Die zijn bij de joolz al redelijk aan de hoge kant (hoger dan bij andere wagens), maar misschien is de stokke nog hoger.
De Stokke xplory, ivm de kleine draaicirkel. Het is voor ons de kinderwagen die zonder moeite door onze smalle gang past en daar de draai naar de woonkamer kan maken. Ook vind ik het prettig dat ons kindje fijn in de kinderwagen aan tafel kan zitten, ivm de flexibele hoogte. Klein, wendbaar en multifunctioneel.
Wij hebben de Joolz. Doorslaggevend was: - De hoogte. Je schuift hem gezellig aan bij tafel. Als je geen kinderstoel bij de hand hebt, zit hij er alsnog gezellig bij. -We vonden hem erg mooi (we hebben de earth olifant grijs) - We vonden hem erg handig in gebruik (opvouwen, uitvouwen, makkelijk te duwen met 1 hand) - De reiswieg was groot. Hij heeft er tot 8 maanden af en toe nog ingelegen.
Wij hebben de Bugaboo gekocht. De doorslag gaf dat deze 2e hands veel in super staat te krijgen zijn en we de wagen 2e hands wilden kopen omdat we ze allemaal nieuw belachelijk duur vinden. Het inklappen vond ik bij deze allemaal even makkelijk. En ik ben maar klein dus de hoogte van de Bugaboo vond ik prettig en mn vriend is ook niet extreem lang.
Ik wist al vrij snel dat ik de Stokke (Xplory) wilde dus heb me nauwelijks verdiept in andere wagens (hebben nog even bij de Mutsy gekeken omdat mijn vriend die mooi vond maar alleen door de naam viel hij bij mij eigenlijk al af ). Ik gebruik de Stokke nu ruim 2 jaar en nog steeds erg tevreden! Zou hem niet willen missen! Lekker hoog, korte draaicirkel, fijne ergonomische zitjes, alles ruim verstelbaar. Er past behoorlijk wat in de bijbehorende boodschappen tas trouwens, hier was ik vantevoren een beetje bang voor. Mogelijke nadelen: - Rem is wat stroef (dat zou een beter systeem mogen zijn..) - Niet heel klein inklapbaar (alleen een nadeel als je een klein autootje hebt, het inklappen zelf stelt niets voor) - Wagenbak is niet heel ruim (gemiddeld kindje zal er tot een maand of 6-7 in passen, wat voldoende is omdat de buggy inzet ook helemaal plat kan).
Wij hebben ook voor de stokke gekozen. Redenen: stevigheid, echt een robuuste wagen, hoog, duwen en het zitje, mooi (dat is persoonlijk!) Verder ben ik nu hij een dreumes is ook heel blij met de wagen, hij zit prinsheerlijk hoog! Wat een verschil met de buggy! Inklappen is de eerste paar keer wat wennen, maar nu heel makkelijk. Wij hebben wel een stationwagon, wat het inladen in de auto natuurlijk heel makkelijk maakt. Succes met kiezen!
Wij hebben voor bugaboo gekozen omdat deze wat ons betreft de mooiste tweeling kinderwagen heeft. Wel vonden wij het jammer dat Joolz geen tweeling variant heeft. Wanneer er 1 kindje zou komen dan hadden wij hoogst waarschijnlijk deze gekozen.
Hier een Bugaboo, Had eigenlijk al van te voren bedacht dat ik die wilde hebben. Toendertijd vond ik de Stokke ook niet zo leuke eigenlijk. Nu vind ik hem toch wel steeds leuker (alleen de roze ) Joolz ken ik niet goed. Voordelen vind ik dat hij vooral klein is in te klappen, ik heb zelf een klein autootje dus dat is wel belangrijk. Verwisselbare bekleding, ik kocht hem in het zilver. Wilde later toch roze Hij rijdt lekker soepel.. Heb zelf geen last ervan dat hij te laag schijnt te zijn, en mijn vriend is wel langer natuurlijk, maar die loopt er sowieso in verhouding met mij vrij weinig achter.
Bij ons bleef de Joolz over, m.n. vanwege de hoogte. Ik weet dat de stokke ook hoog is, maar die vormgeving is erg smaakgevoelig en wij vinden hem gewoon niet mooi. De wageninzet van Joolz is hoger dan van bugaboo en aangezien ik rugklachten heb is het fijn dat ik dan minder diep hoef te bukken. Bovendien vind ik het leuk dat je haar dan op een terrasje aan tafel bij je kunt zetten en haar hoofd dan boven de tafel komt. Hij rijdt heerlijk, is makkelijk te sturen en maakt hele scherpe bochten (kleine draaihoek), al weet ik niet hoe de draaihoeken van bugaboo en stokke zijn, die zullen wel vergelijkbaar zijn, want dat zijn ook geen slechte wagens!). Het feit dat hij klein inklapt was ook een pre, want we hadden toen nog een heel kleine auto, waar hij gewoon in paste. Bovendien vonden we hem erg mooi, wat natuurlijk ook meespeelt. De grote boodschappentas is echt een aanrader. Er past heel veel in. Ik doe er nog steeds regelmatig de weekeindboodschappen mee! Het enige nadeel daarvan is dat je de wandelwageninzet dan niet naar je toe kunt zetten (tenzij je 'm plant legt). Ons meisje wil echter alleen maar van ons af zitten - we denken dat ze het leuk vindt om om zich heen te kijken - dus dat is hier geen probleem. Absoluut niet het parasolletje erbij kopen: wat een onding! De bevestiging is een klik-systeem en als je het parasolletje een stuk wilt buigen, omdat de zon van een andere hoek komt, dan klikt ie er zo af. Je kunt beter een veel goedkopere universele parasol kopen, met zo'n klem die je vast kunt schroeven. Ik vertel hier alleen mijn positieve ervaring met de Joolz. Dat moet je echter niet zien als een promo-praatje: als je voor de Stokke of de Bugaboo gaat, haal je ook een heel goede wagen in huis! Het zijn gewoon allemaal goede wagens met hun voordelen en kleine nadelen. Ik zou die gewoon op een rijtje zetten en kijken welke jullie zwaarder vinden wegen. Neem daarbij ook de prijs en het uiterlijk mee.
Wij zijn voor de Joolz gegaan. Hoog, rijdt soepel, makkelijk in te klappen en erg mooi. Ik was er gelijk verliefd op.
hier was het ook een beetje strijd tussen deze drie en uiteindelijk de bugaboo of stokke. Vriendlief wilde de bugaboo en ik de stokke. uiteindelijk voor de stokke gekozen omdat het zitje zo lekker hoog kan en we vonden hem nog lichter rijden dan de bugaboo. We vonden het zo ideaal als we ergens waren ook op visite oid. dan konden we de wagen als eetstoel gebruiken. Ik vind er maar 1 nadeel aan en dat is dat het onderstel niet klein ingeklapt kan. verder een topwagen en we kregen veel complimentjes met onze aubergine mercedes