Na een lange zoektocht en 3x ruim 2 uur rijden en in-/uitklappen in wi kels hebben we onze keuze voor een kinderwagen eindelijk beperkt tot 2 modellen. De Joolz Day en de Joolz Geo. Ze zijn beide mooi en goed en nieuw zo goed als even duur (scheelt 50). Voordelen Geo tov Day: grote boodschappenmand (veel) makkelijker inklappen mogelijkheid tot uitbreiden tot duo wagen Voordelen Day tov Geo rijd iets lichter verstelbare voetensteun via marktplaats met 300-400 korting Omdat het ons eerste kindje is weten we niet wat in de praktijk veel uitmaakt. Is een verstelbaar voetenplankje echt veel handiger? Hoe vaak klap je een wagen in en uit per dag? Iemand tips?
Volgens mij had laatst iemand precies dezelfde vraag. Misschien kun je het topic nog vinden als je de zoekfunctie gebruikt. Ik zou zelf voor de Day gaan. Hebben wij ook gehad. Heerlijke wagen! Wij hebben hen net verkocht en omdat we een duowagen hebben aangeschaft, de Bugaboo Donkey. Joolz Geo vonden wij geen handige duowagen.
Wij zijn voor de Day gegaan, maar vooral omdat deze zo compact is en wij klein wonen. De Geo is voor ons nooit een optie geweest. Je vraag over de voetensteun kan ik (nog) niet beantwoorden. We gebruiken nu de ligstand van de kinderwagenzit nog. Ik heb wel het boodschappennet bij de Day genomen en daar ben ik echt heel blij mee. Er kan 5 kilo aan boodschappen in en is erg makkelijk. Mocht er onverwacht toch een 2e komen, dan lossen wij dat wel op met een draagdoek of meerijdplankje. De Geo lijkt mij geen fijne duowagen.
Wij hebben toevallig gisteren de Joolz Geo gekocht met de 2e reiswieg. Omdat we nog een 2e willen. Vind het een heerlijke wagen. Ik kan hem alleen niet vergelijken met de Day daar heb ik nog nooit mee gereden. Kan alleen zeggen koop echt een wagen die bij je past, wij hebben hier een 4 maanden oude Chicco Urban en ik kan niet uit de voeten met dat ding, echt zonde van het geld. Ik dacht een kinderwagen is een kinderwagen haha niet dus
Wij gaan binnenkort ook op pad maar neig nu het meest naar de Geo. Vind de voordelen wel opwegen tegen de meerkosten in vergelijking met de day. Succes!!
We hebben nu een Day gevonden op MP voor 650 incl tas, voetenzak en parasol. Gebruikt voor 1 kindje. Maandag kijken en meenemen als het netjes is. Scheelt dan toch 400 euro op nieuwprijs incl accesoires.
Hier een paar jaar een blije gebruiker van de joolz day en inmiddels een trotse mama van ons tweede kindje . Ben erg tevreden met deze wagen, lekker wendbaar , makkelijk inklapbaar en het probleem van de kleine boodschappenmand is goed op te lossen met een extra boodschappennetje . Of het verstelbare voetenplankje echt een meerwaarde heeft , kan ik niet echt zeggen . Wel gebruikt omdat het er op zit , maar zou het ook niet echt gemist hebben als het er niet op zit. Het inklappen v/d wagen doe ik na elk gebruik omdat we klein behuisd zijn en de wagen ook niet altijd pakken maar dat is bij iedereen weer anders . Nu we ons tweede kindje hebben , heb ik de joolz meerijdplankje aangeschaft ( kids schelen 27 maanden ) en dit werkt uitstekend . Dochter vind het prachtig en heeft ze geen zin om er op te staan kan ze ook naast de wagen wandelen . Daarnaast heb ik ook een draagzak aangeschaft zodat bijvoorbeeld de jongste daarin kan en de oudste in de wandelwagen . Je hebt sowieso geen miskoop welke joolz je ook kiest , zeer degelijke wagens !