Ik vind jullie wel een beetje zeuren hoor, een beetje hormonaal gedoe.. Mensen proberen gewoon wat aardigs te zeggen en jullie zitten meteen op het dak... Ik zou een shirt kopen met "ik ben in bitch modus zeg maar niets" misschien heb je die ook?? Jemig het is toch ook bijzonder als je een jongen en een meid mag krijgen (ze noemen het niet voor niets een koningskoppel) natuurlijk zijn twee jochies of twee meisjes net zo'n rijkdom maar het blijft toch bijzonder als je alletwee hebt, ik vind mensen die zo kattig uit de hoek komen juist altijd verdacht want waarom zou je anders zo fel reageren als alles goed was? Dan kan je je daar toch niet druk om maken, dan antwoord je gewoon "nee ik vind 3 jochies helemaal het einde" en klaar is het ermee..
Agree, Tiger! Mijn onderschrift behoeft geen verdere toelichting denk ik. Zielsblij om een KIND te krijgen en het wordt een dochter. Tsja, er zijn 2 smaken ... Zoon was ook net zo mooi geweest. Je wilt niet weten wat mensen die in de medische molen zitten om een kind te krijgen, naar hun hoofd geslingerd krijgen ...
Ik geloof dat ik je reactie niet erg begrijp. Er reageert toch niemand kattig. We herkennen gewoon van elkaar de opmerkingen die we horen. En ik antwoord inderdaad met hoe heerlijk ik het vind om drie jongens te krijgen en dat meen ik met heel mijn hart. Niet iedereen wil liever een jongen en een meisje, echt niet.
Het is leuk en bijzonder als je een jongen en een meid mag krijgen, maar het gaat erom dat men soms doet alsof je minder blij bent met het wondertje in je buik, omdat het weer een jongen of een meid is. En dat vind ik ook kwetsend naar het kindje toe. Weinig mensen weten dat we weer zwanger zijn, maar ik hoor de reacties al. Sterker nog, er wordt ons regelmatig gevraagd wanneer we voor een meisje gaan . Alsof je een kindje zo kan bestellen. Nee sorry, dat soort opmerkingen vind ik dom en ondoordacht, niets aardigs aan. Al helemaal niet als je een miskraam hebt gehad, dan ben je al blij dat je uberhaupt weer een kindje mag krijgen.
Dat mensen een voorkeur hebben is natuurlijk helemaal niet erg, maar het wordt alleen vervelend als die voorkeur geprojecteerd wordt op een ander. ( het is niet 1x dat ik het hoor).Haha, jammer dat er geen meisje tussen zit bij een eeneiige jongenstweeling! Die is mooi! Toen ik zwanger was van mijn tweeling wist iedereen, op een enkeling na, mij te vertellen hoe druk ik het ging krijgen.....en dat waren dan mensen zonder ervaring met een tweeling notabene....pure projectie o.b.v. eigen ervaring met 1 of 2 kinderen in verschillende leeftijden.....misschien ligt het aan mijn karakter of aan mijn mannetjes of is het een combi, maar denk oprecht dat menigeen het drukker heeft met 1 kind dan ik het ooit met 2 tegelijk heb gehad tot nu toe (ook dit zullen een hoop mensen niet geloven)..... ik begrijp ook dat als mensen dergelijke opmerkingen maken over het hebben van een dochter er vaak niets vervelends mee bedoelen (al komt het wel over als 'je mist echt iets in het leven zonder dochter') maar feit blijft dat over het algemeen genomen vrouwen dochters verheerlijken en zich niet kunnen voorstellen dat er vrouwen zijn die er anders tegenaan kijken. Volgens mij krijgen vrouwen minder opmerkingen als de tweede ook een meisje zou zijn t.o.v. vrouwen waarbij de eerste een jongen is. Dan moet de tweede toch wel een meisje worden......het leven is niet maakbaar ( gelukkig!). Het is dat ik beleefd wil blijven bij die opmerkingen, maar ik denk wel altijd ' praat voor jezelf, ik zou nooit twee dochters of meer willen hebben'. Dat zou ik nooit tegen een moeder met die gezinssamenstelling zeggen, want zij is er waarschijnlijk hartstikke blij mee of is het hebben van een gezin met alleen meiden haar wens....prima toch, projecteer het alleen niet op mij... ik vind de opmerking ' ik ben een mensenmoeder' trouwens heel mooi, want zo is het maar net!!
Ik lees mijn tekst nog even over zojuist, maar de onderste alinea is niet helemaal duidelijk omschreven. Ik bedoel eigenlijk te zeggen dat ik een moeder met een dochter die in verwachting is van de tweede nooit zou vragen ' nu hoop je vast op een jongen!', puur omdat ik zelf niet de voorkeur voor twee dochters zou hebben.
Ik heb helemaal geen voorkeur en zou het ook niet echt een fijn gevoel vinden als ik bijvoorbeeld wel liever een meisje zou willen en dan een jongen zou krijgen. Dan voelt het alsof ik dat dus niet of minder graag had gewild. Terwijl dat natuurlijk onzin is. Als het kind er eenmaal is maakt het volgens mij voor niemand meer wat uit. Maar ik kan me wel een beetje voorstellen dat vrouwen ergens de voorkeur voor een meisje hebben en mannen voor een jongetje. Gewoon omdat je dat zelf ook bent. Maar ik denk niet dat je daar teveel op moet focussen, wat je 'wilt'. Je krijgt het ook maar cadeau Overigens snap ik wel dat men het heel raar en misschien wel vervelend vindt dat anderen dan maar voor jou gaan denken dat je DUS een meisje wilt omdat je al een of meerdere jongens hebt. Maar dat heb ik nu al met onze eerste, dat ik het raar en soms zelfs vervelend vind dat mensen zich daar zo mee bemoeien. Niemand weet bij ons wat het is en buitenstaanders nog veel minder dan wijzelf. Op de een of andere manier heeft iedereen ineens overal verstand van als je zwanger bent.