hond en kat aan elkaar wennen

Discussie in 'De lounge' gestart door Oek oek, 8 okt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Oek oek

Oek oek Fanatiek lid

16 aug 2006
    1.461
    0
    0
    Groningen
    Jaja, jullie adviezen tegen de muizenplaag heb ik braaf opgevolgd.. Hier loopt nu dus een katje rond :)
    Maar nu is mijn vraag: hoe laat je een hond en kat het beste aan elkaar wennen? We hebben een Franse bulldog (beest spoort niet) en die is helemaal hyper nu er een katje rondloopt.
    Met het gevolg dat die kat de hele dag bovenop de droger zit...
    Tips?

*kom vast in aanmerking voor het meest duffe topic nu :D of misschien was mn muizentopic nog wel duffer.......................... onee die van mn vaatwasser :D *

2. sjorsje

sjorsje VIP lid

17 aug 2007
    11.361
    266
    83
    Noord-Brabant
    We hebben nu 3 katten en 1 hond. De hond hebben we sinds februari van dit jaar en de katten al veel langer. Ze zijn inmiddels al wel aan elkaar gewend. Hier hebben we eigenlijk niks aparts voor hoeven doen. Ze hebben vanzelf geleerd om met elkaar om te gaan.

3. Marie26

Marie26 Fanatiek lid

13 nov 2006
    1.004
    0
    0
    ik kan je helaad geen advies geven. Onze hond kan namelijk echt niet met katten, hij wil ze het liefst aanvallen (is een rasjachthond).
    Misschien even informeren bij kennissen die ook zowel een hond als kat hebben?

4. muuske64

muuske64 Fanatiek lid

15 okt 2006
    4.500
    0
    0
    huismoeder
    Limburg
    Hoi hier gaat het prima!
    2 Honden en 1 poes!
    De poes slaapt zelfs bij de hond in de mand! ;)
    Nooit iets speciaals voor gedaan!
    (Andere poezen buiten moeten ze echter beide niet!)

Liefs Marjo

5. Elmo

Elmo Niet meer actief

Die van mij (twee honden) zijn ook zulke sulletjes dat het altijd wel goed gaat met katten....
    Die zijn eerder bang voor hun.
    Ik denk eigenlijk dat je er niet zo heel veel aan kunt doen...het gaat of het gaat niet.
    Maar als er nog "Martin Gaus" achtige typjes zijn....ben benieuwd naar de tips! ;)

6. stef

stef Fanatiek lid

19 apr 2006
    3.084
    31
    48
    Nou mijn hond die jaagt altijd op poezen.
    Dus toen ik met een kitten aan kwam zetten had ze zoiets he dat is een leuk speeltje om de hele dag achter aan te jagen.

De eerste paar dagen hebben ik ze echt niet samen kunnen doen en ook appart op een kamer gezet! Nu zijn ze goed aan elkaar gewent en slapen ze elke keer samen.
    Maar buiten jaagt mijn hond nog steeds op poezen!

Dus geef ze de tijd dan komt het wel goed :)

7. Rachel1984

Rachel1984 Fanatiek lid

22 feb 2006
    4.343
    0
    36
    Pedagogisch medewerkster
    Cuijk
    Denk dat het vooral tijd nodig heeft... ze moeten aan elkaar wennen en na een tijd is de nieuwigheid eraf en accepteren ze elkaar wel.
    Wij hebben 2 labradors en een kat en in het begin rende Joy achter de kat aan en de kat vloog Max aan....was erg gezellig ;)

Nu is het niet meer dan normaal en gaat het prima samen.

8. loopy

loopy Fanatiek lid

23 apr 2007
    3.564
    0
    0
    kantoor
    gouda
    gewoon wat tijd gunnen. voor je het weet is poes de baas in huis

9. Oek oek

Oek oek Fanatiek lid

16 aug 2006
    1.461
    0
    0
    Groningen
    ok, dan laat ik het ze zelf maar uitvechten. Zonet hing de kat al met 4 poten om de kop van de hond :)
    Hondje keek even verbaasd, en ging gewoon weer verder met stuiteren (ja.. kan het niet anders noemen.. ze wil zooo graag spelen :) )

10. Niet meer actief

hier is de poes ook de baas in huis...uh sorry bedoel vrouw ;)

nou oekoek gewoon hun gang laten gaan, hier gaat het ook prima, laat ze het maar uitvechten.
    Uiteindelijk zal je zien dat ze wennen hoor.

11. Kar76

Kar76 VIP lid

30 okt 2006
    5.124
    0
    0
    Maastricht!
    Inderdaad, laten uitvechten. De hond krijgt vanzelf door dat de kat niet met zich laat sollen en zal wel een keer een kras oplopen. Bij mij was het vanaf dat punt altijd koek en ei: hond had door dat kat sterker was en legde zich erbij neer.

12. peetje24

peetje24 Fanatiek lid

3 feb 2007
    3.355
    0
    0
    docente
    Laat de kat in een kamer, geef deze 2 dagen de tijd om aan de kamer te wennen. Laat daarna de hond in de kamer en de kat in de rest van het huis. Zo kun je de kat aan je huis laten wennen. Als hij alles kent zal hij zekerder zijn. Laat de hond en de kat naast elkaar eten.

Laat ze daarna steeds korte tijd bij elkaar, en voer die tijd op.

Het kost wat moeite maar dan heb je voor de aankomende 10 jaar plezier

Deel Deze Pagina