jongste zoon word midden in de nacht overstuur wakker

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Porsche, 20 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Porsche

Porsche Niet meer actief

hoi allemaal,

wie heeft er raad of advies of tips voor me :

onze 2 kinderen slapen al weken erg slecht ...

er is iedere nacht wel iets waardoor ik er wel 5x per nacht uit moet.

dan moet de oudste plassen dan heeft de jongste dorst, dan is de jongste zijn fopspeen kwijt, dan heeft de oudste een nachtmerrie..

maar nu sinds een week word de jongste ( 19 mnd )
    helemaal overstuur wakker s'nachts ... ik heb echt al alles geprobeerd,
    hem troosten en dan in bed liggen werkt niet
    bij hem blijven werkt een uurtje en dan begint het van voor af aan
    hem laten huilen werkt ook niet want dan word de oudste wakker
    hem bij ons in bed nemen ( wat ik eigenlijk niet wil wel voor een keer maar niet voor weken ) werkt opzich wel maar dan slaap ik ook voor geen meter.
    pfffff HELP

onze oudste die word vaker midden in de nacht wakker en komt dan ook bij ons liggen, dat hebben we hem heel snel duidelijk gemaakt dat dat niet kan, en nu komt hij rond 06 uur en dan wil hij bij ons liggen ...

Babyzoo kinderwekker groen/geel | Veiligheid in huis | Veiligheid | HippeKinderSpullen.nl

deze wil ik voor hem kopen maar eiogenlijk pas 5dec....

we zeggen onze oudste iedere avond wat de dag erna gaat gebeuren, of ik moet werken of ik vrij ben of we ergens heen gaan ( ook niet te veel hoor zodat hij niet teleur gesteld word )

alleen het slaap gebrek gaat me opbreken.. en niet alleen mij maar de kinderen ook ontzettend, die zijn nu inmiddels ook verkouden waardoor ze extra slechter slapen.

wie heeft raad voor me !
    met name dat onze zoon overstuur wakker word :(

alavst super bedankt!

Oh ja mijn man gaat er ook vaker uit alleen hij werkt vaak 16 uur op een dag dus vind ik dat ik er vaker uit moet als hem.

2. diaan1982

diaan1982 Fanatiek lid

8 okt 2009
    3.212
    1
    0
    sorry kan je niet helpen,maar wil je sterkte wensen.

ideetje...fopspeen aan doekje maken of zo,n speciale knuffel halen,en dan meerdere,dan moet hij hem wel vinden:D

dorst: antilek beker met paar slokjes water aan bedje hangen??

3. mamasay

mamasay Nieuw lid

20 sep 2011
    3
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oh ja heel herkenbaar, ik heb 3 slechte slapers dus ik weet er alles van! Het rottige is dat er dus niet 1 voor de hand liggende oplossing is, maar ik zal in ieder geval opschrijven wat ik allemaal al gedaan heb en wat in ieder geval een tijdje heeft geholpen.
    - troosten en ter afleiding een verhaaltje voorlezen + weer in eigen bedje.
    - troosten en ter afleiding een teletubbies filmpje kijken samen + weer in eigen bedje.
    - zacht lichtje aan laten en er even bij blijven liggen en dan als ze gekalmeerd zijn zeggen dat je straks nog even komt kijken, maar dat je nu weer weg gaat.
    - voordat ze gaan slapen de dag doornemen wat ze gedaan hebben en dan iedereen die ze kennen welterusten zeggen en er ook vooral bij vermelden welke kindjes er allemaal gaan slapen.
    - een zacht rustgevend muziekje bij het bedje ophangen.
    - en oma heeft altijd een goede die helaas bij mij zelf niet werkt, maar bij haar dus wel; een verhaaltje bijna fluisterend vertellen, daar worden ze over het algemeen heel rustig van. heel veel sterkte ermee! en als ik jou was zou ik proberen om binnenkort even er tussenuit te gaan met manlief, misschien ook een handige oma die het aankan om een nachtje op te passen? kan je een bijtanken..

Deel Deze Pagina