Wanneer begin je met spullen en kleding aanschaffen?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door ElisabethMather, 12 okt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ElisabethMather

ElisabethMather Actief lid

24 sep 2013
    172
    0
    0
    Student - Gastouder
    Overijssel
    Wanneer begonnnen jullie dus met het kopen van kleding
    en spullen en nog meer...?

2. Vanilla

Vanilla Fanatiek lid

10 jul 2006
    1.373
    0
    36
    Rond de 12 weken heb ik beide keren wat kleine spulletjes gekocht, rompers, knuffeltje etc.

Na de geslachtsbepaling ben ik begonnen met kleding kopen (rond de 17 weken) en na de 20 weken echo zijn we de grote spullen gaan kopen.

3. Iris83

Iris83 Lid

24 feb 2013
    13
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben na de 20 weken echo echt spulletjes gaan kopen, voor die tijd eigenlijk niet.
    Ik wilde eerst graag het geslacht weten :)

4. Strandbal

Strandbal VIP lid

3 mei 2013
    8.890
    3.414
    113
    Wij hebben alles verspreid per maand. Na 12 weken zijn wij begonnen. Ene maand de box, dan de kinderwagen en daarna het kamertje. Nu heb ik alle tijd voor kleertjes en beddengoed enzo te kopen(maar eigenlijk heb ik alles :) ) Je kan natuurlijk ook alvast wat geld sparen zodat je alles in 1x kan kopen.

5. Ster27

Ster27 Fanatiek lid

14 jan 2010
    2.905
    254
    83
    Bij de oudste liep ik toen ik net zwanger was tegen de kinderwagen aan die ik wilde (2-hands) en heb die toen gekocht. Kleertjes ben ik pas gaan kopen na de 16 weken (toen wisten we dat we een zoontje zouden krijgen). Kamertje (ook 2-hands) hebben we rond de 20-wkn gekocht. Ik wilde graag alles op tijd klaar hebben omdat ik zo'n gevoel had dat ik het anders niet meer zelf zou kunnen (kleertjes wassen en kamertje inruimen, etc). Maar goed ook, want heb de laatste weken bijna volledig in het zkh doorgebracht (hoge bloeddruk).

6. ElisabethMather

ElisabethMather Actief lid

24 sep 2013
    172
    0
    0
    Student - Gastouder
    Overijssel
    Ik moet zeggen ik kan niet wachten om spullen aan te schaffen maar
    ergens in me hoofd heb ik ook zoiets van wat als er nou wat mis gaat..

Dus wacht nog maar even maar blijf elke keer even rondkijken
    van dit en dat vind ik leuk :)

7. Onje

Onje Niet meer actief

Met 14 weken toen ik wist dat het een meisje zou worden!

8. Essie28

Essie28 Fanatiek lid

6 jun 2013
    3.850
    1.075
    113
    Ik ben nu bijna 18 weken, en heb nog niets gekocht.. Ben ik laat?
    Ik wou eigenlijk pas na de 20 weken echo alles rustig kopen..

9. Maria1983

Maria1983 Niet meer actief

Wij hebben inmiddels twee rompertjes, 1 unisex broekje en een badcape liggen. O ja, en ook nog wat slabbetjes waar we tegen aan zijn gelopen. En voor mijn man had ik als cadeautje twee spenen gekocht bij de HEMA toen ik wist dat ik zwanger was. Voor de rest willen we eerst maandag de echo afwachten. Daarna wil ik een keer naar de woonboulevard in Utrecht toe, omdat daar de Prenatal, Babydump en Ikea zit en naar Babypark in Kesteren. Wij gaan daar inspiratie opdoen en dan sommige dingen nieuw/in de uitverkoop/zo goedkoop mogelijk opzoeken. Voor een kinderwagen willen we eerst even in de winkel bepalen welke we willen en dan op marktplaats kijken of deze aangeboden wordt. Want zie regelmatig dingen op marktplaats staan die nog z.g.a.n. zijn. Dan vindt ik het zonde om daar heel veel geld aan uit te gaan geven omdat ik perse nieuw wil. We willen de uitgaven een beetje proberen te spreiden over de zwangerschap heen, zodat we niet in een maand bijvoorbeeld € 1000,- kwijt zijn en de andere maand bijna niets.

Moet wel zeggen dat mijn man fanatieker met kleertjes zoeken e.d. bezig is op het moment dan ik. Vandaag staan we in de Hema en dan gaat hij toch kijken of er nog iets leuks hangt wat hij alvast mee kan nemen. :D dus wij gaan na de eerste echo kijken voor de baby-uitzet, dus dat wordt ergens in de komende paar weken.

10. BabyD

BabyD Fanatiek lid

30 jun 2010
    1.289
    0
    0
    NULL
    NULL
    Van onze eerste hebben we met 7 weken het kamertje en de kinderwagen besteld bij de b.abydump. Je kunt het stop zetten wanneer t mis gegaan is. Maar we hadden t gevoel dat t wel goed zou gaan.

11. MamaJulia

MamaJulia Bekend lid

11 okt 2012
    719
    0
    0
    Ik geloof dat ik met 12 weken via MP een goeie deal voor de kinderwagen heb gemaakt, maar dat ik pas vanaf 20 weken écht los ging. Vond die eerste 20 weken toch een beetje spannend en ik kon me d'r nog niet zo veel bij voorstellen, dus pas toen ik wist dat het mensje in mijn buik het goed deed en ik wist dat het een meisje was, ging ik los..

12. Niicci

Niicci Fanatiek lid

1 apr 2013
    2.700
    49
    48
    Nederland
    Ik heb ondertussen de babykamer, maxi cosi, box, matras (2e hands gekocht maar nog nieuw in verpakking), hydrofile luiers, monddoekjes, boxkleed, fles, klerenhangers, wat kleding, badcapes, hydrofile washandjes, kinderwagen(had ik nog), knuffeltje, slaapzak etc heb ik al.

13. muntje

muntje Bekend lid

2 aug 2012
    883
    0
    16
    Na 13 weken ongeveer , ook omdat we tegen de kinderwagen aan liepen en die was voor n prikkie , toen t kamertje met 16 weken .

Verder na de 20 weken echo de kleinere aankopen.
    Vind het een lekker idee dat de duurste dingen in huis zijn :)

14. tr0elaa

tr0elaa Actief lid

8 feb 2012
    226
    0
    0
    Ik wou wachten tot na de 20 weken echo, maar heb nu al een babykamer gezien die ik heel graag wil (2ehands) dus die halen we wel op! de rest komt wel met de tijd..

15. Tines mam van 2

Tines mam van 2 Bekend lid

11 feb 2013
    973
    0
    0
    bij de eerste hebben we gewacht tot 20 weken.
    bij de tweede hadden we alles nog in huis dus weer tot 20 weken gewacht ivm geslacht.

nu had ik bijna niets meer.
    rond de 12 weken hebben we een kamertje opgehaald van mp. was precies wat ik wilde hebben met een nieuw matras aerosleep en vele extra's voor een belachelikj laag bedrag.
    ik had zoiets er komt er nog 1 bij dus mocht het mis gaan dan hebben we het maar weer in huis.

de kinderwagen hebben we ook op die manier op de kop getikt.

maxi cosi neem ik van mn schoonzus over zij heeft hem 3 maanden gebruikt en zelf nieuw gekocht.

ik ben sinds de nieuwe collectie er is babykleertjes aan het kopen. ik vind dat je met de seizoenen zit. de winterkleding is toch net even wat dikker als de zomer kleding dus vind het lastig dat al zo vroeg te halen.

ikmoet nu nog een paar dingetjes. sinds vorig weekend is de babykamer klaar en heb ik kunnen kijken wat ik allemaal nog heb.

we gaan over 2 weken met de kids naar babydump
    ikmoet nog 2 hoeslakens want heb er maar 1 en kruiken flessen en een deken voor in de kinderwagen.

oh en moet nog een box en boxkleed. box haal ik van mp en boxkleed bij prenatal

als het goed is heb ik dan met 35 weken alles in huis.dan ga ik wassen.

16. San987

San987 Fanatiek lid

21 okt 2012
    1.516
    98
    48
    Vanaf 12 weken ben ik op internet vanalles op gaan zoeken. Na de 20 weken echo zijn we alles gaan aanschaffen.

17. YYZHU

YYZHU Bekend lid

19 jun 2013
    648
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben rond de 10 weken begonnen met kleertjes, rompertjes en unisex kleding. Vanaf 20 weken ben ik meer gericht gaan shoppen voor ons meisje. Met 22 weken heb ik de babykamer, box en beddengoed besteld. Alles word eind volgende maand bezorgd.

18. Emma86

Emma86 VIP lid

25 jun 2012
    5.281
    2.232
    113
    Vrouw
    Nederland
    Nee hoor, je bent niet laat. Er zijn zat mensen die wachten tot ze een goede 20-weken echo gehad hebben. En je hebt na de echo nog voldoende tijd om alles bij elkaar te shoppen, dan ben je tenslotte pas op de helft van je zwangerschap.

19. butterfly89

butterfly89 Bekend lid

24 nov 2012
    630
    1
    0
    Leidster in kinderopvang
    Ik wil nu al zo graag 'los' met van alles kopen, maar moet van mezelf ook wachten tot minimaal de 13 weken (combinatietest) echo. Tot nu toe alleen 3 rompertjes, die ik heb gekregen.
    Wel al wat aan het rondkijken naar kinderwagens enzo. :)

20. logo

logo Niet meer actief

Voor de 20 weken echo zijn we gaan oriënteren en na de 20 weken echo hebben we dingen aangeschaft.
    Wel hebben we een paar kleertjes na de uitgebreide 16 weken echo (net zo iets als 20 weken echo) aangeschaft.
    De rest durfden we eigenlijk nog niet.

Deel Deze Pagina