Na heel lang twijfelen waren we dan eindelijk uit de namen. We weten niet wat het wordt maar voor een meisje hadden we de namen E.mma of D.aphne. Mijn man was gelijk al helemaal weg van E.mma, ik vond het ook een mooie naam maar was alleen bang dat de naam al veel voor komt of nog kwam. Maar toch begon ik ook steeds meer voor E.mma te voelen. Tot we vanmorgen te horen kregen dat een collega van mijn man een dochter had gekregen. En jahoor met de naam E.mma. Van tevoren had ik verwacht dat als dit zou gebeuren dat ik zonder moeite dan voor D.aphne zou gaan. En we hadden ook afgesproken dat we niet een naam zouden kiezen die er net was aangezien we in een kleine gemeenschap wonen. Toch ben ik er al de hele ochtend mee bezig, ik merk aan mezelf dat het me meer doet dan verwacht. Maar goed, misschien moet ik er even aan wennen en D.aphne is nog steeds een prima optie. Toch probeer ik nog iets te zoeken in de richting van E.mma. Niet zozeer qua spelling maar meer het gevoel bij de naam. Bijvoorbeeld I.sa, maar die komt ook al voor dus geen optie. Aan welke namen denken jullie bij de naam E.mma? Alvast bedankt!
Balen is dat, als iemand anders "jou" naam eerder gebruikt... als jullie het echt zeker weten zou ik gewoon emma doen. Maar ik vind daphne eigenlijk mooier!
hoe vaak zie je die collega van je man?? niet dagelijks ed neem ik aan. en de kindjes ook niet. ik zou gewoon voor emma gaan hoor. Ik heb een collega die werkt nog niet zo lang bij ons maar wel voordat ik zwanger werd. Haar zoontje heet siem. Ook ik vind siem een hele leuke naam. Op het werk zo al eens over gehad. Sommige collegas vonden het raar als ik me kindje ook zo noemen zou maar zij zelf vond dat niet. Ze zei idd. hoevaak zien wij elkaar nou? alleen op werk. Ik woon in een dorp dus ja....alle namen zijn ook al wel een keer in gebruik. Ik vind jip leuk maarja zo heet pas een geboren meisje bij ons id straat. en zo kan ik elke keer bij een naam wel iets verzinnen.
Ik denk bij Emma aan klassieke, mooie namen zoals Sophie/Sophia, Vera, Mila, Anna/ Anaïs, Fiene, Joanna, Juliët(te)/Julia/Julie, Stella.. Misschien dat je daar nog wat aan hebt
Bij de naam Emma heb ik een klassieke associatie. Namen als: Sofia Eva Elza Anna Susanne Marjolein Sara
Wij hebben in dec 2010 een dochter gekregen. In januari beviel mijn nicht en heeft het kindje dezelfde naam gegeven als wij onze dochter. (zij hadden de naam ook al vast staan). Ik vond het eest wat minder, maar we zien elkaar zelden, dus vind het nu geen enkel probleem meer. Wanneer je iemand niet vaak ziet, en je hebt de naam al in je hoofd, dan zou ik m zeker laten staan.
Ik zou gewoon gaan voor de naam waar jullie zelf het meest bij voelen en als dat Emma is, dan is dat Emma. Wij hebben ook heel lang getwijfeld, omdat iemand in onze directe omgeving ook de de naam draagt die wij gekozen hebben. Wel kiezen wij voor een andere uitspraak (waardoor de naam ook meteen anders wordt) en zien we diegene niet heel vaak. Ik vond heel de namen discussie met VL al rampzalig genoeg en ben dus blij dat we eindelijk een naam hebben
Ik denk aan Vera, Sarah, Eva, Anne, Senna ... ook namen waar ik zelf aan denk. Anders misschien een dubbele naam of een waar Emma "ongeveer" in voorkomt Emmelien, Emma-line, Emma Marie, Gemma. Ben benieuwd wat het wordt!
Bedankt voor de reacties! Ik zal het er vanavond nog eens met mijn man over hebben. Hij spreekt zijn collega vrij vaak en werken vaak samen op een klus. Ik denk dus niet dat we voor E.mma zullen gaan, het voelt dan ook niet meer helemaal als ons naam. Bij jullie ideeen staan zeker kanshebbers. Ik wil graag weer 2 namen hebben (dus D.aphne of....) zodat we evt. bij de geboorte kunnen kiezen en wie weet wat voor namen er nog meer voor ons komen....
Ach waarom zou je niet dezelfde naam kunnen doen? Het wordt alleen een beetje lastig als die 2 kindjes straks vaak met elkaar gaan spelen... Wij hebben een naam voor ons kindje bedacht en toevallig heeft mijn schoonzusje die naam als doopnaam ook (maar is niet haar roepnaam).
Tsja, ik vind een collega zo danig ver weg staan, ook al werk je dagelijks met hem, dat ik hierdoor niet de naam zou veranderen. En anders: Femma of Fenna?
bij Emma denk ik meteen aan sarah maar eerlijk gezegd zou ik voor Emma gaan Wij hebben hier een beetje hetzelfde, mijn schoonzusje is zwanger en ik weet dat als het bij hun een meisje is, de naam hetzelfde aantal letters heeft als onze naam en er in ieder geval 1 letter overeen komt.. en de naam die wij hebben kan heel goed met de naam van hun dochter.. Superspannend en ze is 6 weken verder dan ik.. maar zelfs nu het mijn broertje en schoonzusje zijn denk ik niet dat wij de naam gaan veranderen.. we hebben m al ruim 2 jaar in ons hoofd zitten..
Ik heb het meegemaakt dat mijn collega zijn dochter de naam gaf die een andere collega ook voor haar dochter had gekozen. Die was toen al wel een jaar of vijf oud. Zij wist dit niet maar zag het als een groot compliment. De collega's werkten veel intensief samen. Hij was haar leidinggevende. Hoeft dus zeker geen probleem te zijn. Ik had een zwanger nichtje tijdens mijn zwangerschap die iets eerder zou bevallen. En ik had me voorgenomen dat, mochten wij dezelfde naam hebben, ik haar in vertrouwen zou nemen en het gewoon zou bespreken. Misschien is dat een idee?