Jongetje gaat los in vliegtuig

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door Zara75, 24 aug 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.268
    6.799
    113
    Vreselijk inderdaad.

Riverdale87 vindt dit leuk.
  2. blossom85

blossom85 Fanatiek lid

4 jan 2013
    4.621
    1.576
    113
    Vrouw
    het oosten
    Dumpert, ook zoiets. Dat dat ook zomaar allemaal mag en kan. Vreselijk vind ik het!
    En het ergste vind ik nog dat blijkbaar heel veel mensen dit oprecht grappig vinden.

Riverdale87 en tuc vinden dit leuk.
  3. Anna1083

Anna1083 Bekend lid

21 okt 2016
    841
    323
    63
    Wat een belachelijk zelfingenomen artikel ook.
    En afschuwelijk filmpje.

Ik heb het echt met moeder en kind te doen.

4. tuc

tuc Niet meer actief

Dat vind ik zo ongeveer de vreselijkste site die er bestaat. Maar ook al die fb pagina's die iedereen o zo grappig vindt over vrouwen met korte kapsels en stelletjes die hetzelfde aan hebben. Waarom, echt waarom wil je andere mensen zo voor l*l zetten.

5. Micera

Micera Fanatiek lid

23 jun 2013
    3.296
    547
    113
    Voor ons is dit een belangrijke reden om nog niet met onze kinderen te gaan vliegen. Ik kan niet uitsluiten dat mijn zoontje vergelijkbaar gedrag zou vertonen, en dat wij hem met geen mogelijkheid rustig zouden krijgen. Oke, hij zou niet boven op een stoel zitten (en daar had ik hem anders ook af gehaald) maar uren schreeuwend in zijn eigen stoel of liggend op de grond is voor de medepassagiers net zo erg... ;)

Wanneer vreemden hulp aan zouden bieden zou het weinig helpen, vrees ik. Want hij kan gewoon héél erg lang in een driftbui vastzitten. Een vreemde omgeving, met veel wachten en ook nog extra vermoeidheid en spanning, doet dan geen goed en maakt het risico op driftbuien groter.

Wij gaan voorlopig daarom gewoon dichtbij huis met de auto op vakantie, waar niemand een driftbui kan filmen :confused:

puzzelstukje vindt dit leuk.
  6. auroraa

auroraa Niet meer actief

Ik vind het zó ontzettend zielig voor de moeder van dit jochie dat dit op internet wordt gezet. Respectloos en kansloos ben je als je dit gaat filmen. Ze hadden de moeder wel wat meer mogen helpen in plaats van commentaar leveren. Echt schandalig. Ik zou woest zijn als iemand 1 van mijn kinderen zomaar op internet te kijk zet. Je kent dit jongetje niet, je weet helemaal niet of hij iets mankeert of wat er aan vooraf gegaan is of wat dan ook. Wordt er verdrietig en boos over.

DastyQueen, Jackie87 en Manque vinden dit leuk.
  7. 2littlemonkeys

2littlemonkeys Fanatiek lid

27 feb 2015
    4.563
    2.765
    113
    Vrouw
    Noord Nederland
    Belachelijk artikel ook... “heb je nog tips voor deze moeder, zet dit dan in de reacties”
    Pleur op zeg :rolleyes:

Altijd makkelijk oordelen vanachter een beeldscherm wat de moeder wel of niet had moeten/kunnen doen. Leuk is anders, maar ik denk ook niet dat de moeder voor dit gedrag en deze hele vlucht de vlag uithangt. Ook altijd fijn dat er dan 1 of andere l*l gaat filmen ipv de moeder een helpende hand te bieden.

DastyQueen en Manque vinden dit leuk.
  8. JJ1980

JJ1980 Niet meer actief

En ik denk dan alleen maar; hij ergert zich dood aan 8 uur geschreeuw, die moeder zit daar al 3 jaar in........

Het opvoeden van een kind met een gedragsstoornis is zooooo lastig, zo vermoeiend. Ze zal dit echt niet voor haar plezier gedaan hebben (wellicht was er een sterfgeval) en dan wordt je ook nog zo te kakken gezet.

2littlemonkeys en Manque vinden dit leuk.
  9. blossom85

blossom85 Fanatiek lid

4 jan 2013
    4.621
    1.576
    113
    Vrouw
    het oosten
    Wie zegt dat dat jongetje 8 uur heeft geschreeuwd? Is dat bevestigd door andere mensen?

Het is maar een paar minuten film he.

10. BliksemSter

BliksemSter Niet meer actief

Mijn zoon heeft een ontwikkelingsachterstand en gaat gillen als hij situaties niet overziet. Het levert zeer pittige en vermoeiende situaties op die dus best wel eens in het openbaar plaatsvinden (supermarkt, op vakantie, in de dierentuin). Ik weet zeker dat mensen ons hierom veroordelen. Het is zo makkelijk oordelen vanaf de zijlijn, je kùnt simpelweg niet alles weten van een ander.
    Net nog in de supermarkt een oude vrouw die mij wist te vertellen dat een meisje van een jaar of drie een erg verwend kind was... omdat ze wat “irritante” geluiden maakte. Ik zei alleen maar dat ik er zelf ook drie had en wel wat gewend was. Jammer dat ik niet gevatter ben op zulke momenten.
    Ik walg ontzettend van dat hele “filmen & op Social media dumpen” gedoe. Het doet meer slecht dan goed wat mij betreft.

honkeytonk, Riverdale87 en Manque vinden dit leuk.
  11. Amberxx

Amberxx VIP lid

6 nov 2013
    5.020
    5.232
    113
    Moeder had niet moeten gaan vliegen met een kind dat het niet aankan. Alleen in een uiterst noodgeval had ze daarvoor hulp kunnen vragen (rustgevende of verdovende medicatie voorgeschreven door een arts of een geschoolde begeider die mee zou vliegen). Niet een kind met zo'n ernstige beperking op een vlucht van 8 uur zetten zonder hulp, hopende op een Wi-Fi of wat dan ook...

En voor geluid kunnen passagiers zich nog proberen af te sluiten met oordopjes of harde muziek. Maar waarom zouden andere passagiers zich moeten laten schoppen, slaan of bijten door een 3 jarige?? En wat gebeurd er als passagiers een trap op het hoofd of in het gezicht krijgen omdat het kind op stoelen zit! En moeder het er niet zelf afhaalt? Ik had moeder daar zeker iets van gezegd en ook de stewardessen flink.aangesproken. Die zijn verantwoordijk voor de veiligheid aan boort. Als dat niet had geholpen (zoals in het filmpje). Had ik het kind zelf van mijn stoel gehaald. Ik (of mijn kinderen) hoeven geen schade op te lopen door dit soort wangedrag (van moeder nog meer dan van het kind). Een kind dat over mij heen hangt duw ik van mij af.

Syane, puzzelstukje, Tuttebella en 4 anderen vinden dit leuk.
  12. Madelie

Madelie VIP lid

14 jun 2014
    11.473
    8.734
    113
    Dit gedrag komt denk ik niet uit de lucht vallen. De kans dat een kind wat zich normaal gesproken weet te gedragen nu ineens hysterisch zou krijsen, over stoelen klimmen, aan spullen zitten, rondrennen etc etc lijkt mij nihil. Met dit jongetje lijkt mij meer aan de hand, sneu zat, maar daar ga je dan gewoon dus niet mee een vliegtuig in. Al zou er een sterfgeval zijn zoals ik hier een aantal keer lees.

puzzelstukje vindt dit leuk.
  13. Berte

Berte VIP lid

24 feb 2011
    7.029
    3.841
    113
    Vrouw
    Thuis
    Ten eerste, het idee om een 3-jarige psychofarmaca of kalmeringsmiddelen toe te dienen is absurd, daar ga je niet eventjes voor langs de dokter.

Slaan, schoppen en bijten? Dat hoort helaas bij normaal peuter gedrag, nergens is er bewijs dat deze jongen dit vaker doet dan de gemiddelde peuter.

Een moeder met een kind met een handicap, vertoont geen wangedrag omdat ze zich met haar kind in de openbare ruimte bevindt op het moment dat haar kind het niet meer trekt. Hetzelfde geldt trouwens als het kind geen handicap heeft.

De luchtvaartmaatschappij heeft aangegeven dat haar personeel hard heeft gewerkt om de moeder te helpen, fijn als dan de andere passagiers de stewardessen flink gaan aanspreken.

Je hebt het volste recht om een kind wat op jouw stoel klimt eraf te tillen of je kinderen hiermee te helpen. Maar een kind ervan af duwen betekent dat jij bewust het risico neemt dat het kind zich bezeert. Jij bent de volwassene, het kind is een peuter.

En nee, de moeder had zich niet genoeg voorbereid, maar zoals je in dit topic hebt kunnen lezen, ook moeders met een peuter zonder handicap, die vaker gevlogen heeft, worden soms getrakteert op een langdurige vlucht vol gekrijs van hun kind. Deze peuter is tenslotte ook van de VS naar Duitsland gevlogen (de moeder is Amerikaanse) en dat ging blijkbaar goed genoeg dat de moeder met dezelfde voorbereidingen weer in het vliegtuig dacht te kunnen stappen.

En laat ik afsluiten met iets waar we het waarschijnlijk wel over eens zijn, ik ben blij dat ik niet op die vlucht zat.

DastyQueen vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina