Jongetje (4) vermist met oppas

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door Bloempjelief, 17 jan 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. evaleana

evaleana Fanatiek lid

2 nov 2021
    4.878
    6.405
    113
    Echt gewoon vreselijk :( Ik denk dat de moeder door haar depressie ook niet echt goed kon beoordelen of het verstandig was haar kinderen aan hem toe te vertrouwen? Ze leerde hem meen ik ook pas kennen toen zij zelf hulp nodig had voor haar depressie - en een opname in een kliniek met alleen de weekenden naar huis is natuurlijk niet niks, kan me goed voorstellen dat je dan zo ziek bent dat je niet goed de verantwoordelijkheid over 2 kinderen aan kan. Wat zal die arme moeder nu doormaken zeg, vreselijk :(

2. Berte

Berte VIP lid

24 feb 2011
    7.026
    3.840
    113
    Vrouw
    Thuis
    Vreselijk nieuws, arm kind.

En wat betreft de vraag of de moeder haar kind aan haar vriendin en haar partner had mogen toevertrouwen, laten we ons eerst eens iets anders afvragen.

Waarom moet een moeder die met opnames behandeld wordt voor psychische problemen, blijkbaar met haar kind leuren om die behandeling te kunnen ondergaan.

Iedereen weet dat de kans aanwezig is dat patiënten die zo'n traject ondergaan niet altijd in staat zijn hun zaken overzichtelijk te regelen.

Waarom is er geen gezinsaanpak? Waarom is er geen kinderopvang voor zulke alleenstaande moeders wanneer zij een behandeling ondergaan?

Kolibrie2, juf1987, Gewooniemand en 11 anderen vinden dit leuk.
  3. Spectre

Spectre VIP lid

5 nov 2015
    19.818
    18.533
    113
    Vrouw
    Daar moest ik ook aan denken ja... zeer triest. Denk dat zulke vrouwen niet zo'n groot denkvermogen hebben.....

julia80 vindt dit leuk.
  4. Spectre

Spectre VIP lid

5 nov 2015
    19.818
    18.533
    113
    Vrouw
    Mee eens hoor! Waarom is hier geen regeling voor in het geval dat iemand alleenstaande is.. maar wie weet is dat er wel en wilde ze zelf bijv. niet dat de kinderen naar een pleeggezin gingen? Omdat ze vertelde dat haar moeder altijd op de kinderen paste en om haar te ontlasten gingen ze af en toe naar die vriendin van de dader.
    Gewoon zeer triest allemaal. Arm ventje..

Neuzeke vindt dit leuk.
  5. amdaa

amdaa VIP lid

28 mrt 2015
    9.670
    11.009
    113
  6. Neuzeke

Neuzeke VIP lid

3 sep 2019
    13.664
    18.730
    113
    Vrouw
    100 mee eens.
    Iedereen die hier zijn of haar verantwoordelijkheid niet opnam moet gestraft worden.

Huismuisie vindt dit leuk.
  7. evaleana

evaleana Fanatiek lid

2 nov 2021
    4.878
    6.405
    113
    Precies, en gewoon gelogen ook, dan wist ze ook al dat er iets aan de hand was als ze dacht hem te moeten beschermen… vreselijk

nizzie86, Zuul, Huismuisie en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  8. evaleana

evaleana Fanatiek lid

2 nov 2021
    4.878
    6.405
    113
    Ik denk dat er ook wel een drempel is om pleegzorg aan te nemen, zeker als je bv grootouders hebt en een vriendin die willen helpen. Een (tijdelijk) pleeggezin voelt toch alsof ze een beetje verder van je af zijn dan als ze bv bij oma zijn.

9. Berte

Berte VIP lid

24 feb 2011
    7.026
    3.840
    113
    Vrouw
    Thuis
    Dat denk ik ook.

Maar ergens hadden er bij iemand alarmbellen moeten gaan rinkelen dat het slachtoffer ondergebracht werd bij medepatiënten.

Dat de moeder bedonderd is in haar ziekte proces vind ik niet (alleen) haar verkeerde inschatting, daar had een objectieve achterwacht moeten zijn.

nizzie86, Zuul, Zonnestralen en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  10. Sado

Sado VIP lid

16 mei 2016
    19.042
    17.010
    113
    Wat vreselijk, geen woorden voor… :(

11. Jackie87

Jackie87 VIP lid

6 aug 2013
    5.495
    2.948
    113
    Dat denk ik ook. Ik las ook dat de dader voorheen een drugsverslaving had en geen baan kon houden. Hij zocht dan kwetsbare vrouwen om op te teren. De moeder van het peutertje die hij heeft gedood bleek ook zwakbegaafd te zijn.

12. Neuzeke

Neuzeke VIP lid

3 sep 2019
    13.664
    18.730
    113
    Vrouw
    Ze was gisteren op tv en ook toen kon ze de ernst van de situatie niet inschatten.
    Ik weet dat mijn kind in goede handen is zei ze heel overtuigd.

Ze is omringd met mensen die problemen hebben of hadden.

Maar waar zaten de mensen die wel een correcte kijk hadden op deze situatie ?

13. Toverbal

Toverbal Fanatiek lid

9 mei 2012
    2.715
    907
    113
    Dat afkicken is ook niet gelukt geloof ik. Las dat hij pas na uren gehoord kon worden, omdat hij zwaar onder invloed was.

Ik vind het verschrikkelijk voor het jongetje dat dit zo heeft moeten aflopen :cry:

14. Linnidee

Linnidee Fanatiek lid

15 mrt 2019
    1.789
    1.804
    113
    Vrouw
    Zo’n monster mag nooit meer vrij komen. Hij heeft nu gewoon al 2 kinderen kunnen vermoorden! Hoe kan je zo zijn?! Voor zulke mensen mag de doodstraf weer worden ingevoerd. Ik ben me hier al de hele dag over aan het boos maken merk ik. Ik vind het zo ontzettend verschrikkelijk dat deze gast gewoon weer vrij gekomen en gewoon nog een keer zijn gang heeft kunnen gaan..

Zuul, SAARC, Jackie87 en 5 anderen vinden dit leuk.
  15. Niveah

Niveah Fanatiek lid

4 dec 2014
    3.528
    1.391
    113
    Vrouw
    Ik vind dit ook zo bizar en ontzettend heftig, iedereen die dit had kunnen voorkomen, wie er ook mee te maken had en hier van wist, moeten zich zo gruwelijk schamen! Wat een verdriet..

NiVa0230, Linnidee en Neuzeke vinden dit leuk.
  16. Aegyo

Aegyo Fanatiek lid

3 jan 2015
    2.446
    1.463
    113
    Ik woon vlakbij waar het arme manneke gevonden is :(

De politie was hier gisteren boven het dorp steeds aan het cirkelen met een politiehelikopter. Toen wist ik nog niet wat er gaande was, dus ik stond met mijn eigen zoontje te kijken naar de "stoere helikopter".

Het breekt je moederhart, zulk nieuws :cry:

Huismuisie en Linnidee vinden dit leuk.
  17. Huismuisie

Huismuisie VIP lid

10 aug 2016
    10.458
    11.973
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    Ik denk dat ze die man niet van harte hebben laten gaan. Ze wisten het en hebben met lede ogen toe moeten kijken.
    Hij had de maximale straf gekregen en tot de laatste dag uitgezeten. Ze konden erna niks meer, zijn vergrijp stond niet op de lijst met misdrijven waardoor je onder curatele geplaatst kan worden.
    Laat ze die man maar mooi in NL berechten. Maximale straf plus tbs en dwangverpleging. Die komt dan nooit meer vrij. Al mogen ze dit soort types een spuitje geven.

Zuul, SAARC, GossipGirlxoxo en 4 anderen vinden dit leuk.
  18. Toverbal

Toverbal Fanatiek lid

9 mei 2012
    2.715
    907
    113
    Als blijkt dat hij het kindje hier in Nederland om het leven heeft gebracht, zou hij dan in België berecht worden, omdat hij Belg is of kan dat dan ook in Nederland? Geen idee hoe dat zit, maar die jongens die Carlo Heuvelman in Spanje belaagd hebben waardoor hij stierf, worden volgens mij ook niet uitgeleverd naar het land van het misdrijf. Wat dat betreft vind ik het krom in elkaar zitten

19. 1991Mamavanvier

1991Mamavanvier Fanatiek lid

1 apr 2020
    1.689
    1.293
    113
    Vrouw
    Ik vind het zooooo erg hè!! En echt de gevangenis waar hij al die jaren zat heeft nog gevraagd voor opname in psychiatrische instelling maar dat is tevergeefs geweest! Wat fout!! Gadverdamme wat een kut systeem, zulke mensen hebben wat mij betreft geen recht meer op het leven!

NiVa0230, Linnidee en Huismuisie vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina