jongetjes en hun piemel :D HELP!!

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Jessmin, 13 mrt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. laravelk

laravelk Fanatiek lid

8 okt 2010
    2.970
    2
    38
    Geen tips, mijn zoon let er goed op. Met enige regelmaat hoor ik hem tegen zijn dingetje roepen "Nee, jij mag niet naar boven, jij moet naar beneeeeden!!" Hij duwt hem zelf tijdens het plassen goed omlaag (godzijdank ;) ) ,

2. pinter

pinter Fanatiek lid

9 jan 2010
    4.015
    1
    36
    noord limburg
    Hier ook een zittend plassertje die hem gelukkig naar beneden heeft hangen.
    Soms zit hij niet ver genoeg naar achter en kan het weleens mis gaan.

Wat ik me wel afvraag he,als we ergens heen gaan moet hij onderweg weleens plassen en op vreemde toiletten laat ik hem liever staan...maar telkens dat laatste drupje gaat mis met als resultaat een natte onderbroek en soms broek.
    Wat is hier tegen te doen of wat doen we verkeerd?

3. mamabenn

mamabenn Actief lid

16 feb 2014
    392
    0
    16
    NULL
    NULL
    heb je een verkleiner op mde bril ??? miss kun je dat nog proberen

4. Abrikoos

Abrikoos Lid

29 jan 2014
    98
    0
    6
    Haha mooi. Ik heb niet echt tips, meestal gaat het goed, maar soms ook niet. Hier plast hij staand en zittend, net waar hij zin in heeft. Gaat even vaak fout volgens mij.
    En als je denkt dat je dit probleem niet hebt bij je dochtertje straks (of is je dochter ouder?) dan heb je het mis. Had ik dat even onderschat...

5. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Deze methode dus!!! Maar dat heeft HEUL lang geduurd voordat we dat hadden ontdekt!! En HEUL veel gezeik en gedweil verder!!
    Overigens plast hij nu sinds zn vierde staand met een plassticker in de pot en dat scheelt ook een boel. Maar goed, daarvoor was hij nog gewoon te klein en kon hij met zn pielemuis er nog niet bovenuit komen ;)

6. River Song

River Song Actief lid

23 jan 2013
    177
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oh, help! Dat wordt wat komende zomer wanneer ik de middelste (en enige jongen) zuiver ga maken. :D
    Ik zal de dweil maar in de wc zetten, ha ha.

7. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.771
    18.916
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    @pinter: Toevallig zag ik gisteren iemand die z'n zoontje buiten liet wildplassen. En er zit nog niet genoeg groen aan de bomen om dat onopvallend te doen. ;) Het viel me eigenlijk op omdat die man zijn zoon best wel schuin hield. Het jongetje stond wel gewoon op zijn voeten, maar leunde naar voren. Vader hield hem vast, want hij helde bijna in een hoek van 45 graden. Geen idee of het kind uiteindelijk een natte broek had, maar misschien een poging waard.

Terwijl ik dit typ zit ik trouwens zelf beneden op de wc en zoals gewoonlijk moet hij prompt ook heeeeel nodig! Dus ik heb net gezegd: ga dan maar even boven naar de wc. Helemaal verbaasd: mag ik dat dan alleen? Haha, hij is nu dus naar boven gegaan en ging prima.
    Ik ga er nu maar achteraan, het experiment van alleen naar beneden vind ik iets spannender. :)

8. Amarens

Amarens VIP lid

24 dec 2009
    11.522
    3.770
    113
    Dit inderdaad. Van mijn man geleerd en nooit een natte broek.

9. kleinesam

kleinesam Fanatiek lid

15 mrt 2009
    1.409
    0
    0
    Sam plast ook staand, gij leunt dan tegen de toiletrand aan en zijn piemel komt dan over de rand. Hij tikt hem daarna netjes af en pakt een wc papiertje om hem schoon te poetsen. Ook poetst hij nog de rand van het toilet :)

Bij poepen is het lastiger want door de druk van t poepen moet hij ook plassen en dan zit hij... Dus dan ook weleens een natte broek. Wij helpen hem nu met naar beneden houden, maar straks op school moet ie het zelf kunnen...

10. Libra

Libra Fanatiek lid

2 okt 2007
    2.354
    0
    0
    Misschien een tip. Mijn jochie (inmiddels vijf, maar deze methode werkt ook al een hele tijd) doet altijd netjes de bril omhoog en legt zijn piemeltje dan op die koude stenen rand van de WC. Hij staat vaak ook gewoon strak tegen de pot aan. Resultaat is dat het eigenlijk altijd goed gaat.

11. stokstaartje

stokstaartje Actief lid

19 dec 2012
    119
    0
    16
    :D:D hahaha herkenbaar!!!!!!! En ik maar denken dat ik inderdaad ook zo'n kluns was met mijn zoontje!! Dank je voor je topic!!:D:D

12. Jessmin

Jessmin Fanatiek lid

2 aug 2009
    1.758
    0
    0
    thuisblijfmama
    Wuhahaha, geniaal, alle reacties :D Thanx meiden! :D :D

Dat met die billen diep ga ik eens proberen! En inderdaad moet ik ergens een verkleiner vinden die een hoogopstaande rand heeft. De mijne is plat en volgens mij van prénatal. Omdat het op het potje altijd goed gaat denk ik dat dit ook een belangrijke is. Iemand enig idee waar je verkleiners met een hoge rand kan vinden? (alsof je op het potje zit, zeg maar)

Dat 45 graden houden bij plassen tegen een boom, dat werkt hier dus niet, want dan gaat meneer zijn billen naar achter duwen. Hij houdt zich niet verticaal zeg maar, meer banaan. Dus het boogje zal hier altijd in de broek storten bij wildplassen vrees ik :D

Pikkebaas op de koude stenen wc-rand leggen, euhm.. krimpt ie dan niet van schrik? Hihi, het is wel een succes-story ja; hij staat dan mooi gericht, haha. Maar buitenshuis lijkt het me niet zo'n hygiënisch plan?

Wauw, en dan de man die alles kan; wie schreef het nou? Meneer plast staand, veegt zijn piemel én de bril. Man, geeft hij ook thuiscursussen voor de mijne?! BRILJANT, dat wil ik ook! :D :D :D En echt superfijn te lezen dat ik niet de enige klunsmuts ben, I AM NOT ALONE, YEAHH!! :D

13. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.807
    5.942
    113
    Vrouw

Hahaha hier ook...
    En ik krijg het hele plasverhaal ook nog voor mijn kiezen dus lees mee met veel interesse!:D
    Het is ook wat, zo'n ienieieniemienie piemeltje....wat dat betreft is het voor meisjes wel veel makkelijker om op de wc te leren plassen.
    Maar goed
    Dat voordeel raken we later dan ook weer kwijt (broek naar beneden in;) je blote billen achter een bosje versus rits open en plassen maar)

14. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.771
    18.916
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Die piemel op de rand... Ik wéét dat het niet gebeurt, maar toch... Alleen al het idee dat die bril toch dichtvalt en ik dan ineens een dochter heb ;):D Nee, laat maar: dan dweil ik wel, haha. Nee hoor, flauw natuurlijk. Maar de enige reden om onze zoon te leren staand te plassen, is juist omdat hij dan niet op een vieze wc hoeft. Dus dan zou ik hem liever ook niet zo op de rand leggen.

15. sassie25

sassie25 Fanatiek lid

15 nov 2009
    4.613
    0
    0
    bakkersmeisje
    Bleiswijk
    Hahahabahbaba ik lig echt helemaal in een deuk hier!

Al die verhalen hahahahaha :) :) :)

16. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Die verkleiners werken heel goed. Staand plassen is veel meer geknoei. Als ik bezoek gehad heb merk ik dat zelfs volwassen mannen dat niet netjes kunnen. Hier in huis wordt zittend geplast, is ook veel gezonder.

17. Nataly1972

Nataly1972 Fanatiek lid

8 jun 2009
    4.279
    1.418
    113
    Vrouw
    consulent Wonen
    Hengelo
    Daarom mogen ze bij ons op school ook niet staand plassen. De vloer en de rand worden echt mega nat.

18. laravelk

laravelk Fanatiek lid

8 okt 2010
    2.970
    2
    38
    Wij hebben een verkleiner van de kruidvat/trekpleister (bambino toch?). Die zijn goed groot en hebben echt een potjesvorm.

19. Lili81

Lili81 Fanatiek lid

26 sep 2009
    1.306
    0
    0
    Die wou ik ook net als tip geven, die heeft nml een hoge rand. Heb er hier nog wel 1 liggen die je mag hebben ;). Al kan ik me voorstellen dat je hem liever nieuw koopt hahaha.

20. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.807
    5.942
    113
    Vrouw
    Jaaaa oh getver....Dat ze daar zelf ook niet even een papiertje over halen dan of zo..
    Na een verjaardag dweil ik altijd het toilet...

Deel Deze Pagina