Ik ben eind maart uitgeteld. Moet ik een voetenzak aanschaffen voor de MC? Kan ik daar bijvoorbeeld iets anders voor gebruiken? tot wanneer gebruik je die eigenlijk? En moet hij er dan met jasje in of zonder? Is het snel te warm? Veel vragen dus, iemand een antwoord?
Ik had voor in de MC gewoon een warm dekentje die ik over onze zoon heen legde. Die stopte ik goed in. Hij had daaronder wel nog gewoon een jasje aan. De 'regel' zeg maar is dat je je baby kleed zoals jezelf + 1 laag extra. In dit geval is het dekentje de extra laag
Ik zou wel een voetenzak doen. Zeker als je ook af en toe gewoon de MC op t onderstel wilt zetten en dus zo naar buiten gaat zeg maar. Een lekker dekentje oid kan natuurlijk ook. Vaak trek je die kleintjes een warm vestje aan ipv een echte winter jas. Als je kleine straks geboren is voel je zelf vaak wel makkelijk aan wat te warm is en wat niet.
Ik zou nog niks kopen.. Ik gebruikte de doek van MvM, deze is heerlijk warm! Mijn kleintje was in oktober geboren, dus echt een winterbaby, ze heeft het echt koud gehad. En als je na een week toch liever een voeten zak hebt, heb je deze zo bij gekocht.
Ik heb in de maxi cosi nooit een dikke jas gebruikt want dan kan je de riempjes niet goed aantrekken. Maar ik zou geen voetenzak gebruiken in maart dan vriest het waarschijnlijk niet meer een dik vest met een lekkere deken is veel makkelijker want in de auto is een jas ook snel te warm.
ik twijfelde hier ook enorm over! Half maart uitgerekend. Reden voor twijfel was ook de prijs voor die dingen. Tot ik een mooie neutrale vond voor 20 euro. Met fleece achtig aan de binnenkant. Hij zit nu al in de mc en eigenlijk ben ik er kei blij mee! De bovenkant valt vaak wel warm aan te kleden maar de onderkant is toch vaak alleen broekje en sokjes. Die zitten nu zeker lekker warm. Een dekentje werkt vast ook maar is misschien toch veel geklooi door de riempjes. Voor die 20 euro ging ik vlug overstag. en het word straks ook weer sept okt natuurlijk...
Ik ben ook eind Maart uitgerekend maar heb wel een voetenzak voor in de MC gekocht, het kan hier toch wel eens koud zijn tot in Mei en dan heb ik het toch liever in huis. Als je die van Jolein koopt dan betaal je ook niet zoveel, kost maar 24,95 Euro en was bij Babydump zelfs in de aanbieding voor 19,95 Euro. Ik heb evengoed nog een lekker warm wikkeldeken waar hij in kan maar dat ligt echt aan het weer, zeker als je vanuit het ziekenhuis naar huis toe gaat en de kleine voor het eerst naar buiten gaat heb ik graag dat hij lekker dik gekleed is. Je kan dit toch gebruiken totdat ze zoiets 1 jaar zijn dus dan heb je er in het najaar en de komende winter toch nog iets aan?
Ik heb een snoozebaby wikkeldeken gekocht, is ideaal voor de lente/zomer en het ziet er ook mooi uit Heb ook nog een voetenzak van maxi cosi zelf en een lodger bunker, maar dit past niet zo ideaal in de maxi cosi omdat dit geen gordelgaten heeft meen ik
ik ben eind mei uitgerekend. heb wel een voetenzak gekocht. je weet in Nederland nooit wat voor weer het is en ze kunnen er zeker een jaar in. ook kan je m gebruiken in de wagenbak.
Hallo, Ik had wel een voetenzak bij de MC (destijds de Pebble) en heeeeeel veel gebruik van gemaakt. Was een moeder die er veel op uit ging. Ons zoontje is van juni en klein, maar in de herfst en winter vond ik het ideaal. Ik vond het altijd een gedoe met een jasje en dan ook nog eens door de riempjes heen doen. In de voetenzak lag hij een beetje in een 'nestje'. Je kunt het natuurlijk ook nog even afwachten, want je kunt er zo eentje halen als het nodig is.....
Ik moet dus ook in het ziekenhuis bevallen dus wil al iets in voren hebben. Begin mij opeens druk te maken om bepaalde dingen. Bedankt voor de tips. Ik ga op zoek.
Vlak na de geboorte kunnen sommige kindjes zichzelf nog niet goed warm houden. Ik ben ook in het ziekenhuis bevallen en was blij dat ik de zak toen mee had genomen. Ons zoontje was erg klein en dus geen jasjes in zijn maat te krijgen. Als je niets kunt vinden, kun je ook een lekker warm dekentje meenemen. Succes!
Ik heb een september en januari baby, maar nooit een voetenzak gehad. Ook niet gemist. Maar.... , ik doe ook eigenlijk nooit de maxicosi op het onderstel. Als je er buiten mee loopt kan het wel lekker zijn denk ik. In de auto hadden we vaak een dekentje erover heen. Die kon je er ook makkelijk af trekken als het warm werd in de auto.
Mijn zoon is van begin april. Ik had de maxicosi zak van Koeka, deze gebruikte in in de MC maar vooral in de kinderwagenbak. Ik vond dit persoonlijk fijner dan elke keer een dekentje om hem heen vouwen.
bij onze dochter (april) zat er een voetenzak bij de maxi cosi en hebben we hem wel gebruikt. bij daymian (juli) hadden we een nieuwe gekocht en daar zat geen voetenzak bij en we gebruikten toen een wikkeldeken en toen het kouder werd een dekentje. wij gebruiken de maxi cosi alleen in de auto dus als de voetenzak er niet bij had gezeten bij onze dochter had ik hem niet gekocht en hadden we het ook met een wikkeldeken gedaan. als je de maxi cosi ook op de kinderwagen wil doen en er even mee buiten loopt is het wel handig om een voetenzak te hebben, is net iets warmer.
Mijn oudste is van begin maart en ook dit kindje word rond die tijd verwacht. Bij m'n dochter heb ik de voetenzak toch nog wel een tijdje gebruikt.. Ook vooral in de auto, met een vestje/jasje aan had ik het idee dat de riempjes niet strak genoeg konden... En de voetenzak kon in de auto ook lekker los.
Hier een juni baby en in het begin de Snoozebaby wikkeldeken gebruikt. Alleen deed ik de gordels niet door de deken, zodat je je kindje met deken en al uit de Maxicosi kan halen. In het najaar een voetenzak te leen gekregen en vanaf dat moment de wikkeldeken niet meer in de maxicosi gebruikt. Wel in de kinderwagen, in huis en tot in het voorjaar wikkelde ik haar in de deken om naar het KDV te brengen ipv jasje (KDV zit bij ons om de hoek). Dus hier een tevreden gebruiker van beide!
Wij gebruiken voor onze dochter de snoozebaby wikkeldeken en die is echt warm! Ze gaat er gewoon in zonder vestje of jas en is dan heerlijk warm... Deze is voor de lente,zomer echt veel te warm!