Jongetje (4) vermist met oppas

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door Bloempjelief, 17 jan 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. evaleana

    evaleana Fanatiek lid

    2 nov 2021
    4.008
    5.148
    113
  2. Huismuisie

    Huismuisie VIP lid

    10 aug 2016
    9.597
    11.154
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    Neuzeke en GossipGirlxoxo vinden dit leuk.
  3. Huismuisie

    Huismuisie VIP lid

    10 aug 2016
    9.597
    11.154
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    Even een heel stom hersenspinsels. Wat als het nou gewoon een ongeluk is geweest? En dat ze volledig in paniek geschoten zijn? Hij heeft zn verleden echt tegen zich wat dat betreft.
    Ook al lijkt het zo klaar als een klontje, soms blijken dingen toch genuanceerder.

    Praat het hele vlucht en dump verhaal overigens totaal niet goed. Daar mogen ze sowieso hard voor gestraft worden.
     
  4. GossipGirlxoxo

    GossipGirlxoxo VIP lid

    7 okt 2019
    22.123
    32.348
    113
    dat is ook iets wat door mijn gedachten is gegaan. Ook omdat die man zwaar onder invloed is opgepakt en pas uren later nuchter genoeg was om te verklaren waar Dean was. Ik dacht zelf wie weet is het een ongeluk geweest, zijn ze in paniek geschoten door zijn verleden en is hij uit ellende en verdriet zich gaan bezatten. Niet dat dit dat goed praat maar een logische verklaring zou mij persoonlijk rust geven ipv de gedachten dat er zulke gekken rond lopen die zonder emotie een kind zo iets aan kunnen doen.
     
    Zuul, Huismuisie, Jackie87 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  5. Magnolia29

    Magnolia29 VIP lid

    30 nov 2015
    11.394
    23.009
    113
    Vrouw
    Ik hoop dat er zoiets achter weg komt... Al maakt het het hele drama natuurlijk niet minder erg..
     
    GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  6. Spectre

    Spectre VIP lid

    5 nov 2015
    17.980
    17.016
    113
    Vrouw
    Wat voor een 'ongeluk' dan?
    Daar geloof ik echt helemaal niet in. Dader is vast uit z'n slof geschoten om iets en moest dat afreageren op kind.
     
    Minoesje, KleineLai en Neuzeke vinden dit leuk.
  7. Neuzeke

    Neuzeke VIP lid

    3 sep 2019
    11.022
    15.559
    113
    Vrouw
    Tja maar daarvoor zat hij al 10 jaar in de cel, omdat hij zo een zot is natuurlijk.
     
    GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  8. evaleana

    evaleana Fanatiek lid

    2 nov 2021
    4.008
    5.148
    113
    Wie weet is er wel iets per ongeluk gebeurd, maar alle handelingen daarna zijn alsnog afgrijselijk… aan zijn moeder berichtjes sturen dat Dean langer wilde blijven, met zijn lichaam naar NL gaan en het daar gaan verbergen, auto ergens achterlaten… Ik geloof ook niet zo in een ongeluk gezien zijn verleden, maar ja, ik hoef dat gelukkig ook niet uit te zoeken en ik hoop dat de professionals die dat wél moeten doen, dat heel zorgvuldig doen.
     
    Zuul en GossipGirlxoxo vinden dit leuk.
  9. Devilschase

    Devilschase VIP lid

    1 dec 2007
    20.862
    7.625
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    #129 Devilschase, 20 jan 2022
    Laatst bewerkt: 20 jan 2022
    Ik denk dat toen hij ruzie heeft gekregen met zijn vriendin, hij dit heeft afgereageerd op Dean en dat dat fout is gegaan. Net zoals bij de 2 jarige Miguel. Uit psychiatrische rapporten van jaren geleden bleek ook dat hij een ernstige psychotische agressie stoornis had wat hij uitte op kinderen. Als hij ruzie had, of kwaad werd, reageerde hij zich af op kinderen die bij hem in de buurt waren.

    Ik heb trouwens net geld gedoneerd voor zijn begrafenis. Wie dat ook wil doen kan dat hier doen. Het neemt de pijn niet weg, maar het geeft mij een goed gevoel toch nog iets te kunnen betekenen voor dit mannetje.

    https://www.doneeractie.nl/mooi-afscheid-voor-dean/-59755
     
    Zuul en Jackie87 vinden dit leuk.
  10. Devilschase

    Devilschase VIP lid

    1 dec 2007
    20.862
    7.625
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Nou ja, hij groeide niet op bij Dave de K en zijn vriendin, hij woonde gewoon bij zijn moeder en volgens mij had hij het daar gewoon hartstikke goed.
     
    Huismuisie vindt dit leuk.
  11. Toverbal

    Toverbal Fanatiek lid

    9 mei 2012
    2.703
    903
    113
    Die misselijke vent gaat ook nog in verzet tegen zijn uitlevering. 'We gaan voor het lange proces' zei z'n advocaat :mad:
     
  12. Huismuisie

    Huismuisie VIP lid

    10 aug 2016
    9.597
    11.154
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    Huh? Wat zijn dit nu voor vreemde uitspraken.
     
  13. Toverbal

    Toverbal Fanatiek lid

    9 mei 2012
    2.703
    903
    113
    Nieuwsblad.be
    Hij wil rekken voor de resultaten van het Nederlandse onderzoek geloof ik. Heb het gister gelezen.
     
  14. Huismuisie

    Huismuisie VIP lid

    10 aug 2016
    9.597
    11.154
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    Onder aan de streep zal het weinig uitmaken. In NL de bak in of in België.
     
  15. Toverbal

    Toverbal Fanatiek lid

    9 mei 2012
    2.703
    903
    113
    Vast is vast inderdaad. Alleen zo jammer voor de nabestaanden dat dit zo moet.
     
  16. Featherr

    Featherr Fanatiek lid

    20 jun 2016
    3.113
    2.537
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ja maar in België wordt hij berecht door een jury. En in Nederland door een rechter. Ik denk dat hij voor zijn gevoel beter door een rechter berecht wordt die geen gevoelens erbij mag halen. Een jury kijkt alleen maar met gevoel naar wat er gebeurt is.
     
  17. Devilschase

    Devilschase VIP lid

    1 dec 2007
    20.862
    7.625
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Nou ja, geen gevoelens erbij mag halen... Das wel zwart wit. Een rechter mag geen hogere straf geven omdat hij het, persoonlijk, zo erg vind oid, dat klopt. Kijk een rechter handelt naar de wet, maar de rechter houdt zeker wel rekening met het gevoel en trauma's van de nabestaanden, de proceshouding van de verdachte en zijn gedrag en emotie. Wat voor impact dit op de rechtsorde heeft gehad etc.

    Daarom is er ook oa het spreekrecht van de slachtoffers, zodat zij het gevoel kunnen uiten naar de verdachte, zij hebben het laatste woord. Er wordt dan ook gekeken hoe de verdachte hierop reageert. Is er blijk van emotie, is er blijk van spijt etc.

    Dat speelt allemaal mee in de strafmaat. Het is niet heel zwart wit zo van " moord of geen moord, gevoel doet er niet toe" dat is niet helemaal zo.
     
    Zuul, femkes en Toverbal vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina