hoe weet je nou of n strippoging zal slagen?

Discussie in 'De bevalling' gestart door nikkie83, 30 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. nikkie83

nikkie83 Fanatiek lid

16 jun 2007
    2.054
    2
    0
    tussen hier en daar
    Ik ben gisteravond bij de VK geweest ze zag aan me dat ik n beetje op aan het raken ben , zo voel ik me ook heb al bijna n week last van voorweeen en kan niet meer normaal lopen van de pijn dus afgesproken dat ik waneer het nog niet heeft doorgezet volgende week naar de praktijk kom en ze dan proberen te strippen , mocht er niets gebeuren moet ik maandag weer terug komen en gaan we verder kijken of ik evt ingeleid kan worden .
    maar nu vraag ik me af , als je al zolang voor weeen hebt is je bmm dan al wel of niet rijp of verstreken of hoe het ook mag heten ?
    of doen die voorweeen echt helemaal niets behalve pijn ?

2. Friesland90

Friesland90 Fanatiek lid

21 jun 2010
    2.661
    5
    38
    Dat is bij iedereen verschillend.. daar kun je nu niks over zeggen. Dat moet blijken uit inwendigonderzoek.
    Vriendin van mij had vanaf week 36 ook al voorweeën, net als ik, en heeft bij de bevalling 6 uur goeie weeën gehad, maar geen ontsluiting niks, het bleef op 6 cm hangen.
    Ik zelf ben met 35 weken nog opgenomen geweest een weekend omdat ik om de 5 minuten harde buiken had, die toch wel krachtig waren, op de ctg. Daarom moest ik blijven. Ik heb wel een verweekte baarmoeder mond en half verstreken, maar geen ontsluiting. Ook ik kon gister dus niet gestript worden.

Het zegt allemaal niks. Het verschilt per persoon. Sommige hebben 3 cm ontsluiting en daar helemaal niks van gemerkt..!!

3. Iefie

Iefie Niet meer actief

Die voorweeën hebben wel degelijk nut hoor. Ik snap dat je je misschien een beetje uit het veld geslagen voelt, maar je lichaam is zich druk aan het voorbereiden. Of voorweeën zorgen voor het verstrijken van de baarmoederhals en/of ontsluiting durf ik niet met zekerheid te zeggen, maar ze hebben nut! Veel sterkte!

4. Bri

Bri Niet meer actief

Ik zou me ook vasthouden aan de gedachte dat ze altijd IETS doen. Al is het maar krachttraining voor je baarmoeder, zodat je straks je baby kunt uitpersen.

Het valt niet te zeggen of je gestript kunt worden; en ook niet of het strippen daadwerkelijk de bevalling in gang zal zetten. Ik hoop voor je dat het gauw zo ver is, en wens je heel veel sterkte met het afwachten.

5. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Zowel bij Levi als bij Elin had ik behoorlijk last van voorweeën. Ben bij beide gestript en had toen bij beide al 2 cm ontsluiting.
    Bij Levi ben ik goed gestript en 8 uur later had ik hem in mijn armen.
    Bij Elin ben ik door een andere vk gestript ( die het toch minder goed/lang deed ) en daarbij zette het helaas niet door.Wel veel weeën maar hield na een paar uur steeds op. Heeft wel allemaal werk verricht want ben uiteindelijk in 2 uur tijd bevallen van Elin ( toen de vk hier kwam had ik 8 cm ontsluiting )

6. nikkie83

nikkie83 Fanatiek lid

16 jun 2007
    2.054
    2
    0
    tussen hier en daar
    ok bedankt :)
    de vk vertelde dat ik ws al wel iets van ontsluiting kon hebben omdat het de 3e leg is ;)
    maar ja ik hoop nergens op is volgens mij wel beter he :)

vraag me eigenlijk ook wel af of het pijnlijk is en of ik voor de zekerheid ipv n inlegkruisje een maandverbandje mee moet nemen ?
    en zal ik gaan fietsen of met de tram gaan ? die stopt er voor de deur haha
    maar op de fiets ben ik er ook in 10 minuten maar ja moet dan ook nog terug he :)

toen ik zwanger was van de oudste heb ik vanaf wk 34 voorweeen gehad en die bleef plakken tot week 41 :S en toen hebben ze niets gedaan , misschien omdat het de eerste keer was ?
    bij de tweede heb ik nergens last van gehad die kwam gewoon 3,5 week eerder en nu loop ik alweer (voor mij persoonlijk) zolang met die stomme voorweeen dus ben wel blij dat de vk het aangeboden heeft , zou eerst dinsdag gebeuren maar donderdag vond ik ook vroeg genoeg hihi

7. karin361

karin361 Actief lid

1 sep 2010
    240
    0
    0
    opvoeden van men zoontje ;)
    vlak bij eindhoven
    bij mij zeiden ze als ze je gestript hebben en het bloed daarna een beetje dat het dan goed gegaan is...
    bij mij ook sochtends gestript en savonds begonnen de weeen!

succes!

8. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    k hb bij Dean 8 weken voorweeen gehad en maar 1 cm ontsluiting toen ik ingeleid werd en bij Miley 6 weken voorweeen en daar liep ik met 4-5 cm rond een tijd en ging ook niet verder dus ook ingeleid (zelfs strippen werkte niet)

Met voorweeen bedoel ik wel van de 7 nachten 3 a 4 wakker liggen (nouja ik ging in bad liggen want dan waren ze bijna weg maar echt slapen kwam er dus niet van) dit is ook een van de redenen van inleiden geweest samen met de grootte..

En bloed zegt niets zoveel bij mij ook aardig wat bloed maar niets gedaan..

9. Vash

Vash Bekend lid

24 nov 2008
    889
    0
    0
    Amsterdam
    Bij mij gebeurde er niets na het strippen. Geen voorweeen, niets. Het deed alleen maar pijn. Ik mocht een paar dagen later opnieuw gestript worden maar had er niet zo veel zin meer in. Uiteindelijk kwam het vanzelf op gang met precies 42 weken.

Volgens mij weet je van tevoren nooit of het gaat lukken of niet.

10. Delilah

Delilah Niet meer actief

Ik heb ook voorweeen gehad, met 41 weken precies hebben ze me gestript en ik had toen al wel 2-3 cm. ontsluiting. Ik hoop voor je dat deze voorweeen wat doen meid!!

11. misslisa

misslisa Fanatiek lid

8 feb 2010
    1.829
    139
    63
    Vrouw
    Toen ze mij gingen strippen met 38,1 weken had ik 1 cm( ik liep al een paar dagen met 1 cm). Na het strippen bleef ik maar bloedden en de dag erna (toen werd ik ingeleid) had ik 2 cm. Bij mij hielp het strippen dus wel iets!

12. Alieke

Alieke Fanatiek lid

10 okt 2007
    3.793
    157
    63
    Ik zie dat wij even ver zijn! En ook ons 3de kindje verwachten!!

Hier hetzelfde verhaal.. Ik ben op! Vk vertelde mij vorige week dat ik ook waars. wel 2cm ontsluiting zou hebben ivm eerdere bevallingen maar bij inwendig onderzoek bleek dat mooi niet zo te zijn.. alles lekker potje dicht zoals hij zei.

Vrijdag moet ik terug komen en dan gaat hij weer inwendig onderzoek doen, ik hoop zo dat ik wat onsluiting heb en dat hij wat kan rommelen daaraan. Ookal heb ik niet veel voorweeën, wel heel veel pijnlijke harde buiken maar of ze nut hebben gehad.. we zullen zien!

13. nikkie83

nikkie83 Fanatiek lid

16 jun 2007
    2.054
    2
    0
    tussen hier en daar
    morgen zal ik er achter komen :) ik hoop het zo al n paar dagen meer last maar zet niet door en kindje is ook nog best hyper actief soms das helemaal leuk :S tijdens n harde buik ff schoppen of zo .
    maar buiten dat iedereen zegt dat ik er best verrot uitzie ( en bedankt :p )

14. Alieke

Alieke Fanatiek lid

10 okt 2007
    3.793
    157
    63
    Ik ben benieuwd wat jou ervaring ermee is! Het schijnt geen pretje te zijn.. Maar vast niet zo erg als een bevalling denk ik dan ;)

15. Zonnetje23

30 mei 2011
    99
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hebben jullie het gewoon gevraagd of ze het willen doen? Of moet er ook echt een reden voor zijn?
    Ik moet morgen weer naar de VK en wil eigenlijk vragen of ze niet even kan kijken hoe het ervoor staat ;) of is dat raar bij 'pas' 38 weken?

16. nikkie83

nikkie83 Fanatiek lid

16 jun 2007
    2.054
    2
    0
    tussen hier en daar
    ik heb er niet om gevraagd het werd me aangeboden door de vk , ze zag hoe ik loop en vroeg me hoe het ging en vroeg daarna of ik het erg vond om te kijken hoe of wat en of ik dan gestript wil worden als er ontsluiting is ofzo .

ik ben morgen 38,5 weken zwanger en t schijnt sommigen nogal tegen de borst te stuiten dat IK wel en zeker NU gestript wordt en zij tot 42 weken doorgelopen hebben zonder enig ingrijpen van de vk .
    Ja kan er ook niet veel aan doen maar als het me aangeboden wordt zeg ik ook geen nee maar weet natuurlijk niet of ik al ontsluiting heb ;)

17. Alieke

Alieke Fanatiek lid

10 okt 2007
    3.793
    157
    63
    Enn? Hoe is het afgelopen?

18. nikkie83

nikkie83 Fanatiek lid

16 jun 2007
    2.054
    2
    0
    tussen hier en daar
    nja ik heb NET 1cm ontsluiting zei ze , dus ze heeft wel iets geprobeerd maar kon me niets beloven :( het deed ook geen pijn ,
    nu wel n beetje zeurend gevoel in mn buik mja dat het ik al een tijdje dus ja of t iets gedaan heeft weet ik niet , heb er iig flink de pest in eigenlijk .
    mja maandag weer terug en dan gaan we t weer proberen .

19. Alieke

Alieke Fanatiek lid

10 okt 2007
    3.793
    157
    63
    Wat balen zeg!! Zo zie je maar dat het inderdaad niet opgaat, over 3de leg en meer ontsluiting..
    Ik ben morgen aan de beurt.. Ik ga er maar vanuit dat ik geen ontsluiting heb, vorige week had ik nog niks..

20. dylano2008

18 nov 2010
    20
    0
    0
    Succes meiden!!

Idd weet je nooit of een strippoging de bevalling in zal gaan zetten.....de natuur beslist toch uiteindelijk de geboorte.
    Je moet maar zo zien....als het niet lukt is de kleine nog niet toe aan de buitenwereld....maar hij of zij zal dan snel zijn koppie laten zien.

Het is volgens mij ook per vk verschillend of ze mee willen werken met strippen of niet......de een gaat wel in op verzoek "stripaanvragen" en de ander denkt de natuur moet het doen.

Ikzelf heb met beide zwangerschappen bij een praktijk gelopen met in toteel 6 verschillende verloskundiges.....bij Dylano heb ik erom gevraagd na 5 weken hevige voorweeén en slapeloze nachten en deed de vk met 40 weken nog niets en zei erbij als er volgende week niets is veranderd gaan we even kijken wat we gaan doen.....gelukkig is het toen allemaal spontaan begonnen met 40+ 2 dagen en werd mijn zoontje binnen 3,5 uur na spontaan breken van de vliezen geboren.

Met Kyan ben ik op precies 39 weken wel gestript ( ik liep net zoals bij Dylano al 6 weken met voorweeën en had al 5 nachteen niet meer geslapen omdat de weeën s'nachts heviger werden waardoor slapen niet lukte) en 12 uurtjes later had ik ons ventje al in mijn armen.
    Om half 12 heeft de vk me even flink gestript.....en vervolgens ben ik naar huis gegaan om de dag rustig af te wachten....de vk vermoede wel dat het niet lang zou duren en dat het flink zou gaan rommelen.
    De hele dag bleef het rustig en ik had de hoop al opgegeven.....maar om 21.00 s'avonds begonnen de weeën in rap tempo.....en om 23.49 lag ons ventje op mijn borst:)

Dus 2 verschillende ervaringen met betrekking tot strippen......gelukkig de laatste keer een succes verhaal.

Groetjes en succes met de laatste loodjes

Onze 2 stoere knullen:
    Dylano 22-07-2008
    Kyan 13-09-2011

Deel Deze Pagina