Ik vind die springkussens echt vreselijk. Afgelopen zomer hadden ze ook zo'n geval op de camping staan en daar viel ook een jongen vanaf en dat was toch zeker ruim 4 meter hoog. Hij stond gelukkig weer direct op maar die dingen zijn echt link. In binnenspeeltuinen staan deze springkussens niet en alles zit met netten rondom gespannen. Ik vind het echt gevaarlijk want vooral grotere kinderen klimmen helemaal omhoog en gaan op die rand zitten. Echt doodeng gewoon evenals trampolines zonder net er omheen. je kind zal maar net met zijn onderrug op zo'n ijzer stang ketsen.
Met los bedoel ik vrijstaand. Gezien het kind op kunstgras viel, was het dus wel vrijstaand. Als ik naar het plaatje onderin je link kijk, denk ik niet dat het die was. Daarvan is de bovenkant denk ik eerder 2,5 meter. Bij anderhalve meter, daar steekt een volwassene met zijn/haar hoofd bovenuit. Dat weet ik, maar ook al is het toestal wél goedgekeurd, dan is dat geen garantie Lijkt me ook sterk, want als je van die klimtoren 1,5 meter naar beneden valt, dan val je op de rest van het kussen. Kaal beton? Kan. Dan kloppen de berichten over het kunstgras niet. En niet het eerste ongeluk, daar kijk ik niet van op... Dat bedoelde ik hiervoor nou... Een goedgekeurd en in principe veilig toestel, maar slecht 'gebruikt'. Die dingen moeten goed vastgezet worden en er moet toezicht zijn. Bijvoorbeeld om te kijken of er niet teveel kinderen tegelijk op zitten, of er geen kinderen op zitten, die te oud/zwaar zijn (indien er een grens is), of de kinderen niet te lomp doet, zodat het gevaarlijk wordt voor de andere kinderen en of het springkussen goed gebruikt wordt, dus o.a. dat er niet op de randen geklommen wordt. Mijn kinderen mogen nog wel op een springkussen, maar ik let wel beter op. Of deze goed vast zit! Of de randen hoog genoeg zijn en of er bewaking is.[/QUOTE] Kan dat filmpje niet afspelen, maar het klinkt logischer.