Jongetje (4) vermist met oppas

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door Bloempjelief, 17 jan 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Devilschase

    Devilschase VIP lid

    1 dec 2007
    20.874
    7.641
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    #101 Devilschase, 18 jan 2022
    Laatst bewerkt: 18 jan 2022
    Meestal gebeurd dit dan in het land van herkomst. Ze komen allemaal uit België, ook het slachtoffer, dus de kans is groot dat hij daar ook berecht wordt.

    Mocht hij toch in NL berecht worden dan wordt hij later uitgeleverd aan België om daar zijn straf uit te zitten. In NL verwacht ik een straf van 30 jaar plus TBS en dwangverpleging. Of levenslang zonder kans op vervroegde vrijlating, mits ze moord kunnen bewijzen. Als ze het op doodslag gooien verwacht ik de maximale straf van 15 jaar plus tbs en dwangverpleging. . Oftewel die zal niet meer vrij komen. En terecht. Compleet gestoord.

    Arm arm kind en arme moeder. Echt hartverscheurend en zo onnodig. Echt, waarom? Waarom in hemelsnaam doe je een kind dit aan? Een kind dat niet eens jouw kind was, een kind dat graag naar je toe ging om te spelen, een kind dat je vertrouwde. Een kind die, toen jij hem ophaalde, als laatste woorden tegen zijn mama zei: " dag mama, ik ga je missen" niet wetende dat hij zijn mama nooit meer zou zien en voor altijd zou moeten missen.

    Gatverdamme, wat zijn er toch een idioten op deze wereld. Ik heb er geen geschikte woorden voor om dit leed te kunnen omschrijven, zó erg.
     
    jannanas, Toverbal, Kindje3 en 2 anderen vinden dit leuk.
  2. Neuzeke

    Neuzeke VIP lid

    3 sep 2019
    11.116
    15.624
    113
    Vrouw
    #102 Neuzeke, 18 jan 2022
    Laatst bewerkt: 18 jan 2022
    Ik las deze avond het volgende.
    De advocaat ziet het precies toch wel wat anders.
    De vorige keer was het geen assisenproces en nu hopelijk wel.

    Jef Vermassen verdedigt moeder van Dean: “Ik wil assisenproces in België, straffen in Nederland zijn niemendal”
    Jef Vermassen zal als advocaat optreden voor Elke Verberckmoes, de moeder van het vierjarige slachtoffer Dean. Vermassen geeft aan een duidelijke voorkeur te hebben voor een Belgisch assisenproces. “De straffen in Nederland... Het spijt me, dat is ‘niemendal’”, klinkt het in De Morgen. De bekende strafpleiter is ook een verwoed voorstander van assisenprocessen, wat in Nederland niet bestaat.
     
  3. Devilschase

    Devilschase VIP lid

    1 dec 2007
    20.874
    7.641
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Assisenproces is in deze denk ik inderdaad verstandiger dan een normale rechtbank.
     
    Neuzeke vindt dit leuk.
  4. owly

    owly VIP lid

    19 aug 2013
    19.979
    8.783
    113
    Las ook een bericht van de moeder van het 2 jarige knulletje. Ze had het nu redelijk een plaatst gegeven maar alles komt weer boven. Ze heeft nooit een spijtbetuiging gehad en vond dit bericht verschrikkelijk. Ze snapt niet hoe dit nog een keer kon gebeuren.

    Echt verschrikkelijke verhalen.:cry:
     
    Huismuisie en GossipGirlxoxo vinden dit leuk.
  5. zara1983

    zara1983 Fanatiek lid

    1 nov 2013
    1.162
    478
    83
    NULL
    Vreselijk!
    Ik hoorde vanochtend op de radio zelfs dat de ontvoerder naar een psychiatrische inrichting gemoeten had, maar dat daar geen plek was. En hij daarom vrij was...
    Als het waar is, dan is het helemaal vreselijk!
     
  6. Toverbal

    Toverbal Fanatiek lid

    9 mei 2012
    2.705
    903
    113
    Bedankt voor je antwoord.

    Op nieuwsblad.be staat een artikel met een 'interview' met de moeder van Dean. Zij was vanavond bij de wake aanwezig.
     
    GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  7. Devilschase

    Devilschase VIP lid

    1 dec 2007
    20.874
    7.641
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    #107 Devilschase, 18 jan 2022
    Laatst bewerkt: 18 jan 2022
    Psychiaters hadden hem ten tijde van het andere delict al ingeschaald als psychisch gestoord met een agressiestoornis. Als hij kwaad werd of onder invloed was, reageerde hij zich af op kinderen. Dit is ook gebeurd met de toen 2 jarige Miquel. Die heeft hij echt verschrikkelijk mishandeld. In de persberichten staat hoe en wat.

    Zo iemand moet nooit meer vrijkomen. En nu dit. Ik kan en wil me niet indenken wat hij met Dean gedaan heeft. Heeft hem ook zo ernstig mishandeld? Of is het in een opwelling gebeurd. Wat heeft die opwelling dan in hemelsnaam veroorzaakt, want hij had een " goede band" met hem, zei zijn moeder. Komt het door de ruzie die hij vrijdag met zijn vriendin had? Zijn toen de stoppen doorgeslagen en moest dit prachtige kind dit ontgelden? Hoe lang lag Dean daar al op dat eiland, moederziel alleen. Ik wil me niet indenken hoe dat kind zich gevoeld heeft. Was hij bang? Heeft hij het gemerkt? Wat is er in zijn jonge hoofdje omgegaan? Arm arm kind. Zo iemand is het niet waard om in deze maatschappij te leven.

    Door jou zal zal hij zijn moeder nooit meer zien. Door jou zal zijn moeder hem nooit meer welterusten kunnen kussen. Door jou zal hij nooit meer kaarsjes uitblazen. Door jou zal hij nooit meer buitenspelen. Door jou zal hij nooit meer sinterklaaskadootjes uitpakken. Door jou zal hij nooit leren zwemmen. Door jou zal hij nooit meer 12 worden. Door jou zal hij nooit meer naar de middelbare school gaan. Door jou zal hij nooit meer volwassen worden. Door jou zal hij nooit meer verder leven. Door jou is hem zijn leven ontnomen, zijn kostbaarste bezit op aarde. Door jou zal zijn moeder, zusje en alle overige familieleden, die zielsveel van hem houden, voor altijd moeten leven met een ondraaglijke pijn. Ik hoop van harte dat jij, nooit meer vrijkomt. Dat jij voor altijd achter tralies zit en dat jij nooit meer iemand, wie dan ook, van zijn aller kostbaarste bezit kan beroven. Zijn leven.
     
    Zuul, G89, GossipGirlxoxo en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  8. jessy77

    jessy77 VIP lid

    9 aug 2007
    8.604
    5.886
    113
    *aangepast*
     
    Devilschase vindt dit leuk.
  9. Devilschase

    Devilschase VIP lid

    1 dec 2007
    20.874
    7.641
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Ik zal het verwijderen, als jij je quote aanpast is het niet meer te lezen.
     
  10. Spectre

    Spectre VIP lid

    5 nov 2015
    18.029
    17.042
    113
    Vrouw
    Er lopen zoveel zieke geesten hier rond op de wereld en zulke gevallen zijn de meest vreselijke om over na te denken. Kan er met m'n verstand niet bij dat er mensen zijn die tot zoiets in staat zijn. Heb daar maar 1 oplossing voor; levenslang en het liefst een pijnlijke, eenzame dood.
    Hij had gewoon nooit vrij mogen komen, 10 jaar celstraf voor het leven van een klein onschuldig kind. 10 jaar is niks. En nu is er opnieuw een slachtoffer. Wanneer leren ze het nu eens...
     
    NiVa0230 vindt dit leuk.
  11. GossipGirlxoxo

    GossipGirlxoxo VIP lid

    7 okt 2019
    22.123
    32.348
    113
    ik begreep zojuist op tv dat België (op het moment dat die engerd voor de 1e keer werd veroordeeld) nog geen TBS kende zoals wij dat hier in Nederland hebben. Dat bestond gewoonweg nog niet. Was hij in Nederland veroordeeld de 1e keer had dit waarschijnlijk niet voor een 2e keer gebeurd. Kun je nooit met zekerheid zeggen maar de kans is een stuk kleiner natuurlijk. En daarmee zeg ik niet dat ik het niet met je eens ben. Die man had nooit meer de kans mogen krijgen in herhaling te vallen. Hij is de 1e keer bij veroordeling onderzocht en kreeg de diagnose psychopaat. Al bestond er geen tbs toen in België had hij nog onder zeer strenge toezicht moeten blijven staan.
     
    Huismuisie vindt dit leuk.
  12. GossipGirlxoxo

    GossipGirlxoxo VIP lid

    7 okt 2019
    22.123
    32.348
    113
    maar die jongens zijn hier opgepakt en niet in het land van misdrijf. Ik denk dat als ze daar ter plekke waren opgepakt ze niet uitgeleverd hadden geworden aan NL en gewoon daar zouden zijn berecht. Ik vermoed dan ook dat deze man hier zal worden berecht als het misdrijf hier heeft plaats gevonden.
     
    Toverbal en Huismuisie vinden dit leuk.
  13. Spectre

    Spectre VIP lid

    5 nov 2015
    18.029
    17.042
    113
    Vrouw
    GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  14. Neuzeke

    Neuzeke VIP lid

    3 sep 2019
    11.116
    15.624
    113
    Vrouw
    Eigenlijk mag je er niet bij stilstaan in welke situatie dit kindje opgroeide.
     
    SAARC, GossipGirlxoxo en Huismuisie vinden dit leuk.
  15. hummeltje5

    hummeltje5 VIP lid

    28 dec 2014
    21.598
    13.151
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
  16. Spectre

    Spectre VIP lid

    5 nov 2015
    18.029
    17.042
    113
    Vrouw
    Tja dat krijg je dan. Mensen zijn boos, verdrietig, zonder woorden.. en uiten zich dan op die manier. De pagina's zullen wel snel uit de lucht gaan. Ik heb haar FB bekeken en het is werkelijk ongelofelijk, met kerst waren ze met zijn allen bij elkaar . Ik kan er gewoon met m'n hoofd niet bij hoe iemand zo uit z'n plaat kan gaan en een onschuldig kind pijn kan doen :cry: beter lees ik er niet meer over want ben er echt naar van.
     
  17. GossipGirlxoxo

    GossipGirlxoxo VIP lid

    7 okt 2019
    22.123
    32.348
    113
    Echt heel treurig. Ik heb op social media niets bekeken maar als je dat artikel leest over hoe die laatste dagen zijn gegaan en die moeder en oma hoort praten leek het er echt op dat die dave en Dean heel gek op elkaar waren. En wat als heeft niemand meer wat aan maar ik denk wel steeds wat als die vriendin direct aan de bel had getrokken toen hij vertrok. Wat als de moeder eerder had gecheckt of Dean echt bij haar moeder was. Wat als ze eerder de politie had ingeschakeld? Maar helaas… wat als maakt nu 0,0 verschil bij dit grote verdriet. Ik kan alleen maar hopen dat Dean niet bang is geweest en geen pijn heeft gehad. Dat idee draait mijn maag van om.
     
    Spectre vindt dit leuk.
  18. GossipGirlxoxo

    GossipGirlxoxo VIP lid

    7 okt 2019
    22.123
    32.348
    113
    Ik lees net dat de Belgische recherche er steeds meer rekening mee houd dat Dean al is overleden in het huis van die Romy W. Dus voor die Dave vrijdag vertrok :( 2 mensen die hij vertrouwde, het word steeds erger.
     
  19. Zuul

    Zuul Fanatiek lid

    19 aug 2020
    2.520
    3.208
    113
    Vrouw
    Wat erg zeg! Waar lees je dat?
     

Deel Deze Pagina