Heeft iemand ervaring met 1 van deze draagzakken? Mij lijkt een draagzak ideaal, omdat je deze zo om kan doen i.p.v. eerst te knopen. Ik wil m graag vanaf de geboorte kunnen gebruiken, zijn deze niet te warm (krijgen een zomerkindje)? Alvast bedankt.
De tula standaard gaat vanaf maat 74. Voor die tijd is hij met insert te gebruiken, wat een stuk warmer is en minder prettig voor je kindje. Er is tegenwoordig wel een nieuwe versie, de Freetogrow. Die gaat wel vanaf maat 50/56. De storchenwiege is ook een goede optie. Maar als ik jou was zou ik ze gaan passen. Wat voor de een fijn zit, zit voor de ander voor geen meter. Dit kan in de enkele winkels die er bestaan, of bij draagconsulenten. Of plaats een oproepje in de lokale draaggroep op Facebook, de meeste moeders willen graag helpen en willen de draagzak wel laten passen. Voordeel van draagconsulent of winkel is dat je met draagpop kunt passen en dus wat beter kunt voelen hoe het zit. Al is het weer lastig met een zwangere buik.
Ik heb de Storchenwiege gebruikt vanaf de geboorte. Vond 'm erg fijn en heel makkelijk om te doen. Als het echt warm is, 30 graden, zou ik persoonlijk niet dragen (wordt ook afgeraden dacht ik). Zoontje had het altijd vrij snel warm in de draagzak, dus gewoon laagjes aan doen, dan kun je makkelijk wat uit of aantrekken als hij/zij het warm/koud heeft.
Ik heb de tula free to grow en ben zeeeer tevreden. Ziu m alleen nooit voir een week of 6 gebruiken. Hij is nieuw en stug. Daarnaast te groot voor een newborn. Hier met maat 56-62 en 6 weken oud in de tula gegaan. Daarvoor in een tricot doek. Geeft veel meer geborgenheid, is zacht en zon kleintje kun je dan in zijn meest comfortabele houding dragen. In de tula zitten ze toch rechterop en met de beentjes buiten de zak. In een knoopdoek erin en dat is veel rustgevender.
Dragen is sowieso (heerlijk) warm in de zomer misschien te warm. Doek is warmer dan zak masr sowieso vanaf 25 graden is dragen op de buik te warm. Oo de rug kan evt wel maar dat kun jij pas in de koelere maanden aangezien ze hiervoor moeten kunnen zitten.
Hier hebben de beentjes niet in de draagdoek gezeten maar ook erbuiten. Dit werd aangeraden door de consulent, zo snel mogelijk naar buiten De kokadi draagzak kan wel vanaf de geboorte. Weet niet of je die bekeken hebt?
De Tula is geschikter voor wat oudere babies. In de eerste weken is een doek echt fijner, en als je een stretchdoek hebt kun je die gewoon eerst knopen en dan baby er in zetten. Voor de zomer is een Calin Blue erg fijn. Het handigste is om een draagconsult bij een draagconsulent te nemen, dan kun je meerderen systemen proberen.
Misschien eerst een rekbare doek en daarna overschakelen op een Tula? Een rekbare doek is wel erg warm, maar bij echt warm weer lijkt dragen me sowieso niet aangenaam...
Waarom eigenlijk (benieuwd)? Heb de beentjes/voetjes van m'n dochter in de tricot slen in de doek gehouden omdat dat meer steun leek te geven...
Omdat het advies is om de beentjes zo snel mogelijk in de M houding te plaatsen. Dat is het beste voor de heupen. Uiteraard alleen als je de beenjes niet forceert
In principe moeten de voetjes vanaf de geboorte direct uit de doek, als de voeten in de doek zitten, geeft dat druk op de heupjes. Ook zorgt stimulatie van de voetzolen voor een strekreflex. De doek is maar een dun laagje, dat kan gewoon onder een beentjes door. Je hoeft de benen daarvoor niet uit elkaar te trekken ofzo, je laat je kindje in de natuurlijke houding zitten en doet de doek daar onderdoor.
Ik heb een storchenwiege. Heel tevreden over! Ik heb hem voor het eerst gebruikt toen dochter 2 weken was, en dat ging al prima.
Ik heb nu de tula voor mijn dochter! 14 maanden maar klein van stuk. Vanaf de geboorte heb ik de marsupi breeze ( zomervariant) gebruikt. Ideaal! Die andere ken ik niet