Jongste forummer?

Discussie in 'Even voorstellen' gestart door summeroffspring, 10 jul 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tooto

Tooto Niet meer actief

Jij bent geen 14, No way!!

2. Jemima

Jemima Bekend lid

7 mrt 2015
    783
    5
    18
    Utrecht
    14 en en na de zomer dan als je 15 bent in 6 vwo starten is onwaarschijnlijk.. Ik was vroeg en een klas overgeslagen en dan nog was ik 16, maar het kan.
    Dat je op je 14e maagd bent hoeft niet, hoewel als ik de keuze had gehad ik het nog echt wel een jaartje of twee had uitgesteld. Als ik jouw verhaal lees had jij die keuze ook niet. Maar dan aan een kindje beginnen is zwaar. Ik blijf er bij, ik vind het knap van je, maar de realiteit zal denk ik zijn dat je het wat hebt onderschat..
    Ik duim van niet voor je

3. Mitsy1983

Mitsy1983 VIP lid

25 jun 2014
    5.359
    3
    36
    Zuid Limburg
    +1

Als dit geen 'troll' is, zou het misschien iemand kunnen zijn die bv een studie onderzoek maar reacties doet, of zo iets? Of ben ik nu weer te goed gelovig?

En t's, mocht dit allemaal wel echt zijn... Meis, je denkt misschien dat je al veel weet, en kunt, maar neem alle hulp aan die je kan krijgen. Dit kan je niet alleen. Op je 13e is je brein nog niet volgroeid en 'pubers' zien vaak de consequenties van hun gedrag niet. Maar sterkte...

4. summeroffspring

10 jul 2015
    22
    0
    0
    VWO
    Noord Holland
    #64 summeroffspring, 11 jul 2015
    Laatst bewerkt: 11 jul 2015
    Wim Sonneveld... want "kinderen van mijn leeftijd" gaan niet naar musicals? Ben ik de enige die van school "iets met cultuur" moet doen?

Studie in plaats van school... want de school waar jullie kinderen op zitten doet nog aan "tussenschoolse opvang" en komen klasgenootjes niet met hun eigen auto naar school?

Toch wel. Maar 14 zijn en ouder geschat worden is the story of my life zo langzamerhand. Niet alleen op internet, ook in het dagelijks leven.

Ik ben nog 14 na de zomer, ik word 15 in 2016. Ik ben halverwege groep 8 naar de brugklas gegaan, en ik heb daarna samen met nog een studiegenoot (ik bedoel "klasgenootje") twee studie jaren (ik bedoel "klassen") in één jaar gedaan. Eerst 2 en 3 VWO tegelijk en ik ben nu klaar met 4 en 5 VWO.

5. Hilly1980

Hilly1980 VIP lid

23 jun 2014
    7.299
    6
    38
    Dubbel wegens storing in de verbinding.

6. Teddy26

Teddy26 Niet meer actief

Ik heb nou al 2 keer een heel verhaal getypt, maar ik weet hoe 14 jarigen zijn. (ja, ook de 14 jarigen van deze moderne tijd Ts)
    Mij rest dan nog maar 1 vraag: wat doe je eigenlijk hier op ZP? Want als je alles zo goed weet en meteen in de aanval gaat als mensen eerlijk op je reageren.....

7. Hilly1980

Hilly1980 VIP lid

23 jun 2014
    7.299
    6
    38
    Middelbare school is geen studie. En niemand praat er zo over.

(Pleeg)ouders die een 14-jarige gepland/bewust zwanger laten worden moeten eens dringend een hartig woordje spreken met de instanties. En dan moet er ook nog ergens een 'vader' zijn, met ouders.

Nee, dit is een bepaald onfris verhaal.

8. Miekoe

Miekoe Fanatiek lid

9 aug 2012
    1.908
    502
    113
    Vrouw
    Het eerste wat ik denk als ik dit lees... Dit is zo fake als de motherfucker

9. Nacho

Nacho Fanatiek lid

3 jun 2015
    2.369
    9
    38
    Vrouw
    Baby & Mama Coach
    Houten
    Even los van of het wel of niet waar zou zijn, hoe zie je de toekomst voor je? Je woont nog bij je ouders die het kennelijk best druk hebben met hun gezin, ik hoor je over school/studie en niet over werk. Hoe denk je het praktisch te gaan oplossen voor je eigen toekomst en die van de baby?

10. summeroffspring

10 jul 2015
    22
    0
    0
    VWO
    Noord Holland
    Er zijn heel veel reacties en dat had ik niet verwacht, maar alle reacties bij elkaar maken wel een beeld van hoe er over gedacht wordt. Ik weet het helemaal niet zo goed, daarom ben ik, net als iedere aanstaande moeder denk ik, op het internet aan het rondkijken naar informatie. En daarvoor heb ik me ook op ZP aangemeld.

Als je vraagt waarom ik in de aanval ga? Ik heb vier willekeurige reacties uit dit topic gekopieerd.

Hoe zou jij reageren als er door veel mensen op deze manier over je geschreven wordt?

11. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

14 okt 2010
    16.541
    3.057
    113

Nou ik moet er niet aan denken dat mn dochter op dr 14 e zwanger is, laat staan gepland.
    dan heb ik toch wat verkeerd gedaan qua opvoeding lijkt mij.
    op die leeftijd moet ze helemaal niet denken aan kinderen krijgen.
    En waarom moest jij op je 12e al voor een baby zorgen :(
    Ik mag hopen dat jeugdzorg jullie gezin goed in de gaten houd..echt gezond klinkt deze situatie niet.
    En hoe zit het met de vader?

12. Jemima

Jemima Bekend lid

7 mrt 2015
    783
    5
    18
    Utrecht
    Tuurlijk is het niet leuk, maar wel de realiteit. Als je echt veertien bent en de ervaring hebt van een bijna afgestuurerde middelbare scholier, zou je het punt de reacties toch wel moeten kunnen begrijpen?

13. Lisa2

Lisa2 Fanatiek lid

21 apr 2013
    3.539
    1.551
    113
    Precies de manier van schrijven en de Wim Sonneveld verwijzing. Zij kan geen 14 zijn

14. summeroffspring

10 jul 2015
    22
    0
    0
    VWO
    Noord Holland
    Als de kleine er is, heb ik gelukkig (met school en de leerplichtambtenaar geregeld) dat ik een tijdje thuis kan blijven, als soort zwangerschapsverlof. En "oudere ouders" brengen hun kind naar een dagopvang: mijn moeder neemt overdag de zorg op zich. Als het lukt om in 2016 mijn diploma te halen, ga ik voor mijn vervolg studie naar de UvA omdat mijn reistijd dan zo kort mogelijk is. Na het afronden van mijn studie kan ik sowieso in het bedrijf van mijn vader aan de slag. Vlak bij huis, vlak bij scholen en het bedrijf heeft een eigen opvang/crèche.

15. summeroffspring

10 jul 2015
    22
    0
    0
    VWO
    Noord Holland
    Als jij je kind door je vriend laat misbruiken dan zit er inderdaad iets niet goed tussen je oren, en eindigt je kind net als ik in een pleeggezin.
    Ik hoefde helemaal niet voor een kind te zorgen, maar ik wilde zelf mijn (pleeg)moeder helpen. En jeugdzorg is inderdaad bij ons gezin betrokken, alleen al omdat ik niet het enige pleegkind ben. Ik heb een ouder pleegzusje en die wil niet zwanger worden, is meer met muziek bezig dan met school, blijft zitten en vind mijn ouders soms heel stom. Voor sommigen dus de ideale puberdochter.

16. Nacho

Nacho Fanatiek lid

3 jun 2015
    2.369
    9
    38
    Vrouw
    Baby & Mama Coach
    Houten
    Dat zal dan dus pittig worden voor je (edit: pleeg)moeder :( Zij verwacht toch ook een kleintje? School of studie vereist vaak inclusief huiswerk of zelfstudie en groepsopdrachten een fulltime inzet. Als ik je goed begrijp komt niet alleen de zorg voor je kindje, maar ook de financiële last op de schouders van je ouders terecht, in elk geval tot 2020. In dat geval ben je uiteraard de moeder van je kindje, maar zijn je ouders in feite degenen die grotendeels de verantwoordelijkheid dragen.

17. Dappertje Dik

Dappertje Dik Niet meer actief

Timeline klopt voor geen meter ook:

Je kan niet op je 14e starten in 6VWO. Als je 14 bent, zit je in de 2e of 3e klas van het middelbaar onderwijs. Nooit in 6VWO.

Bovendien is het een raar verhaal dat de vriend van haar moeder haar heeft verkracht (ze noemt het 'ontmaagd') op haar 14e, dat is dus recent gebeurd, in dit levensjaar. Dan zou je haast denken dat die man haar zwanger heeft gemaakt, maar ze schrijft dat ze bewust zwanger is geworden. Bewust zwanger worden doe je doorgaans met zijn tweeën.
    En ik hoor niks over de vader.

Mensen, trap hier niet in, dit is een middelbaar schoolkind (of kinderen) die hier heel veel lol aan beleeft! In mijn jeugd had je enkel een draaischijftelefoon en belden we mensen op en gooiden dan de hoorn op de haak (jaja en ik luisterde ook naar Wim Sonneveld).

18. Jemima

Jemima Bekend lid

7 mrt 2015
    783
    5
    18
    Utrecht
    Je zou ook naar de OU kunnen gaan. Die is gewoon geaccrideteerd en dan kan je gewoon thuis je studie doen en zelf de zorg van je kind dragen. Dat is een beetje het principe van de OU. En scheelt 10 minuten met het uva campus mocht je dan echt eens je gezicht moeten vertonen..

19. summeroffspring

10 jul 2015
    22
    0
    0
    VWO
    Noord Holland
    Ik begrijp sommige reacties ook wel. De inhoudelijke reacties bedoel ik dan, hoewel ik sommige inhoudelijke reacties ook wel erg naïef vind.

De reacties waarbij meteen geroepen wordt dat het allemaal onzin is, en ik een troll ben... hoezo? Omdat er in een ander gezin iets gebeurt waarvan je in je bekrompen hersens niet kunt voorstellen dat het gebeurt en dat mijn ouders inmiddels zelfs blij voor me zijn? Wat kan ik met die reacties?

20. Jemima

Jemima Bekend lid

7 mrt 2015
    783
    5
    18
    Utrecht
    Ik denk dat de denkfout zit in dat je het bekrompen reacties vindt. Ze zijn soms kort door de bocht en wat grof misschien maar niet bekrompen. Het is natuurlijk gewoon niet verstandig. Al had je twee jaar gewacht had dat lichamelijk en qua mentwle capaciteiten zo veel gescheepd en was je nog jong.
    Mensen reageren denk ik echt in de hoop dat het niet zo is, gewoon omdat ze de realiteit kennen en een 14jarige meer gunnen dan wat jij jezelf nu gunt. Ook al is een baby natuurlijk het mooiste wat er is, er is meer wat je nog moet ontdekken.
    Eens, het had meer genuanceerd gemogen maar het is niet bekrompen

Deel Deze Pagina