Slaapprobleem, ik weet het ff niet meer

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Crol, 15 aug 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Crol

Crol Actief lid

17 aug 2013
    335
    106
    43
    Onze dochter is vanaf de geboorte al een moeilijke slaper. Nu is het een maandje geleden goed gegaan. Ik ben toen strak op het ritme en volgorde gaan zitten met zo min mogelijk prikkels. Dit resulteerde tot slaapjes van gemiddeld 2 uur en snachts aardig doorslapen (ze werd wakker tussen 05:00 en 07:30). Dit heeft anderhalve week geduurd.
    Helaas is het nu sinds 2 weken weer drama. Heb verder niks veranderd, zit nog steeds op dat ritme. Heb ondertussen veel geprobeerd maar geen verbetering.

Het inslapen ging tot aan eergister nog goed, binnen en kwartier in slaap maar helaas wordt ze na 3 kwartier weer wakker en slaapt gewoon echt niet meer verder. Sinds gister slaap ze ook bijna niet meer in terwijl ze echt moe is.
    Hierover ook al contact gehad met het cb, die gaven een paar tips wat geen resultaat heeft gegeven.

Wat heb ik al geprobeerd:
    -ze ligt ingebakerd
    -op de buik slapen (zonder inbakerzak uiteraard)
    -strikte volgorde en voorspelbaarheid (verschonen, fles, knuffelen, spelen, naar bed)
    -in de draagdoek, gaat echt niet slapen en moet blijven lopen
    -op schoot laten slapen, lukt af en toe gelijk na de fles maar is weer na 45 min wakker
    -eerst in badje, heeft geen effect
    -Na 15 min na de fles in bed leggen of na 1 uur en alles ertussen. Dus bij de eerste signalen of zelfs iets eerder. Geeft geen verschil.
    -na ong 45 min weer terugleggen op bed
    -met speentje/ knuffel, zonder speentje/knuffel

Ze krijgt nu sinds een week om de 3 uur 120/4 ipv om de 4 uur 150/5 om de tussentijd wat in te korten. Ze drinkt momenteel weer de flessen goed leeg, soms heeft ze meer honger en dan krijgt ze wat extra.

Snachts gaat het gelukkig nog wel goed en komt ze meestal rond 05:00

Als ze wakker is wordt ze vaak vrij snel jengelig en huilerig maar vecht echt tegen haar slaap, op deze manier komen we vaak gedurende dag in een vicieuze cirkel terecht van oververmoeid en slecht slapen.

Ik weet ondertussen niet meer wat ik moet doen om dit te doorbreken en raak zelf erg vermoeid, ik hoop dat er iemand nieuwe tips heeft die ik nog niet geprobeerd heb

2. Lauwra

Lauwra Fanatiek lid

5 nov 2009
    1.220
    0
    36
    Wat bij mijn zoontje hielp was hoogstens 5 minuten laten huilen, dan erheen, aai over zn bol, muziekje weer aan, kusje en dan weer weg. Hij huilde dan nog 1 minuut en sliep dan. Ging hier weer hard huilen dan herhaalde ik het weer. Het is maar 1 of 2 keer gebeurd dat hij bleef huilen. Dan haalde ik hem eruit. Slokje drinken (borstvoeding) en dan er weer in als ik zag dat hij moe was.
    Dat heb ik consequent gedaan steeds en het hielp. Nu huilt hij eigenlijk bijna nooit meer als hij moet slapen.
    En bij gewoon rustig jengelen ga ik er helemaal niet heen. Want dan valt hij vanzelf weer in slaap.

Sterkte ik hoop dat je een goede manier gaat vinden. Want ik weet dat het erg vermoeiend is een huilende slecht slapende baby! Het bepaald heel je dag en nacht!

3. Crol

Crol Actief lid

17 aug 2013
    335
    106
    43
    Bedankt voor je tip. Fijn dat er een beetje herkenning is.
    Ben ik idd vergeten te zeggen. Ik ga om de 5 min troosten, bij jengelen wacht ik en bij overstuur huilen ga ik gelijk. Dit werkte eerst idd erg goed alleen nu niet meer en sinds gister is het meteen overstuur huilen tot zover dat ze bijna geen geluid er meer uitkrijgt dus dan ga ik er meteen naar toe en als ik haar weer wegleg begint het weer helaas. In bed troosten werkt niet, ze blijft door huilen totdat ik haar optil

4. Esje13

Esje13 Fanatiek lid

4 mrt 2013
    1.574
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik zou het zo even niet weten. Maar wat mij heel erg heeft geholpen is het boek van Stephanie Lampe, baby in een droomritme.

Ik lees dat je al van alles hebt geprobeerd. Hoe lang aan een stuk heb je dingen geprobeerd? Want vaak hebben dingen even tijd nodig.

Ligt je kindje rudtig genoeg? Slaapt ze ook niet langer als je bijvoorbeeld op pad gaat met de kinderwagen zodat ze in de reiswieg kan slapen? Zijn maar wat dingen die me nu te binnen schieten.

Succes meid.

5. Blinq

Blinq Bekend lid

12 jan 2011
    708
    0
    0
    Is er rond de drie maanden niet een sprongetje? Als je daar iets mee hebt uiteraard, maar ik voor mijn gevoel klopt het meestal wel. Ieder kindje ervaart het natuurlijk anders maar toch..

Tenminste mijn zoontje had week geleden een week lang last van een sprong en dat uitte zich ook in kort slapen, niet van mij af willen en slecht drinken. Ben maar gewoon met hem meegegaan, wat inhield vaak kleine flesjes, korte slaapjes en daarna er toch weer er uithalen en lekker bij me houden op schoot en in de doek. Zelfs in de doek sliep hij ook niet (voorheen altijd en uren) maar was wel rustig en keek gewoon. Weekje later was het weer voorbij en nu slaapt hij 2x een slaapje van ongeveer 45 minuten en 1x een lange slaap van ongeveer 2 uur.

6. RoAn1981

RoAn1981 Fanatiek lid

17 nov 2011
    1.858
    461
    83
    Ik denk ook aan een sprongetje, des te meer omdat het een tijdje goed ging en nu opeens niet meer. Ik kan mij die van rond de 3 maanden nog goed herinneren. Die uitte zich hier ook in niet willen slapen, vooral 's nachts tig keer wakker zijn en voortdurend bij me willen zijn. Ik zou toch even blijven doorgaan met wat je nu doet: voortdurend methodes aanpassen is vaak erg verwarrend voor een kleintje en daar help je de situatie niet mee. Sterkte!

7. Crol

Crol Actief lid

17 aug 2013
    335
    106
    43
    Bedankt voor de tips. Wisselen lijkt mij ook niet altijd goed maarja op een gegeven moment wordt je radeloos.

In de kinderwagen slaapt ze wel maar niet lang, en kan ook niet stil staan. Daarnaast ga ik momenteel zo min mogelijk weg ivm prikkels

Een sprongetje had ik ook eerst aan gehad maar aangezien zij 3,5 week te vroeg geboren is zou ze de 8 weken sprong hebben geloof ik, maar die duurt dan nu al 2 weken, geen idee of het zo lang kan, dacht dat het binnen een week wel over is. Ben ook niet zo thuis in de sprongetjes. Maar het is mogelijk

8. Lauwra

Lauwra Fanatiek lid

5 nov 2009
    1.220
    0
    36
    Hier ook hele onrustige weken gehad met 6-7 weken (begon al in week 5) Toen hij 8 weken was was het ineens over.
    Dus ik hoop voor je dat het idd een sprongetje is en ze daarna misschien wel langer slaapt...!
    Heb verder ook geen tips voor je:) k denk dat je al het mogelijke al heel erg goed doet!
    Ben het trouwens eens met RoAn dat je niet steeds je methodes moet veranderen. Als je steeds hetzelfde doet geeft dat haar toch vertrouwen in je ook al zie je geen positief effect.

9. Crol

Crol Actief lid

17 aug 2013
    335
    106
    43
    Hallo,

Zal even een update geven hoe het nu gaat.

Sinds maandag gaat het al wat beter, dus denk miss toch een sprongetje.
    Echt veel meer slaapt ze niet maar we zitten wel weer een beetje terug in een ritme en ze is wat vrolijker als ze wakker is.

Het ritme waar we nu op zitten is:
    22:30-06:00 slapen (soms wordt ze eerder wakker voor een klein extra flesje
    06:00 fles
    06:00-07:30/08:00 slapen
    10:00 fles
    10:30-13:30 slapen naast me op de bank
    14:00 fles
    15:30/16:00 slapen 45 min
    18:00 fles
    19:30 slapen 45 min
    22:00 fles en naar bed

Nu doet ze dus 1 lang slaapje op de bank en 2 korte in bed. Snacht ligt ze tussen ons in. Ze lijkt er op dit moment tevreden mee dus ga hierin mee.

Bedankt voor jullie tips

Deel Deze Pagina