Ik zit er over te te denken om voor ons volgende kindje een Bednest (wiegje/co-sleeper, ook reiswieg) te kopen. Wie heeft er één gebruikt? Hoe beviel dat? Zijn er nadelen? Voor wie het niet kent, maar wel nieuwsgierig is, dit is 'm: http://www.bacookie.nl/merken/bednest/ PS: onze oudste lag in een familiewieg van zo'n 100 jaar oud, die door de kraamhulpen als niet geheel veilig werd bestempeld (als het kindje ging schuiven). Daarom heb ik een nieuw wiegje nodig.
Ik heb een cosleeper. Ik had eerst een wiegje bij ons op de slaapkamer staan, maar elke keer als ik mijn zoontje daarin legde ging hij krijsen en hield hij niet op totdat ik hem oppakte en bij ons in bed legde. Ik vond het bij ons in bed slapen gevaarlijk en onhandig dus toen hebben wij een cosleeper gekocht. Vanaf het allereerste moment dat ik hem daarin legde was het goed, hij was tevreden, was dichtbij maar toch veilig! Voor ons een topaankoop!
Ik vind het i-de-aal, hoewel ik maar ene simpel omgebouwd Ikea-bedjeals co-sleeper heb. Ik hoef er 's nachts niet uit en kan toch mijn kind troosten. Ik word veel uitgeruster wakker dan bij mijn oudste, toen ik dan niet deed.
hier ook gewoon een ikea bedje als co-sleeper. Ideaal. En als ze te oud wordt en gaat draaien, dan kan ik er weer een gewoon ledikant van maken. Voordeel van een ledikant als co-sleeper is dat ze er veel langer in passen. En zo een ledikant bij ikea vandaan (gulliver heet deze geloof ik) kost ook niet veel.
Hier heeft ze de eerste maanden in een klein wiegje gelegen. Was de bedoeling dat ze toen over zou gaan naar haar eigen kamer maar dat kon ik niet Toen van marktplaats een ikea hemnes ledikantje gekocht voor 15 euro. Hier kan 1 zijkant vanaf en dan is het een co sleeper. Toen ze ging kruipen deed ik de zijkant er weer in en was het een gewoon ledikant. Als ze groot genoeg zijn voor een groot bedje dan kan je de zijkant er weer af halen en dan hebben ze een "gewoon" bedje waar ze zelf in en uit kunnen. Erg makkelijk met huilen en eten geven. Je hoort alles en ze had dus al dr fles voordat zr het op een schreeuwen zette. Als ze onrustig was dan legde ik mn hand op dr buikje of had ze mijn hand vast. Dat bedje uit je link is maar voor kindjes tot 6maanden. Wil je het 6 maanden bij j houden of langer?
Het kindje mag (maximaal) 6 maanden bij ons op de kamer, daarna gaat het naar zijn/haar eigen kamertje. Ik heb wel voldoende ruimte naast mijn bed voor een ledikantje. Onze oudste ging met 7 weken van wieg naar ledikant (toen ging ze schuiven en was de wieg helaas niet voldoende veilig meer) en toen hebben we tot 5 maanden het ledikant op onze kamer gehouden. Toen ze ons steeds vaker wakker maakte, is ze verhuisd. 6 maanden is dus wel voldoende. Leuk dat jullie goede ervaringen hebben met de co-sleeper. Zijn er nog mensen die dit specifieke wiegje/deze co-sleeper (de Bednest) hebben (gehad)?
Ik heb deze nu staan, maar kan je pas over een paar weekjes vertellen hoe hij daadwerkelijk bevalt in gebruik ( zie banner)
Hier ben ik ook wel nieuwsgierig naar! Momenteel twijfel ik tussen een bednest, een babybay, een troll, een gheuter en een alvi... Ze hebben allemaal zo wat voor en nadelen.. Niet simpel
Yes ik!!! Vond t ideaal om ook mee te nemen als we uit logeren gingen. Ook fijn dat ie schuin kan ivm spugen etc. Heb m echter maar 3-4 maanden gebruikt, ons mannetje groeide hee hard en sliep graag met zn armen wijd of op zn zij. Maar dat was ook met een gewoon wiegje dan klaar geweest. We willen sowieso nog een kindje dus de investering waard. Plus heb m nu zelfs uitgeleend . Al met al erg tevreden!
Oh vond m wel stabiel hoor, plus je maakt m met een band aan je bed vast. Ik had anders een mozes mandje op t oog en die zijn volgens mij minder stabiel. Nee hij is wel stevig hoor, goede constructie met stevig hout. Wel een tip: haal je nachtkastje weg want met die slappe buikspieren kom je je bed echt amper uit haha...
Ik ben ook geïnteresseerd in de Bednest! Ik lees alleen op verschillende sites dat de bijgeleverde matras van slechte (dunne) kwaliteit is en daarnaast te klein is voor het bedje. Veel mensen hebben een apart matras gekocht. Wat zijn jullie ervaringen daarmee? En iemand gaf ergens ook aan dat er een houten stok zit in het zijpaneel dat je naar beneden klapt. Dat paneel met die stok ligt dan in je bed en dat schijnt oncomfortabel te zijn. Is dat echt zo, of valt het wel mee?