Fibrofill boxkleed

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door mary12, 23 jul 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mary12

mary12 Bekend lid

27 apr 2012
    652
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi,

Wij hebben een ronde box en gaan een rond boxkleed op maat laten maken. Nou had ik bij babypark gehoord dat fibrofill niet voor wiegjes etc gebruikt mocht worden, ik weet dit niet meer precies.

Mag je fibrofill gebruiken voor een boxkleed, wil baby er af en toe wel in laten slapen? Andere stoffen zie ik niet echt voorbij komen?

2. edelweiss

edelweiss VIP lid

24 jan 2013
    7.328
    474
    83
    Ik denk dat het te warm is.

3. mary12

mary12 Bekend lid

27 apr 2012
    652
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat heb jij dan?

4. Jo85

Jo85 Niet meer actief

Nee je mag het niet gebruiken als dekbedje dat heeft te maken met warmte stuwing.
    Je maakt er nu een boxkleed van dus ligt je baby erboven op dat is een heel ander verhaal.
    In alle boxkleden zit fiberfill dus gewoon lekker daarmee vullen hoor...!!

5. aklina

aklina Fanatiek lid

13 jun 2010
    1.159
    0
    0
    Purmerend
    Als he het zelf gaat maken kun je ook een dun dekbed gebruiken van bijvoorbeeld Ikea. Ik heb zel wel fibrefill gebruikt, omdat ik die tip pas later las.

6. Nicky Lohs

Nicky Lohs Actief lid

20 mei 2012
    470
    0
    0
    Het is geen probleem hoor, een boxkleed met fiberfill. Zo'n beetje alle boxkleden die te koop zijn, zijn ermee gevuld. Je moet het alleen niet als dekentje gebruiken, dat is te warm.

Bij babypark bedoelen ze misschien de bekleding, dat je niet meer zo'n rand in het wiegje mag doen. Die zijn soms ook gevuld met fiberfill, daar kunnen baby's dan met het neusje in terecht komen.

Deel Deze Pagina