Sorry, dit is verschrikkelijk voor alle partijen, maar zeker geen nalatigheid. Het is absoluut geen noodzaak dat een volwassene constant naast een kleuter staat in een (indoor)speeltuin. Mijn kind zou dat niet eens toestaan. En hoogte is niet eens zo relevant, men kan altijd verkeerd terechtkomen bij een val. Ook van een schommel en van een glijbaan. Verkeerde val is nooit uitgesloten, ook niet bij een iets ouder kind.
Wat heftig zeg! Vreselijk voor die ouders!! Persoonlijk denk ik dat 1.5 m niet extreem hoog is. Als je kijkt naar glijbanen klimrekken schommels e.d. heb ik me wel eens verbaasd dat er met die hoogtes geen grote ongelukken gebeuren... Dan is 1.5 m niet hoog...
Ik zeg niet dat het nalatigheid is! Ik zeg dat ik hoop dat dat hier niet het geval is! En ja, als je een kind van 4 op een slecht beveiligd kussen van 1,5 meter laat (of in een ruimte laat spelen die bedoeld is voor oudere kinderen, zonder dat je er bij staat), dan vind ik dat nalatigheid. Zeker van een kdv, want die moeten mi nog voorzichtiger zijn dan je dat met eigen kinderen zou doen (om het simpele feit dat ze 6 kinderen tegelijk in de gaten moeten houden). Dat is dan een verschil in mening. Maar nogmaals ik zeg enkel dat ik hoop dat dat hier niet het geval is.
Dan kunnen kinderen op een kdv of school nooit in een speeltuin spelen. Zelfs niet op een glijbaan op het schoolplein. 1,5m is namelijk echt niet hoog, elke glijbaan of klimrek zijn hoger dan dat. En een kleuterjuf kan onmogelijk naast elke speeltoestel tegelijk staan en elke kleuter vasthouden als hij de glijbaan op klimt (want daar kunnen ze ook vanaf springen) En als ze niet op een glijbaan klimmen, doen ze dat op klimrekken, een hek, in een boom oid. Klimmen en klauteren is een gezonde natuurlijke behoefte van een kind.
Ik sluit me bij je aan.. érg triest dat dit gebeurd, maar een kind zonder helm die van zijn fiets valt op het stoeprandje (of gewoon op de straattegels) is nét zo reeel en kan een zelfde gevolg hebben. En dat is een 'gevaar' waar velen van ons (ik ook) ons kind dagelijks aan blootstellen. Het is echt verdrietig - intens verdrietig, voor alle partijen, maar ongelukken kunnen helaas gebeuren.
Roosje, dit klinkt misschien wat betweterig. Maar op basis hiervan kan je ontslagen worden als er iemand van jou werk dit leest en je zal herkennen. Ik zou even aan beheer vragen of ze je post (en dan nu ook die van mij ) willen verwijderen. Puur om je te helpen hoor! Ik begrijp dat dit zeker op je werk grote inpact heeft en dit heftig binnen komt. Maar ik denk ik waarschuw je even. Ik ken iemand die dus op basis van zoeits is ontslagen. Ivm privacy en social media.
Bah verschrikkelijk! De ergste nachtmerrie pffff. Dit kan jammer genoeg overal en altijd gebeuren. ik heb mijn zoontje eens laten vallen. Hij deed wild en ineens lag hij op de grond. ik voel me nog schuldig. Hij had helemaal niks. Laatst kroop hij op de vloer en hij viel kruipend. Een ei op zijn kop niet normaal pff Het manneke is erg genoeg heel verkeerd terecht gekomen.
Een ongeluk zit in een klein hoekje Bij ons bij de monkey town hebben ze ook een springkussen en eerlijk alle kids klimmen op die randen De mijne ook maar dan word ik boos en haal ze weg want als je erover valt val je zo op de grond wat hard aan komt en best ook meer als 1.5 meter is En er word duidelijk omgeroepen er niet op te klimmen Maar dit soort dingen gebeuren kinderen zijn kinderen Het zijn de ouderen die moeten opletten maar dan nog een ongeluk is een ongeluk Ik heb met mijn zoontje ook gehad ikcstond er naast bij een folder rek wat achteraf niet verankerd was woog 100 kilo zo en hij kroop er onder door stond op din g viel meteen om ik was net 1 minuut binnen Hij was toen bijna 3 en was er bijna niet meer geweest Wens de ouders veel sterkte toe
Wat ik niet begrijp is dat sommige moeders zeggen dat ze niet mee gaan in zo'n indoorspeelparadijs. Ik vind het juist hartstikke heerlijk! Over de omstandigheden zou je toch het hele verhaal moeten kennen en daarbij de omgeving en er op zijn minst bij moeten zijn. Ik vind het rot dat het kindje is overleden en wens de ouders alle sterkte toe.
Op peuterleeftijd deed ik dat ook wel hoor, maar de meeste schoolgaande kinderen (en daar hebben we het hier over) willen niet dat mama achteraan klimt in een speeltuin. Ik kon mijn 4jarige ook niet altijd bijhouden in zo'n apekooi, die was veel te snel
Niet bij een kindje van 4, die willen dat doorgaans ook echt niet, zeker niet als er vriendjes bij zijn. Vreselijk ongeluk, jongen is verkeerd terechtgekomen, kan helaas altijd gebeuren en vaak gaat het 'gewoon' goed. Ik vind 1.5 meter niet heel hoog, met 4 jaar springen ze vanaf een klimrek van 1.5 meter zo op de grond. Is gewoon pure pech geweest, heel erg voor de ouders. En wat Roosje24 betreft, ze zegt verder toch niets extra's waar ze door haar werk op afgerekend zou kunnen worden? Ze zegt alleen dat ze het er niet over mochten hebben met buitenstaanders.
Ik speel vaak ook even mee, maar na een half uurtje ben ik er wel weer klaar mee haha. Verder spelen ze vooral met z'n tweeën en papa en mama hoeven daar echt niet bij te blijven. Ook die van 5 wil dat niet. 1.5 meter is echt niet hoog, het speeltoestel op het schoolplein is een stuk hoger. En daar spelen de groep 1 en 2-ers toch echt alleen op. Zitten zachte tegels omheen maar ook daar kunnen ze raar vanaf vallen. Vreselijk ongeluk, arme ouders.
Ik wou net zeggen, mijn 4 jarige zoon klimt ook in het klimrek en gaat met zo'n stang weer naar beneden. En ze klimmen op de glijbaan en gaan er achteruit zittend, head first vanaf. Anderhalve meter is echt niet hoog. Maar ja, hoog genoeg voor een ernstig geval natuurlijk. Een stoeprand kan zelfs al een ernstig ongeval veroorzaken.
Met zoon ben ik zo vaak in een speelparadijs geweest met dochter nog niet een keer. Ik had het over het kinderfeestje ik vind die verantwoordelijkheid wat te groot na het gisteren gelezen te hebben. Maar zal best nog eens gaan. Ik kan zelf niet echt overal tussen door( past niet) en op een glijbaan klimmen zie ik mij zelf ook niet meer zo snel doen. Zo flexibel ben ik niet meer. Maar als ik wel gaat heb ik zes/zeven kinderen bij mij en zeker drie begeleiders en toen zoon jong was ik lette wel goed op maar ging ook niet overal bij staan. Het was juist het fijne van z.n indoorspeeltuin ze kunnen dan vrij spelen zonder telkens blikkende ogen van mama. En ja kinderen van vier tot vier jaar. Maar weet uit ervaring dat als ze vier geweest zijn ze zich zo groot voelen ze graag naar gedeelte tot 12 jaar gaan. Maar het blijft een tragisch ongeval en waarschijnlijk ongelukkige samenloop van omstandigheden.
Ow ja ik begrijp je hoor, je hebt wel gelijk maar bedrijf waar ik werk is heeel groot, je hebt het zelfs in andere steden. Dit is niet eens gebeurd bij mij in de woonplaats. Wij hebben dus alleen mails gekregen omdat we ook bij het bedrijf horen. En media weet het nu dus al. Trouwens grappig maar ik wist niet eens wat er gebeurd was totdat ik deze topic las.
Ten eerste was hij niet met zijn ouders. ten tweede wie zegt dat het geen goed springkussen was. Het was niet echt een indoor speeltuin maar een centrum waar van alles word georganiseerd zoals bowlen en veel andere dingen. Volgens mij is wat ze daar hewbben gewoon goedgekeurd. Dus jij laat jou kinderen ook nooit is op een springkussen oid?
Bij Indoor speeltuinen zoals Monkey Town staan die springkussens ingebouwd, zodat, ALS er een kind op de rand klimt er er af valt, ze naar binnen vallen. Dat is minder hoog én op het springkussen zelf. Ja, ook dan kunnen ze verkeerd terecht komen, maar dat is nog wat anders dan aan de buitenkant op de grond vallen. Bij die losse springkussens zit ALTIJD de instructie om geen kinderen zonder toezicht op het kussen te laten spelen en dat ze niet op de randen mogen klimmen. Degene, die hier verantwoordelijk voor is, is in dit geval Happy Days. Er had gewoon te allen tijde iemand bij moeten staan, die er voor had moeten zorgen dat de kinderen niet op de randen zouden klimmen. Daarnaast waren ook de leidsters van het KDV verantwoordelijk, want die hadden die dag de zorg en verantwoordelijkheid voor de kinderen. Zij hadden de situatie goed in moeten schatten. Zij hadden moeten constateren, dat er niemand bij stond en daar iets aan moeten doen. Ofwel de organisatie melden, dat zij daar iemand bij moeten zetten, ofwel er zelf bij blijven. Nee, je kunt niet overal bij blijven, maar je moet wel een risicoinschatting kunnen maken. Dat doen ze op het kinderdagverblijf ook. Het risico bij zo'n vrijstaand springkussen is nu eenmaal veel groter dan bij een glijbaan. Bij een glijbaan zou ik als leidster overigens óók bij willen blijven en de kinderen zeggen dat ze niet achterstevoren (zoals iemand hier boven zei) van de glijbaan af moeten. Dit is namelijk ook gevaarlijk! Als je dat als ouder overdreven vindt, prima... Maar met andermans kinderen neem je het zekere voor het onzekere. Nu is het natuurlijk ook verschrikkelijk voor de medewerkers/organisatie van Happy Days en voor de leidsters van het KDV, en ik wil niet een zondebok aanwijzen, maar ik hoop dat ze hier lering uittrekken. En niet alleen zij, maar iedereen, die zo'n springkussen inhuurt. Persoonlijk blijf ik er dus wel bij. Niet alleen vanwege mogelijke kapriolen, maar ook omdat er vaak grotere kinderen op spelen, die veel ruwer spelen/springen dan mijn kinderen en ik niet wil hebben dat de kleintjes de dupe van worden. Laatst nog bij de Efteling. Hadden ze bij de kleine speeltuin (tot 7 jaar geloof ik) opgeblazen pilaren. De oudere kindjes (waren nog net 6) waren die pilaren aan et omduwen en er op aan het klimmen. Gebeurde dus al een paar keer dat er een kleintje (van 1 jaar!) bijna onder zat. Ik heb mijn schoenen uitgetrapt en ben er opgestapt om die kinderen te zeggen dat dat niet de bedoeling was (met uitleg). Ik vond het toen ook al de verantwoordelijkheid van de Efteling om er zorg voor te dragen dat de kinderen uit de doelgroep (1 - 6 jaar) daar veilig konden spelen.