Jongetje (6) verdrinkt in zevenhuizerplas

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door Partyrocker, 19 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Partyrocker

Partyrocker Niet meer actief

Jongetje verdrinkt in Zevenhuizerplas | RTV Rijnmond

Echt afschuwelijk voor de ouders!
    Is toch je ergste nachtmerrie,
    kan me ook doodergeren aan de reacties wat die ouders niet allemaal beter hadden kunnen doen.

Het heeft namelijk maar 1 seconde nodig om je kind uit het oog te verliezen, dus waarom oordeelt iedereen zo. Bah...
    Alsof de ouders zelf willen dat hun kind verdrinkt ofzo. Gadver, naïeve en onnadenkende mensen op deze wereld, het kan echt IEDEREEN overkomen.:x

2. babyproject

babyproject Niet meer actief

Ook een 1-jarig meisje overleden in een zwembadje....

Nu weet ik weer waarom ik m'n dreumes weer mee naar boven nam toen ik badspeeltjes ging halen terwijl het badje al stond....

Drama

3. glimworm

glimworm Niet meer actief

ik heb daar aangetrouwde familie wonen, gelukkig zijn die kids al veel groter, maar zulke berichten zijn gewoon vreselijk. Ik kan het me zo voor me zien met Collin (die is nog sneller dan het licht) bah!
    Ik heb op nu.nl ook gereageerd dat de ouders al genoeg gestraft zijn. Zij zijn hun kind verloren en dat hoeft er niet nog effe ingewreven te worden.

4. babyproject

babyproject Niet meer actief

Je denkt gewoon niet dat dit soort dingen jou gebeuren, maar het gebeurt wel.. 1 seconde is genoeg.

5. Vreselijk :(

6. Jel

Jel Niet meer actief

Verschrikkelijk. Rust zacht jongetje. En ook rust zacht het 1 jarige meisje.

Tsss tussen die reacties staat ook de reactie van een vrouw die er bij was en niks over slachtofferhulp heeft gehoord. Vraagt er iemand: "Ben je er zo slecht aan toe?" Wat een achterlijk antwoord. ;) Tis niet niks om zoiets van dichtbij te zien.

7. Fransa

Fransa Niet meer actief

Verschrikkelijk. Zulke berichten doen altijd pijn. Wat moeten die ouders nu wel niet voelen.

En inderdaad, zoiets kan iedereen overkomen. Hoe voorzichtig ook, soms zijn ze gewoon veel te snel.
    Onze jongste ging gisteren ook nog koppie onder in het zwembad. En dan sta je er continue met je neus bovenop omdat je al weet hoe zo'n durfalletje het is.... Gelukkig ben je er dan snel genoeg bij om 'em uit het water te vissen maar zelfs dan zit de schrik er al goed in.

Rust zacht kleine kindjes en heel veel sterkte voor de ouders en de mensen die het hebben gezien/meegemaakt...

8. Smurf1985

Smurf1985 Niet meer actief

Ouders grootste nachtmerrie..

Wat verschrikkelijk voor deze ouders,ik heb er geen woorden voor..

9. Triskele

Triskele Niet meer actief

ja hoorde toevallig op het nieuws van het aantal vermissingen op het strand (vorig jaar 700 in totaal en nu zaten ze al op 1100) mensen letten gewoon steeds minder op en en zijn het niet gewend om het te doen, zijn snel afgeleid het is toch absurd dat dat zo'n hoog aantal is, in principe hadden die kinderen allemaal KUNNEN verdrinken dus ik denk als mensen met hun vingertje gaan wijzen eerst even bij zichzelf nagaan want blijkbaar zijn er op het strand al 1100 mensen geweest die ook niet goed op hebben gelet.

Ik moet zeggen dat ik echt een havik ben en ze moeten zodra er water in de buurt is hun bandjes aan of ze nu zwemmen of spelen geen woord erover, gewoon aantrekken en aanhouden anders is het over met spelen en gaan we naar huis.

Ook zo stom dat ze bv schoolschemmen op heel veel scholen hebben afgeschaft, met 6 jaar zou je al goed genoeg moeten kunnen zwemmen in principe, vroeger had je dan al je diploma via school gehaald. Nu moeten ouders het zelf doen en niet iedereen heeft 40 euro per maand over om hun te leren zwemmen of ze schuiven het uit (zoals mijzelf ;) ) omdat het eerste leerjaar al zoveel is voor ze als ze OOK NOG daarnaast moeten leren zwemmen.

Er kan dus veel worden verbetert bij de ouders zelf (doe bv je mobiel eens weg bij een dagje uit , hoeveel ouders ik niet zie internetten of sms-en ofzo als hun kinderen bij het water spelen)

maar ook door de overheid, leer kinderen meteen met 4 jaar op school zwemmen, dat maakt ze toch weerbaarder.

Het is gewoon zo onnodig leed dit.

10. knap

knap Niet meer actief

Offtopic.

Haak even in ook vroeger was er niet overal gelijk schoolzwemmen. Ik kon pas zwemmen met 8 jaar.

Mijn zoon haalde zijn diploma een dag voor zijn 8 ste verjaardag.
    Idd betaald uit eigenzak omdat ik dat super belangrijk vind. Maar niet elk kind is met zes al goed zwem rijp. Licht aan meerdere factoren.

Dus niet oordelen gelijk..

En als we toch als ouders met z.n alle schoolzwemmen willen vast houden. Vind ik dat wij als ouders ons steentje er dan ook maar aan bij moeten dragen in de vorm van mee betalen.

Ontopic. De grootse nacht merrie van een ouders..

Dit is een van de redenen waarom ik niet met kleine kinderen naar het strand of zee gaat. Liever in een zwembad waar ik er zo bij kan plonsen en dergelijke. en ik er mee overzicht heb. Toen mijn zoon nog geen diploma had was ik ALTIJD in de buurt.
    En toch kan het ook een oplettende ouder over komen.

11. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

27 dec 2011
    9.182
    10.727
    113
    Vreselijk, vrienden van mijn schoonouders hebben dit meegemaakt met hun achtjarige zoon, het is al jaren terug maar je ziet nog steeds de pijn in hun ogen... veel sterkte aan de ouders!

12. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Dit vind ik ook een hele belangrijke, die zwembandjes en óók op de kant.

Erg triest.. er zijn alweer heel wat kindjes verdronken dit jaar :(

13. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    Vreselijk...

Ik ben ook altijd super alert als we met de boot weg zijn.

Sowieso altijd een zwemvest aan.

14. Kari37

Kari37 Fanatiek lid

19 nov 2009
    2.571
    1
    0
    Een paar huizen verder in onze straat is een paar jaar geleden ook een engels jongetje van zes verdronken in het zwembad van zijn opa en oma.
    Hij was met zijn moeder en broertje op vakantie.
    Echt verschrikkelijk......

Ben zelf géén voorstander om met kinderen naar het strand te gaan in het hoogseizoen, je bent ze zo kwijt in de drukte met alle gevolgen van dien.

15. Sannebc

Sannebc Niet meer actief

Wat vreselijk zeg.... Je moet er niet aan denken dat dit je overkomt...
    Vorige week was mijn zoontje van bijna 6 opeens spoorloos op het strand. Duizend angsten uit gestaan. Gelukkig was hij naar een speeltuintje iets verderop gelopen, maar voor mijn gevoel lag hij op de bodem van de zee.
    Hier moeten ze zonder diploma de hele dag bandjes om, of ze willen of niet..!

16. Lexxie

Lexxie Fanatiek lid

16 jun 2012
    1.666
    0
    0
    NULL
    NULL
    Was afgelopen zaterdag op het strandje met mijn dochter. Zij moet altijd bandjes aan, sowieso.

Een meisje waar zij mee speelde liep ook weg bij oma en opa. Liep zonder bandjes het water in en ging bij een ander kindje op een luchtbed liggen. Een keer omklappen en weg kindje. Opa en oma kwamen er pas veel later achter dat hun kleinkind weg was. Best bizar eigenlijk....

Kindjes verstijven meteen als ze onder water terecht komen en hebben die natuurlijke reactie die volwassenen hebben niet.

Het is vreselijk voor die ouders, maar blijf me echter wel verbazen dat het iedere mooie dag of ieder mooi weekend wel raak is...

17. Triskele

Triskele Niet meer actief

ja zoiezo maar daarnaast is het niet gezond om zoveel zon te krijgen, ze blijven toch niet echt onder parasol de hele dag en tussen 12 en 15 horen kinderen zoiezo niet in de zon (jezelf ook niet behalve als je graag rimpels en huidkanker wil krijgen ;) )

18. cherie

cherie VIP lid

18 okt 2009
    5.757
    0
    36
    Hier heeft zoon een diploma maar nog op strand en in de zee... zooo goed kan hij nu ook weer niet zwemmen. hij heeft geen bandjes meer maar toen ik m voor 2 tellen uit het oog was verloren voelde ik wel vol op paniek!! (ik bleef rustig maar mijn binneste) ik vertrouw m ook MET diploma (nog) niet.
    ze zijn zo langer weg dan je wilt. ik ben echt als een havik boven op mijn kids zeker op een strand. en toch kan je ze zeker met drukte zo uit het oog verliezen. dan ga je eerst zoeken en kijken. maar hun kunnen ondertussen al behoorlijk afdwalen. je bent zo zo 5 min kwijt en dat worden dan ook zoooo makkelijk meer minuten. (ik kreeg gelijk comentaar toen ik er 1 paar tellen kwijt was terwijl ik m eerst nog zag lopen en er gelijk achter aan ging! en daarna zag ik hem niet meer. alles bij elkaar is hij nog geen 2 min weg geweest maar gelijk comentaar!)

19. TiTaRa

TiTaRa Fanatiek lid

25 aug 2008
    1.016
    0
    0
    Interieurverzorgster (mooie naam voor poetsvrouw)
    Lanaken (Rekem)
    hoe triestig maar weer !!! :(

20. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    Soms denk ik weleens dat ik te streng ben..want van mij mogen ze dus niet alleen naar het water lopen en alleen met zand spelen naast ons.

In het badje laat ik ze nooit alleen. Ook niet nu de oudste 5 jaar is.

Deel Deze Pagina