Een brilverkleiner is leuk, maar hij zal ook op andere wc's netjes moeten plassen lijkt me.. Diep gaan zitten is hier de oplossing geweest. In het begin heb ik een krukje bij de wc neergezet, toen durfde hij wat beter te zakken omdat zijn voeten dan niet nog verder boven de vloer bungelden. Of met 1 handje zijn piemeltje naar beneden duwen, als hij tenminste al de balans heeft om zich met een hand vast te houden
@Lili: ja hoor die wil ik wel! Dosis chloor erover en alles toilet-gerelateerd is weer zo goed als nieuw
Maar heuh... heb ook serieus nooit zoiets bij de kruidvat zien liggen? Die verkopen toch geen brilverkleiners?
Ja hoor het Kruitvat,de Action en Blokker verkopen brilverkleiners...nog wel meer winkels den k ik zo hoor. Onze zoon plaste gelukkig meteen op de grote bril,zag op de peuterspeelzaal hoe ze dit doen en zag in de toekomst het gezeul met een verkleiner niet zitten. Het plassen voorover heb ik geprobeerd al maar de werkte niet echt....de laatste drup kwam toch op mijn hand en zijn broek omdat ik zijn piel vasthield....
Zoonlief moet ofwel ver genoeg naar achter zitten om te plassen op het toilet ofwel zijn piemeltje vasthouden. Vaak dat alles ernaast was op het potje En staand plassen laat ik aan manlief over. Dat heeft kleine man ondertussen helemaal onder de knie waardoor hij eigenlijk niet meer wil gaan zitten.
Ooow woow.. wat heb ik lachend jouw stukje gelezen! Heb geen tips, maar ben erg benieuwd naar onze spannende wc-verhalen over een tijdje!
Oh ja hoor, bekend probleem! Hier hetzelfde probleem. Staand plassen: meneertje zwaait alle kanten op Zittend plassen: meneertje plast omhoog, over de bril en over zijn broek. Of tussen de bril door (onder de bril zitten nopjes en hij krijgt het precies voor elkaar om tussen de bril en de pot door te plassen. Ik poets en dweil wel 3 a 4 keer per dag! Moet ik er wel bij zeggen dat hij zindelijk was toen hij 2,5 was, dus nog vrij jong. Inmiddels is hij bijna 5 en gaat het steeds beter. Hij moet ook zelf zijn plas van de grond en pot schoonmaken met keukenpapier. Ik geef hem geen sopje want dat vindt hij erg leuk. Dus gewoon met papier alles droog maken. Dat vindt hij niet leuk, dus een extra stok achter de deur om netjes te plassen. Daarna poets ik het nog een keer met sop anders gaat het zo stinken. Ik word er gek van, boos worden helpt niet, verdrietig worden helpt niet, erbij staan en helpen helpt enigszins. Maar goed.... zoals ik al schreef, hij is nu bijna 5 en het gaat veel beter nu.
Mama's van jongetjes ik heb jullie hulp nodig Mijn zoontje draagt 's nachts nog een luier maar word op het moment regelmatig wakker met een natte pyjama/bed. En niet omdat zijn luier te vol is. 's Nachts gaat zijn piepie omhoog staan waardoor hij naar boven plast en alles nat word. Nu checken we voor het slapen gaan of piepie nog naar beneden zit en af en toe moeten we hem corrigeren . Maar wat kan ik nog meer doen. Vanochtend was het 6 uur en meneer wil dan niet meer slapen. Jullie tips zijn welkom ))
Luier wat strakker omdoen zodat ie niet meer omhoog kan vanzelf? Of als je hem "licht" voor het slapen gaan? Of een strakke boxer over de luier heen? Succes!
Snachts slinkt het buikje zodat er wat speling ontstaat. Ik zou de luier dus allereerst bijna net iets te strak doen rondom zijn buik, zodat hij snachts nog aansluit. Ik doe bij mn dochter ook altijd een onderbroek er strak overheen. En verder zou ik misschien toch eens een grotere maat luier proberen. Mn zoon lekte vroeger ook altijd door, ook al dronk hij echt niet veel meer voor de nacht. Bij jongetjes moet het ook zo plaatselijk aan de voorkant absorberen, dat sommige luiers het gewoon niet houden Had voor hem op een gegeven moment maat 6, hoewel hij deze nog lang niet paste volgens de maataanduiding, toch bleek dit wel de oplossing.
Hahaha, hier ook een bekend fenomeen. Maar ja, wat doe je eraan? Mijn oudste laat ik nog plassen voordat wij gaan slapen. Dan hoop ik daarna altijd dat zijn luierbroekje goed zit (is nog niet 's nachts zindelijk). We zijn op een gegeven moment overgestapt naar een ander merk en dat was hier beter te doen.