Lees net dat Spider-Man de Franse nationaliteit heeft gekregen en een baan bij de brandweer. Toch wel weer een voorbeeld van wie goed doet... de ouders mogen die man wel op hun blote knieën bedanken dat hij zijn eigen leven geriskeerd heeft om hun kindje te redden.
Ja dus! https://nos.nl/artikel/2233901-malinees-krijgt-baan-en-verblijfsvergunning-na-heldenactie-in-parijs.html chapeau!!!!
Ik las dat de buurman eerst zijn schoenen aan wilde trekken, zodat hij niet zou wegglijden. Toen hij terugkwam was de man al aan het klimmen. Hij heeft zijn arm vastgepakt, maar niet omhoog getrokken vanwege het schot dat er tussen zit. Maar ook omdat hij het risico niet wilde lopen dat hij zijn armpje los zou laten. Al met al vind ik het een verstandige keuze. Daarnaast vind ik het makkelijk roepen over wat je gedaan zou hebben in zo’n situatie. Ik vind het een logische beredenering van de buurman. En dat alles in een situatie die je (gelukkig) niet vaak tegenkomt.
Wat een held! Ik ben blij dat zulke mensen bestaan, die zonder nadenken in actie komen om een ander te helpen. Die beloning is dik verdiend!
Oké, het is de Televaag, maar toch https://www.telegraaf.nl/nieuws/2093359/vader-gered-jochie-parijs-speelde-pokemon-go Vader gered jochie Parijs speelde Pokémon Go 28 mei 2018 in BUITENLAND PARIJS - De vader van het 4-jarige jongetje dat afgelopen weekend aan een balkonrand in Parijs bungelde had het kind alleen gelaten om te winkelen en daarna op straat Pokémon Go te spelen. Het jochie werd gered door de Malinese migrant Mamoudou Gassama. Dat heeft de openbaar aanklager gemeld. „De vader is erg van streek, hij realiseert nu wat hij heeft gedaan en hoe het had kunnen aflopen.” De man moet in september voor de rechter verschijnen; hem hangt een gevangenisstraf van twee jaar boven het hoofd. Het jochie is inmiddels uit huis geplaatst. Hij is mogelijk al onderweg naar het eiland Réunion, waar zijn moeder woont. ’Spiderman’ Gassama, inmiddels een Franse held, werd maandag ontvangen door president Emmanuel Macron, die aankondigde dat hij kan rekenen op de Franse nationaliteit.
Ik vind het dan wel weer bijzonder dat er nu niet overal bij staat dat de held Moslim is. En dat zijn daad niet op alle andere Moslims af straalt. Want als een Moslim iets uitgevreten heeft, dan gaat het alleen maar daarover.