Hallo, M'n dochter heeft al een tijd wat uitslag met kleine rode bultjes op haar lichaam voornamelijk bij haar benen. Ook is het erg droog. Nu denk ik dat dit misschien door de zwitsal kan komen. Heb wel eens gehoord dat Zwitsal allergische reacties kan geven. Heeft iemand hier ervaring mee? Wat kan ik eventueel als alternatief gebruiken?
Geen ervaring, maar ik weet dat in Zwitsal een hoop troep zit die reacties op de huis kan veroorzaken. Een alternatief is niet per se nodig, wij gebruiken bijvoorbeeld helemaal geen zeepproducten voor onze dochter. Maar als je wel een alternatief wil, zou ik gaan voor iets wat volledig op natuurlijke basis is, zonder toevoegingen. Verkrijgbaar bij bijvoorbeeld De Tuinen.
Hoi, Hier ook na 11 weken een heel droge huid na het gebruik van Zwitsal. Wij zijn overgestapt op neutral en we hebben creme bij de apotheek gehaald: Cetomacrogol creme. Kost maar een euro of 3 per tube. We hebben ons mannetje hier 2x maal daags mee ingesmeerd en na 2 weken was zijn huidje weer een echt babyhuidje.
Hoi onze dochter kan ook niet goed tegen geparfumeerde producten zoals zwitsal en robijnwasverzachter. Ze kreeg er heel erg eczeem van. Dit begon ook als een paar kleine bultjes maar op een gevend moment zat ze er van top tot teen onder. Ik gebruik nu van neutraal wasgel en wasmiddel. Voor in het badje doe ik balneum erin. Daar mee blijft er een vettig laagje op de huid achter. Bodylotion heb ik vaseline intensive care en smeer haar elke dag dik in. Nu is de eczeem zo goed als weg.
Cetomacrogol creme hadden we al gekregen voor haar wangen. Heb haar daar nu mee ingesmeerd. Denk dat ik de zwitsal even maar laat voor wat het is en iets ga gebruiken wat meer neutraal is.
Mijn dochter heeft ook een erg droge huid in combi met soms eczeem en vanaf t begin zei de ka al om absoluut geen zwitsal te gebruiken. Erg jammer want het ruikt zo lekker, maar er zit toch een hoop troep in...
wij gebruiken Zarqa van de Tuinen. Geen troep toegevoegd! En inderdaad cetomacrogol creme met vaseline.
Ik gebruik producten van weleda. Op natuurlijke basis. Is gewoon bijnde drogist te krijgen. Hier erg tevreden over.
Wij stopten Eef als baby een keer met zwitsal in bad, nou schrok me het apezuur.. Heb toen de hele zwitsal collectie in de kliko gegooid... Neutral gaf geen problemen, en kruidvat ook niet.
Hier wordt ook Weleda gebruikt en dat bevalt super! Schijnt dat de producten van Lief! ook weinig toevoegingen bevatten, net als Neutral.
Mijn dochtertje heeft dat ook en gebruik ik neutral en vette cremé van de HA. Billendoekjes gebruik ik van Kruidvat eigenmerk de lichte verpakking, van de Zwitsaldoekjes krijgen beide uitslag
Kan heel goed in zwitzal zit erg veel zooi. weleda, lavera natuurlijke producten en ook lekkerder Voor nu kan je beter niks gebruiken gewoon echt niks. Via HA of apotheek haal je Cematogol 20% en dat smeer je 5 of meer keren per dag.
Geen Zwitsal fan! Alleen de vochtige doekjes voor een verkoudheid. Ik gebruik de producten van Weleda Wel duurder dan Zwitsal maar je doet lang met een product als je een beetje oplet hoeveel je gebruikt. Een klein beetje is vaak al genoeg. Ook wel eens Zarqa gebruikt. Tevreden maar gewoon een Weleda fan Groeten Jane
Hier ook problemen met Zwitsal, hoorde achteraf van mijn moeder dat ik er vroeger ook niet tegen kon... Wij gebruiken nu SebaMed, is bij de meeste winkels van Kruidvat wel te koop. En voor de billen gebruiken wij de Kruidvat lotiondoekjes. Ik heb ook Weleda geprobeerd, maar vond ik niet zo lekker ruiken...
Hier hebben we maar heel even Zwitsal gebruikt want ze kreeg er een hele droge huid van. Nu wassen we d'r met Johnsons (Engels merk) en dat gaat goed.