Jongetje (6) verdrinkt in zevenhuizerplas

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door Partyrocker, 19 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Amanthis

Amanthis Fanatiek lid

7 aug 2006
    2.015
    0
    0
    Wat erg!
    Ik weet niet of het jongetje zwemdiploma's had maar dit is een nachtmerrie.
    En ik heb wel schoolzwemmen gehad, ik was 9 toen ik A en B haalde.
    Mijn dochter is vanaf 5 op zwemles gegaan en is nu 7,5 en heeft A, B en C, zelf betaald omdat ze van ons A en B moest halen, C wilde ze zelf.

2. ella27

ella27 VIP lid

22 jan 2010
    13.977
    1
    0
    oo wat verschrikkelijk...

heel veel sterkte en kracht voor de nabestaanden

3. Triskele

Triskele Niet meer actief

dus moet ze die zelf betalen?? omdat ze het zelf wil? wat een rare gedachte gang, een kind wat zelf iets wil leren wat ook nog haar gezondheid positief beinvloed en dan zelf laten betalen alsof het een bonus is, vind ik een erg rare gedachtegang of bedoel je dat JIJ hem zelf hebt betaald?

Hier hebben ze met 5 eigenlijk de meeste wel a diploma, die van mij is laat omdat hij een taalachterstand had moest ie daar eerst op concentreren.

4. Amanthis

Amanthis Fanatiek lid

7 aug 2006
    2.015
    0
    0
    Een kind van 7 zelf haar zwemles betalen:(:$ hoe kom je daar nu weer bij!
    Lees, van ons moest ze A en B hebben en C mocht, niet verplicht dus.

5. Triskele

ja het stond er zo van ja A en B en C ; zelf betaald, ik dacht al wat een doos :p, maar je bedoelde dus dat je het zelf (als ouder zijnde) hebt betaald, ik vond het al raar staan, snorrie verkeerd begrepen hihi

6. Partyrocker

Partyrocker Niet meer actief

Er staat betaald ipv behaald

7. Amanthis

Amanthis Fanatiek lid

7 aug 2006
    2.015
    0
    0
    Ja zelf betaald als in wij de ouders!
    Waar moet een kind van 7 35 euro elke maand vandaan halen;)

8. Triskele

zakgeld, verjaardagsgeld ofzo geen idee :p:D

9. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Ook als je er boven op zit en je kijkt 10 sec niet. Vorige week was ik m'n benen aan t scheren onder de douche. Dit doe ik zittend ;b. C en d zaten in bad en dan kan ik hun koppies nog zien. Ineens hoor ik flink gespartel en zie ik 1 hoofdje niet meer! Eist niet hoe snel ik uit de douche moest komen. C lag onder water (niet verstijfd zoals eerder aangegeven) te spartelen en toen ik haar vast greep, kwam ze net weer zelf boven. Wat n paniek in die oogjes, vreselijk.. Ik deed alsof ik rustig was en zo werd zij ook weer rustig. Maar stond te shaken joh. Heb m'n teen toen ook flink gestoten en die voel ik nog steeds, Pff.

10. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    Telefoons en ipads thuis laten doet wonderen. Zie het maar al te veel dat ouders op hun mobiel bezig zijn op het zwembad of pretpark. Tuurlijk zijn deze ouders al genoeg gestraft en zet het andere ouders aan het denken. ik laat mijn telefoon thuis met een dagje uit zodat ik 2 ogen kan richten op de kinderen. wil niet zeggen dat dat er hier mee te maken had want ken de feiten niet. Aub mensen let op je kinderen. Dagje aan zee met kinderen betekend opletten en hard werken. Even zonne of even mail doornemen kan fatale gevolgen hebben. Daarnaast een kind zonder diploma ook bij ondiep water altijd zwemvest of bandjes om doen.

11. Elvira

Elvira VIP lid

6 okt 2005
    7.494
    0
    36
    Echt verschrikkelijk. Een vriendinnetje van mij, zat er tegen over en zag hoe het kind uit het water getild werd, de paniek in de ogen van de ouders etc. Mijn vriendin was er ook kapot van.

Hoe en wat er nu precies is gebeurd is niet bekend, alleen dat het in een heel kort tijdsbestek is gebeurd. De ouders waren helemaal stuk. Zo sneu allemaal.

12. BuffySummers

BuffySummers VIP lid

16 sep 2008
    16.607
    7
    38
    Mars
    Helemaal mee eens!! Wij nemen onze telefoons eigenlijk nooit mee naar het strand, vind het niet nodig. Ik ben daar om lekker ontspannen met mijn gezin te zijn.
    FB,twitter en w.a lopen niet weg;)

Er stond vorige week ofzo ook een artikel in de Metro dat reddingswerkers zich eraan ergeren dat er te weinig opgelet wordt door ouders tegenwoordig en dat ze merken dat zwemmen vanuit school niet meer verplicht is.
    De overheid moet dat gewoon terug gaan brengen, het is zo belangrijk in ons landje met zoveel water!!

Maar goed het is natuurlijk wel heel erg voor de ouders van dit kindje. En niemand weet wat er gebeurd is, dus om er zo over te oordelen zoals voornamelijk bij nu.nl gebeurt vind ik zo erg.
    Die ouders zullen zich al schuldig genoeg vinden...

13. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    Triest weer. Kinderen nooit uit het oog verliezen dus, op vakantie spraken.wij gewoon af let jij op dan lees ik een boek (of iets dergelijks) en wisselde.dat steeds. Er was dus nooit een.moment dat er geen ogen op dochter gericht waren. En dan zit je langs mensen die gewoon.drinken gaan halen en hun peuter in het bad laten

14. ikkie124

ikkie124 Fanatiek lid

19 nov 2008
    1.695
    0
    0
    Sorry maar waarom kan dt topic niet gewoon worden gesloten????

Ik zie het nut er niet van in dat iedereen hier op gaat reageren hoe goed ze opletten op hun kids... daar gaat het nu toch niet om? Het is gewoon verschrikkelijk als zoiets gebeurd. Het kan echt iedereen overkomen maar iedereen staat altijd met een oordeel klaar. Dat is met alle ongelukken die gebeuren met kids..

Heel veel sterkte voor de ouders, nabestaande en mensen die erbij waren.. brrrr krijg er gewoon kippevel van!!

15. BuffySummers

BuffySummers VIP lid

16 sep 2008
    16.607
    7
    38
    Mars
    Ik heb gehoord dat het om een Frans stel ging. De politie bleek niet gelijk duikers in te willen zetten, omdat ze niet begrepen dat het jongetje niet kon zwemmen...
    Konden geen Frans ofzo die agenten.
    Maar al met al, gewoon vreselijk voor die mensen.

16. Sannebc

Sannebc Niet meer actief

Ik vind dat je als ouder(s) zelf verantwoordelijk bent voor de zwemdiplima's van je kinderen.
    Tegenwoordig kan iedereen de duurste mobieltjes/Ipads/flatscreens enz kopen.
    Dan bezuinig je daar maar op en betaal je daar het zwemdiploma maar van.

17. SoDiCh

SoDiCh Lid

29 jul 2012
    12
    0
    0
    NULL
    NULL
    Vond de reacties op Rijnmond inderdaad ook vreselijk! De ouders zijn al genoeg gestraft, zullen zich de rest van hun leven afvragen waar ze hem uit het oog verloren.

Wat ik ook heftig vond om te lezen waren de verhalen van mensen die er echt bij geweest zijn en die aangaven dat alle hulpverlening zo laat op gang kwam. Hoop echt dat dat dat een gevoel is geweest en niet de realiteit.....

Het drukte mij in elk geval weer even met mijn neus op het feit dat ik geen overbezorgde muts ben, omdat ik hier continue iemand bij onze druif in de buurt wil hebben. En ik weet ook weer waarom ik het in de tuin veel lekkerder vind!!

Las hier net pas over het meisje van 1. Had het nieuwsbericht al geplaatst. Misschien kan dat dan weg gehaald worden...

18. SoDiCh

SoDiCh Lid

29 jul 2012
    12
    0
    0
    NULL
    NULL
    Helemaal mee eens!! Mensen moeten hun prioriteiten beter leren stellen!!

19. Partyrocker

Partyrocker Niet meer actief

Grappig dat ik dit topic open me de mededeling dat sommige mensen eens moeten ophouden met veroordelen en zeggen hoe het allemaal wel moet. Omdat het gewoon ronduit belachelijk is...
    Het kan nogsteeds iedereen gebeuren en ookal doe je alles om te zorgen dat je zelf in dat geval geen schuld heb (voor jezelf). Dan voel je je als ouder zijnde nog onwijs schuldig en zullen er altijd mensen zijn die wel even weten hoe je het weer beter had kunnen doen.

Leef gewoon mee met die mensen... dit is gewoon afschuwelijk voor die ouders.
    En hoe erg denk je dat hun zichzelf de schuld geven nu?

En de ouders waren niet Frans, de moeder kwam nog aan mijn nichtje vragen of ze hun zoontje hadden gezien...

20. glimworm

glimworm Niet meer actief

das een hele goeie!;)

Deel Deze Pagina