Kind ziek tijdens Cito toetsen op school, kan je dat inhalen?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Ssaarr, 28 jan 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ssaarr

Ssaarr Fanatiek lid

18 apr 2011
    1.300
    2
    38
    Mijn dochter is al de hele week ziek. Alleen maandag is ze naar school geweest.
    Ze zijn in haar klas bezig met bepaalde toetsen.. (Groep 3)
    Ik belde vanmorgen de school omdat ik dit de juf van mijn dochter wou vragen. Ik kreeg de derecteur aan de telefoon, en zei dat ik na 14:15 gebeld zou worden.
    Om 15:45 had ik nog niks gehoord dus ik belde zelf, ik kreeg de juf van mijn dochter aan de telefoon die best bot reageerde dat ze me later terug zou bellen omdat ze in bespreking zat....
    Maar ik heb dus nogsteeds niks gehoord.......
    Daarom vraag ik het maar even hier.

Wie weet hoe dat zit als je ziek bent met het inhalen van toetsen?
    Gaat dat gewoon onder schooltijd en mogen toetsen wel ingehaald worden?

2. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.141
    8.872
    113
    Ja, hoor, kunnen gewoon worden ingehaald. Meestal werken ze daar dan buiten de klas of in een pauze aan.

3. Riverr

Riverr Fanatiek lid

27 aug 2012
    2.019
    172
    63
    #3 Riverr, 28 jan 2016
    Laatst bewerkt: 28 jan 2016
    De Cito toetsen moeten zelfs ingehaald worden. Dat zal gewoon onder schooltijd gebeuren. En onder begeleiding, groep 3 maakt ook een toets begrijpend luisteren, daar zal ook iemand bij moeten zijn, de rekentoets wordt ook voorgelezen, juf leest de vraag voor en de leerlingen maken daarna de vraag.
    Hoe het zit met Cito spelling weet ik niet precies. Maar ze is nog jong dus ze zullen haar niet apart ergens neer zetten en het haar alleen in haar uppie laten maken, zal vast iemand bij zitten.

In deze periode wordt ook DMT en avi getoetst, die heeft ze misschien ook gemist. Deze worden beiden individueel afgenomen.

4. rijo

rijo VIP lid

5 mrt 2014
    5.273
    2.034
    113
    Midden groep 3 worden eigenlijk alle cito's klassikaal afgenomen (de vraag/het op te schrijven woord wordt voorgelezen). De toets van begrijpend lezen wordt pas eind groep 3 afgenomen. Wellicht zijn er meer zieke kinderen geweest deze week, dan kunnen ze in een groepje met de leerkracht/onderwijsassistent/IB-er onder schooltijd de toetsen maken. Niet over in zitten hoor, het komt helemaal goed! Je meisje moet eerst maar even beter worden ;)

5. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.222
    16.583
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Die kunnen ze gewoon inhalen.
    Dochter zit in groep 6 en heeft er door ziekte 4 gemist.
    Is niet anders en halen ze inderdaad onder schooltijd weer in.
    De halve klas is zowat ziek dus ze zal vast niet de enige zijn.

6. Polletjepiek

Polletjepiek Niet meer actief

Ik zou me er niet druk om kunnen maken, om die cito's. Dat regelt de school vast wel.

7. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.469
    4.920
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Idd. Cito-toets in groep 3. Pfffff. Ik zou me er ook niet druk om kunnen maken.
    Maar als het echt belangrijk is dan kunnen ze vast wel ingehaald worden.
    Wel raar dat je niet teruggebeld bent. Hopelijk snel hun 'officiele' resctie.

8. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.284
    36.148
    113
    Jep, worden ingehaald. Mijn dochtertje is bijna een week ziek geweest, gisteren weer heengegaan en heeft ze spelling (?) En dmt ingehaald. Zij zit ook in groep 3.

9. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.068
    3.862
    113
    Ja, mijn zoontje is de afgelopen 2 weken wel anderhalve week ziek geweest, dus hij heeft vanalles gemist. Hij zei dat hij een citotoets al had ingehaald, volgens mij heeft hij er nog meer gemist, dus hij zal nog wel meer in moeten halen.

10. Elmo

Elmo Niet meer actief

Heb je nu al wat gehoord.

Weetje je kunt je er wel druk om maken je kind is ziek en was ziek. Niet de eerste en zeker ook niet de laatste.

Komt echt wel goed. En beterschap met je dochter. Ook hier zieke dochter.

11. pinguin72

pinguin72 VIP lid

7 jan 2006
    7.832
    1
    38
    Zowel mijn zoon als mijn dochter hebben deze week cito's gemist. Die hebben ze inmiddels ook al weer ingehaald ( onder begeleiding van de stagiere in een andere ruimte). Nadeel hiervan is dat het vaak even tussendoor moet.

Het is niet iets waar ik me overigens druk over zou maken.

Deel Deze Pagina