Toen ik de titel van het topic las... dacht ik meteen:"Zal wel weer een bericht zijn uit de telegraaf. En ja hoor!! Dit soort berichten neem ik altijd met een flinke korrel zout! Ik kan me gewoon niet voorstellen dat het waar is. Ik heb jaren met kleuters gewerkt. Observeer dan de themahoek maar eens. Zeker bij een project ziek zijn. Kinderen zijn dan echt niet bezig met lust of sex. Altijd voorzichtig zijn met dit soort "beschuldigingen" Het kan een heel leven negatief beinvloeden. Sorry voor de lezers van de telegraaf
vind 6jr wel erg jong, mijn zoon is ook bijna 6jr. hij weet geeneens wat sex inhoud zeg maar. tuurlijk hij is met zn piemeltje bezig. maar dan onder de douche met broerlief aan t vergelijken. maar denkend aan sex?? nah weet niet hoor. vind t ver gezocht allemaal.
Nou, het eerste wat ik dacht was dat dit puur een gevalletje "kudde gedrag" is. 1 Ouder begint te zeuren over een jongetje en de rest van de ouders volgen. Terwijl al die ouders waarschijnlijk kinderen hebben van dezelfde leeftijd (klasgenootjes) en dus moeten weten dat een kind van 6 dit bijna onmogelijk bewust doet. Dit jochie hoeft echt niet misbruikt te zijn, hij is gewoon aan het ontdekken. Ik vind het belachelijk dat de ouders eisen dat hij van school gaat. Hoe erg wil je het maken zeg!! Dat wil je toch ook niet voor je eigen kind? Schandalig! Hopelijk word ik nooit zo'n ouder!
zodra er een kindje thuiskomt met verhalen over een geslachtsdeel gaan alle alarmbellen rinkelen en wordt dit al automatisch door de ouders geassocieerd met sex, kinderen van 6 jaar weten niet eens wat sex is. ik weet nog wel dat ik zelf 6 was en op ontdekkingstocht was, ik vond het erg fascinerend allemaal maar heb er geen seconde bij gedacht dat dit iets sexueels was ofzo wist uberhaupt niet wat sex was. en dat was in een tijdperk (jaren 80) dat het een trend was om overal piemels op de muren te tekenen (door de oudere jeugd dan)
Het is altijd moeilijk zo'n verhaal. Wel weer vreselijk dat zoiets meteen in de media komt terwijl er nog niets duidelijk is. Dat het wel zou kunnen (sommige mensen zeggen van niet) is hier in de buurt bewezen. Twee broertjes wiens moeder het woonhuis gebruikte als hoerentent om wat geld bij te verdienen, misbruikten hier ook een groep kindjes. Zij waren volgens mij 7 en 9 jaar oud. Maar met misbruik, bedoel ik dan ook écht misbruik. Dit is weer zo'n heel vaag verhaal waar je niets mee kan. Het zou heel misschien zo kunnen zijn, maar voor hetzelfde geld is het inderdaad een hetze tegen het jongetje of de ouders. In ieder geval is het mannetje getekend voor zijn leven. Groetjes, Josien
ja ik vraag me ook af, wie stapt hier in hemelsnaam mee naar de krant.. dan ben je ook niet helemaal 100.
Wat erg zeg! Ik denk dat het kind is misbruikt ofzo, kan me het bijna niet voorstellen dat het kind dat uit zijn eigen doet! Die ouders moeten ze ook maar eens gaan onderzoeken. Misschien kan het ook zijn dat hij zijn ouders heeft zien seksen ofzo.
Ik kan me ook niet voorstellen dat een kind van 6 al met sex bezig is. Ik hoop dat het voor dit jongetje kan worden opgelost (wat er dan ook aan de hand mag zijn). Als hij nog geen trauma had heeft hij die wel na dit hele gebeuren...
Heftig!!! Dit is mijn oude basisschool!! En ken er ook mensen die daar als leerkracht werken....pfff jeetje....