Hey meiden Weet iemand mss raad met mijn volgend probleem? Ons tweejarig zoontje steekt steeds zijn vinger in zijn keel, tot het spugen toe. Trek hem er steeds en zeg dat dit niet mag maar hij blijft het gewoon doen. Zou dit een fase zijn?
Ik denk dat het een fase is. Mijn nichtje heeft het ook een tijdje gedaan, ze moest toen zelfs de hele tijd kokhalzen. Ze heeft het een paar weken gedaan, en nu doet ze het gelukkig niet meer. Het was heel vervelend. Maar mijn zus heeft het op een gegeven moment genegeerd, want iedere keer als ze er iets van zei, deed ze het juist. Het is toch een soort aandacht trekje, en aangezien mijn zus er niks meer van zei is ze ook vanzelf weer gestopt. Ik vondt het altijd heel misselijk.
is idd een fase, dochtertje van vriendin doet dit ook ze is 2,5 soms echt tot overgeven laatst nog i nde auto. tis gewoon aandacht vragen zou het negeren.
afleiden zou ik zeggen als je ziet dat hij er weer mee bezig is zou ik er zonder iets van te zeggen een leuke puzzel ofzo bij pakken zodat hij met het slechte gedrag stopt zonder dat je hem er op wijst en hem beloond als hij een puzzel maakt door even samen te puzzelen ofzo
mn oudste heeft dat ook een aardige tijd gegaan tot spugen aan toe. idd zoveel mogelijk negeren en als je er toch iets an wil doen zonder wat te zeggen zn hand weg trekken en verder geen aandacht aan besteden.