Mijn dochter is al de hele week ziek. Alleen maandag is ze naar school geweest. Ze zijn in haar klas bezig met bepaalde toetsen.. (Groep 3) Ik belde vanmorgen de school omdat ik dit de juf van mijn dochter wou vragen. Ik kreeg de derecteur aan de telefoon, en zei dat ik na 14:15 gebeld zou worden. Om 15:45 had ik nog niks gehoord dus ik belde zelf, ik kreeg de juf van mijn dochter aan de telefoon die best bot reageerde dat ze me later terug zou bellen omdat ze in bespreking zat.... Maar ik heb dus nogsteeds niks gehoord....... Daarom vraag ik het maar even hier. Wie weet hoe dat zit als je ziek bent met het inhalen van toetsen? Gaat dat gewoon onder schooltijd en mogen toetsen wel ingehaald worden?
Ja, hoor, kunnen gewoon worden ingehaald. Meestal werken ze daar dan buiten de klas of in een pauze aan.
De Cito toetsen moeten zelfs ingehaald worden. Dat zal gewoon onder schooltijd gebeuren. En onder begeleiding, groep 3 maakt ook een toets begrijpend luisteren, daar zal ook iemand bij moeten zijn, de rekentoets wordt ook voorgelezen, juf leest de vraag voor en de leerlingen maken daarna de vraag. Hoe het zit met Cito spelling weet ik niet precies. Maar ze is nog jong dus ze zullen haar niet apart ergens neer zetten en het haar alleen in haar uppie laten maken, zal vast iemand bij zitten. In deze periode wordt ook DMT en avi getoetst, die heeft ze misschien ook gemist. Deze worden beiden individueel afgenomen.
Midden groep 3 worden eigenlijk alle cito's klassikaal afgenomen (de vraag/het op te schrijven woord wordt voorgelezen). De toets van begrijpend lezen wordt pas eind groep 3 afgenomen. Wellicht zijn er meer zieke kinderen geweest deze week, dan kunnen ze in een groepje met de leerkracht/onderwijsassistent/IB-er onder schooltijd de toetsen maken. Niet over in zitten hoor, het komt helemaal goed! Je meisje moet eerst maar even beter worden
Die kunnen ze gewoon inhalen. Dochter zit in groep 6 en heeft er door ziekte 4 gemist. Is niet anders en halen ze inderdaad onder schooltijd weer in. De halve klas is zowat ziek dus ze zal vast niet de enige zijn.
Idd. Cito-toets in groep 3. Pfffff. Ik zou me er ook niet druk om kunnen maken. Maar als het echt belangrijk is dan kunnen ze vast wel ingehaald worden. Wel raar dat je niet teruggebeld bent. Hopelijk snel hun 'officiele' resctie.
Jep, worden ingehaald. Mijn dochtertje is bijna een week ziek geweest, gisteren weer heengegaan en heeft ze spelling (?) En dmt ingehaald. Zij zit ook in groep 3.
Ja, mijn zoontje is de afgelopen 2 weken wel anderhalve week ziek geweest, dus hij heeft vanalles gemist. Hij zei dat hij een citotoets al had ingehaald, volgens mij heeft hij er nog meer gemist, dus hij zal nog wel meer in moeten halen.
Heb je nu al wat gehoord. Weetje je kunt je er wel druk om maken je kind is ziek en was ziek. Niet de eerste en zeker ook niet de laatste. Komt echt wel goed. En beterschap met je dochter. Ook hier zieke dochter.
Zowel mijn zoon als mijn dochter hebben deze week cito's gemist. Die hebben ze inmiddels ook al weer ingehaald ( onder begeleiding van de stagiere in een andere ruimte). Nadeel hiervan is dat het vaak even tussendoor moet. Het is niet iets waar ik me overigens druk over zou maken.