijn geheim over een meisje dat als enige een busongeluk overleefde. Zij is uit de bus geklommen en heeft anderhalve kilometer naar een wegrestaurant gelopen, waar ze haar met afgrijzen aankeken omdat ze een arm miste... In extreme gevallen kun je door een trauma in een soort staat van ontkenning komen. Ik praat het absoluut niet goed hoor, maar was er niet bij... En de ouders beschuldigen vind ik eerlijk gezegd schandalig en kwetsend. Die ouders hebben hun kind echt niet midden op straat neergezet. Mijn zusje zat achterin bij mijn vader toen ze werden aangereden. Had mijn vader beter moeten opletten? Het was niet zijn schuld, maar ja.. Misschien had hij haar niet mee moeten nemen..het verkeer is gevaarlijk..toch? Come on... Hier kom je als ouder nooit over heen, nooit..en de schuldgevoelens die zijn er sowieso, die hoef je als compleet vreemde die ouders niet aan te praten.. Sorry, maar dat recht heb je niet. Mijn zusje's leven was met 18 maanden voorbij, maar het verdriet is er elke dag, voor de rest van mijn ouder's leven.
Een ongeluk zoals jij die beschrijft in jou familie is heel anders dan wat hier gebeurt is. Wat ik ook al zei hier zijn alleen verliezers. Echter vind ik niet dat je geen kritische kanttekening mag plaatsen bij het feit dat een jongetje van 3 zomaar 'alleen' en zonder toezicht langs een weg speelt. Dat doet niks af aan het verdriet, want dit verlies moet al onbeschrijfelijk veel pijn doen.
Dat is helaas waar. Niet iedereen heeft dezelfde gewetensontwikkeling. De jongen kan overstuur zijn omdat hij bang is voor de gevolgen voor hemzelf maar totaal NIET begaan zijn met het lot van het mannetje en zijn nabestaanden. De tijd zal het uitwijzen. 😕 Maar goed, extreme angst en 'schock' kunnen heel a-typisch gedrag bij iemand uitlokken en deze jongen was bijna zelf nog een kind met zijn 18 jaar. Dus dat zou voor mij als moeder niet persé een reden zijn om mijn kind nooit meer recht in de ogen aan te kijken ook al zou ik enorm boos en teleurgesteld zijn. Als zou blijken dat hij dronken achter het stuur zat en/of veel te hard reed dan zou het een stuk moeilijker voor mij zijn. Want dan speel je bewust met andersmans leven en dat is gewoon in en in slecht. 😠
Ja ik klikte dat filmpje aan, had de tekst niet goed gelezen. Dat was echt vreselijk om te zien. Arme vrouw. Bij dit onderwerp reageer ik niet, enige wat ik zeg ik karma doet haar ding wel
Dat is natuurlijk zo. De ene achttien jarige is de ander niet. Je weet niet hoe hij reageert, maar ik probeer eerst van het goede uit te gaan.
De buurtkinderen spelen hier vanaf eind 3, begin 4 jaar alleen. En daar snap ik echt niets van. Ook nie tonder toezicht van bv een acht jarige. Want ook dat is een kind dat gewoon niet zover ontwikkeld is dat eht de verantwoordekijkheid tijdens het buitenspelen over een ander kind aankan. En iedereen roept nu dat het onverwntwoord is (ik ook, maar ik vind 5 jaar bv ook te jong) maar ik zag toch echt nog niet zo lang geleden een topic wanneer kinderen alleen buiten mogen spelen en daar zag ik drie en vier jaar voorbij komen (evt onder toezicht v een iets ouder KIND). Dus tja.. Verder over dit geval inhoudelijk wens ik alle nabestaanden veel sterkte.
Karma doet haar ding wel Misschien begrijp ik dit verkeerd maar hier heeft karma toch niets mee te maken Er is een onschuldig kind overleden.. Er is een 18 jarige bij betrokken, die waarschijnlijk niet bij het opstaan s'ochtends bedacht had "goh ik ga maar eens iemand van de weg rijden" Ik heb een dochter van 18 (gewoon nog een kind dus) En ik keur het zeker niet goed dat de bestuurder doorgereden is, maar ik denk dat hij totaal in blinde paniek was, of in shock.. Het is voor beide partijen vreselijk wat hier gebeurd is.. Waar ik wel mijn vraagtekens bij zet is een 3 jarig kind alleen buiten laten spelen.. Dat is nu niet bepaald een leeftijd om alleen buiten te spelen, ook niet onder toezicht van een ouder kind. Mijn kinderen mochten pas heel laat zelfstandig buitenspelen (zonder mijn toezicht laat maar zeggen) En de jongste sowieso nog niet. Ook niet met 7 alleen met vriendjes in de speeltuin oid. Er zou maar een auto stoppen en ze meenemen.. Ik ben dan misschien overbeschermend, maar liever dat.. Hoe verschrikkelijk is het ook voor die kinderen die het kindje onder hun hoede hadden.. Een kennisje van ons moest op haar zusje van 3 letten in de tuin (meisje zelf was toen 8) het meisje is in een fractie van een seconde toch de tuin uit gekomen, en op het spoor doodgereden.. Dat zusje (nu volwassen) vindt het nog steeds haar schuld.. Ontzettend triest. Kleine kinderen, altijd zelf in het oog houden..
De bestuurder wordt nu volgens het OM ook verdacht van het overtreden van de Opiumwet ( nog wel onduidelijk of hij onder invloed was, want die resultaten zijn nog niet bekend). Verder heeft het OM laten weten dat hij wordt verdacht van doodslag en roekeloos rijden. (Bron: BN/De Stem en Omroep Brabant)
Klopt ik heb ook toen gereageerd dat mijn 3.5 / 4 jarige alleen achter ons huis in de speeltuin aan het spelen was, geen weg en in het zicht. Verder mag onze zoon (reeds verhuisd) en dochter met 5 jr naar de speeltuin, dan moeten ze 1 weg over maar dat is een woonerf. Als mijn kinderen een weg overmoeten steken of spelen aan een weg die geen woonerf is, dat mochten ze pas met 6 jr (en spelen aan de weg nog steeds niet).
Dan zal deze jongen man ook helaas wel wat te verbergen gehad hebben verschrikkelijk ook hoorde ik van omstanders op het nieuws dat deze jongen meer dan 80 km heeft gereden waar maar 30 mag
Verschrikkelijk. Totaal fout zowel van de jongen als van de ouders. Kan me niet voorstellen dat ik m'n kind met 3 jaar alleen buiten zou laten spelen. Sowieso eerst een zwemdiploma voor dat ze dat gaan mogen. Maar die jongen is helemaal krankzinnig met z'n 80 kmh.... Drugs of niet. Zwaar straffen!
Daar schijnen ooggetuigen van te zijn. Dus daar valt iig een stuk meer over te zeggen dan over de drugs.
Weet iemand wat voor weg het is? Hier op onze doorgaande weg , mag je maar 30 (eerder was dat 50) en rijdt ook echt iedereen te hard, maar als je te hard rijdt, rij je natuurlijk niet meteen als een gek. In de wijken mag je ook 30, en rij ik niet te hard, ivm de vele zijwegen, toch krijgen sommige het voor elkaar om ook hier erg hard te rijden. Ach ja, ik ben vrij nieuwsgierig wat er is gebeurt.
Dat zal dan toch aan de hand van remsporen gemeten moeten worden want zo met het blote oog inschatten hoe hard iemand reed is verdomde lastig. Als blijkt dat deze gast idd Drugs in zijn auto had en om die reden is doorgereden lijkt me dit wel iets waar hij voor gestraft moet worden.
Als ik de verhalen goed begrijp, heeft de bestuurder in het geheel niet geremd. Wat trouwens, als je totaal geen geweten hebt, wel de beste reactie is als je te hard rijdt en een ongeval veroorzaakt. Als je namelijk remt, kunnen ze aan je remweg berekenen hoe hard je reed. Rem je niet is er geen officier van justitie die nog kan bewijzen hoe hard jij gereden hebt.
Met het blote oog kunnen ze iig wel zien dat het veel te snel was. Ik heb zelf maar vluchtig wat op tv voorbij zien komen. Ik dacht idd te hebben gehoord dat het kindje mee was gesleurd n stuk.