Jongetje (4) uit zweefmolen geslingerd

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door bosi333, 19 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.281
    6.807
    113
    Jongetje (4) uit zweefmolen geslingerd

DÜSSELDORF - Bij een drama op een kermis in Düsseldorf is een 4-jarige jongen uit een zweefmolen geslingerd. Het kind vloog de trailer in van een waarzegster, die vijftien meter verderop stond. Wonder boven wonder raakte het slachtoffertje 'slechts' gewond.

[​IMG] Foto: Bild

De kleine John was zondag met zijn ouders naar de grote 'Rheinkirmes' en ging de zweefmolen in. Het jongetje werd bang en wilde er uit. Terwijl de carrousel begon, rommelde het jongetje met de ketting waarmee hij vastzat, dat schrijft de Duitse krant Bild.
    Volgens een ooggetuige raakten de ouders meteen in paniek. "De vader riep nog: mijn kind, mijn kind. Stop de carrousel. De moeder schreeuwde. Maar de medewerker van de kermis reageerde niet."
    Het kind landde in de smalle deuropening van de kleine rode trailer van 'helderziende' Cassandra. Een dokter, die toevallig aanwezig was, bekommerde zich over het slachtoffer.
    De jongen ligt nog steeds in het ziekenhuis, maar maakt het naar omstandigheden goed. Hij verloor meerdere tanden en beet op zijn tong. De kleuter is maandag geopereerd aan zijn kaak, lippen en tong.
    Het personeel van de kermis wordt verdacht van het veroorzaken van lichamelijk letsel door nataligheid. Erg geschrokken waren de medewerkers niet. Enkele minuten na het ongeluk konden de eerste kinderen weer gebruik maken van het ritje.

2. jada08

jada08 VIP lid

14 jan 2009
    7.567
    332
    83
    Pffff arm mannetje. Gelukkig valt het nog een beetje mee.

En ja dan ook gelijk maar de opmerking: Een kind van 4 in een zweefmolen....

3. Mikki77

Mikki77 VIP lid

17 nov 2007
    5.698
    0
    36
    Noord-Holland
    O ja, die enge dingen.... daar durf ik zelf niet eens in, laat staan een kind van 4.

4. Romy1979

Romy1979 Niet meer actief

Ik dacht ook: een kind van vier in die zweefmolen?
    Vond het nogal een grote zweefmolen dus niet echt geschikt voor zo'n kleintje.

5. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.281
    6.807
    113
    Nou ik was meer verbaasd over de reactie van het personeel...

Ik neem aan dat er een leeftijd staat voor zoiets?

6. Within

Within Niet meer actief

Het kind rommelde zelf aan de ketting en het personeel word verdacht van nalatigheid? Zij maken die ketting toch niet los?

Sowieso vind ik 4 wat jong, maargoed in de efteling zitten ze dan ook al in de zweefmolen.

7. socoldasice

socoldasice Actief lid

13 jul 2011
    197
    0
    0
    Verzorgende IG
    Zoetermeer
    jeetje! wat erg, gelukkig leeft hij nog

8. Dana

Dana Niet meer actief

de laksheid van het personeel en dan gelijk alweer de zweefmolen laten draaien, die moeten ontslag op staande voet.

9. kleintje88

kleintje88 VIP lid

17 nov 2008
    9.362
    2
    0
    Van wat ik van het stuk begrijp hebben de ouders geroepen naar de kermis medewerksters maar zette zij de molen niet stil... MIsschien dat de ouders het hadden gezien dat hij het los aan het maken was en toen meteen hebben geroepen dat ze hem stil moesten zetten ?

Maar triest :(
    En over de leeftijd: tja lastig! Ik denk dat het erg afhankelijk is van hoe het kind is en of het veel durft of niet etc. maar dan nog zou ik denk ik als ouder wel mee zijn gegaan!

10. Yukl

Yukl Niet meer actief

Ik heb eigenlijk geen idee vanaf welke leeftijd een zweefmolen mag. Ik denk trouwens dat mijn zoontje ook in paniek zou raken (die vindt een draaimolen al eng ;)), dus die hou ik er nog heel lang bij uit de buurt. ;)

Maar pff, wat een nachtmerrie voor die ouders zeg. Ik zou gek worden denk ik als niemand reageert terwijl je ziet dat je kind bang is en los zit! Gelukkig is het jongetje er nog oke vanaf gekomen. En wat super irritant dat het personeel zo laks heeft gereageerd! Grrr.

11. bengeltje86

bengeltje86 VIP lid

6 jan 2007
    8.553
    0
    36
    renkum
    ag arm ventje
    gelukkig is die niet zwaar gewond al heeft die wel operaties gehad:(

nouja kind van 4 in zweefmolen niets gek
    wij gaan er ook in julian ook
    maar ik ga achter julian zitten en houd zijn bakje vast en hem om de middel hij vind het geweldig.
    maar goed ieder zijn ding en idd vind het schandalig van het personeel dan hor je te stoppen

12. blondi

blondi Fanatiek lid

3 sep 2010
    3.796
    1
    0
    Brabant
    Belachelijk dat het personeel zo 'rustig' reageerde, oftewel het kon ze niks schelen denk ik.
    Maar ik vind ze niet verantwoordelijk oid, dat kind maakt zelf de ketting los. Misschien hadden ze niet eens in de gaten waarom de ouders zo aan het roepen waren..

13. Yukl

Yukl Niet meer actief

Maar heb je als personeelzijnde niet een bepaalde verantwoordelijkheid wat betreft het opletten of alles goed gaat. Dus of de kinderen oud genoeg zijn om in de attractie te mogen, of ze volgens de regels vast zitten, of er niets mis gaat, etc. Ipv achteloos toe te staan kijken. Het klinkt mij alsof ze gewoon niet aan het opletten waren, en dat vind ik kwalijk. Zij zijn de gene die de molen besturen en dus de enige mensen die de molen stil kunnen zetten als er wat mis gaat. En daarom dien je dus op te letten OF alles goed gaat. Als ze dat niet deden, dan zijn ze nalatig geweest en vind ik dat ze verantwoordelijk mogen worden gehouden voor dit gebeuren.

14. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.258
    7.306
    113
    Vrouw
    Brabant
    Echt erg dat zoiets gebeurd is, ik vind het altijd doodeng, zulke dingen.

Mijn ervaring met de eigenaren van dit soort attracties is niet zo goed, toen Eva 1,5 jaar was ging ze in een draaimolen, ze vond het kaartje dat je dan moet inleveren voordat ie gaat draaien zo mooi en wilde het niet afgeven, die jongen pakte het gewoon af, Eva begon te huilen en de draaimolen ging draaien, ze heeft de hele rit gehuild. Is niet vergelijkbaar met wat er met dit jongetje is gebeurd, maar geeft wel aan hoe aso ze kunnen zijn.

15. jojo32

jojo32 Fanatiek lid

26 nov 2008
    1.871
    8
    38
    nu huisvrouw
    grunn
    ik vind de ouders zelf ook aansprakelijk wie laat zon klein kind in zon zweef gaan

16. Yukl

Yukl Niet meer actief

Ah gos, wat ontzettend sneu zeg! :( Mijn hart zou echt breken.

17. noukie89

noukie89 Niet meer actief

pfff wat een lui zeg als je ziet dat een kind in paniek raakt en zelfs de ouders dan stop je dat apparaat toch gelijk

nou is het kind onnodig geopereerd door een belachelijke menselijke fout

18. Dana

Dana Niet meer actief

zo die had ik even assertief verteld hoe ze met kinderen om moeten gaan zeg! :$

19. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.869
    3.383
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    onze dochter was nog geen 3 toen ze in de zweefmolen ging. Een kleintje op een braderie. Niet zo'n grote dus als op de foto (15 meter wegslingeren had dus niet gekunt - hooguit 2 ;) ). En ook in de efteling is ze geweest, dat is een grotere en dan zat er wel een volwassene naast.

Dat ze niet reageerde: tja, hoeveel muziek is er op een kermis? Ik vraag me af of ze het gehoord hebben.

Echter vind ik wél dat ze het hadden moeten zien - daar zouden ze gewoon op moeten letten. Kindjes kunnen altijd in paniek raken.
    En verder zou ik denken dat ze toch nog wel een slotje er op kunnen hebben wat kinderen misschien wel zelf kunnen sluiten, maar niet zelf open kunnen maken. Dus een kindveiliger slot.

En dat ze gelijk daarna weer verder gingen, vind ik ook vrij bizar... Het was toch wel een erg heftig ongeluk, wat héél anders af had kunnen lopen!

Gelukkig is het nu (relatief) goed afgelopen, hopelijk genezen zijn verwondingen allemaal!

20. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.258
    7.306
    113
    Vrouw
    Brabant
    Helaas boeide hem dat niets... tijdens de rit kon ik trouwens niets doordat ik een buggy volgehangen met tassen bij me had, had echt zoiets van shit, wat moet ik nou?

Maar het viel mee, toen ik Eva eruit haalde en vroeg of ze het leuk vond, zei ze volmondig: ja! :)

Deel Deze Pagina