Onze dochter is morgen 3 maanden oud. Nog te vroeg dus voor een kinderstoel, maar het leek ons wel handig om ons nu alvast een beetje te oriënteren... Wanneer ga je zo'n ding nu precies gebruiken?? Rond 6 maanden, of toch al wel eerder? We willen een stoel die niet al te duur is, praktisch is (dus makkelijk schoonmaken, niet enorm groot is ofzo, etc.) en hij moet er wel een beetje mooi uitzien. Wat niet duur is hoeft er niet goedkoop uit te zien toch? Dus, kom maar op met ervaringen en tips
Wij hebben voor onze 2 jongste op een gegeven moment een hele goedkope gekocht bij de ikea... Simpel en ik vond ze wat betreft uitstraling helemaal niet storend. Het was een witte, waar je evt een blad op kon plaatsen en wat wij zo ideaal vonden is je kunt hem overal bij meenemen omdat de poten eraf kunnen... Ook was er een heub gordeltje bij. Super goedkoop en wij hebben er 2 van thuis.. Evt is er een zachte zit verkleiner of opblaasbare zitverkleinter bij te verkrijgen (hebben wij nooit gebruikt) Tja ik vond het echt de ideale stoel... Mijn zoon heeft er ingezeten tot 2,5 .. Nu gebruiken we de kinderstoelen niet meer en zitten al onze kinderen op een gewone stoel voor kinderen maar die net wat hoger is (ook van ikea)... mijn dochter had nog best een tijd in de kinderstoel kunnen zitten maar ze wilde elke keer de stoel van haar broers dus hebben we er ook maar een voor haar gekocht en dat gaat prima.. (ze is een echt dametje ) Voor mijn oudste hadden we toen der tijd een houten kinderstoel... Vond het verschikkelijk in onderhoud.. Ik zelf vond een blad aan de kindertoel wel erg handig en zo zitten ze goed en dichtbij hun bord.
Ik heb 2 stokkes en vind ze ideaal!! Voor de 3e komt er ook weer een. Ze staan er gewoon bij aan tafel dus niet in de weg. En als je ziet hoelang je ermee doet zijn ze in verhouding niet duur.
Tripp trapp van stokke.. ik zweer dr bij!!! Het zijn hele dure stoelen.. maar het kan wel goedkoper. Ik heb m voor 25,- van Marktplaats en met een likje verf is het echt een super stoel geworden! Je kunt ze gewoon aan tafel aanschuiven en ze staan niet in de weg! Bij mn moeder staat een ikea stoel en ik vind het echt een onding. De poten staan naar buiten en je wilt niet weten hoe vaak ik daar over gestruikeld ben!!
Ik zou ook voor de Stokke trip trap stoel gaan. Wij hebben een Tiamo meegroeistoel en hij is niet erg handig. Ik ga er ook geen andere voor kopen nu, maar nee, ik zou hem nu niet weer kopen. Dan liever een triptrap van marktplaats! Enneh, hier was het bij 6 maanden pas een beetje oefenen en proberen, maar ze zakte snel onderuit en kon nog niet goed zitten. Eerder heb je hem dus echt niet nodig! In het begin ook 10 minuten per dag ofzo, verder niet.
die hadden me ouders ook wat een onding zeg!! hij zakte er helemaal in weg en hij kan toch al wel goed zitten...
Wij zijn gegaan voor de bloom omdat we het belangrijk vinden dan beeb er vanaf pasgeboren bij kan zijn aan tafel enz. Hij was niet goedkoop, wel via marktplaats, maar heb de hoop dat we er lang mee kunnen doen .
Ik heb ook de bloom kinderstoel (nog niet in gebruik) maar hij lijkt me handig. Alleen past ie totaal niet bij ons nieuwe interieur dus zit er nu over te denken om dd tripp trapp te kopen. Ben in mn zwangerschap ook al 3x veranderd van kinderwagen, hoezo wispelturig?
Hier ook de kinderstoel van Ikea. Vind het een prima ding en zou hem zo weer aanschaffen. Hij is ook erg makkelijk om mee te nemen inderdaad!
Ik zweer bij de trip trap en sinds vorig jaar heb je er ook een newbornset bij zodat ze er vanaf de geboorte inkunnen. Ideaal vonden wij dat omdat zoonlief altijd tijdens het eten wakker was. Die stoel van ikea hebben we ook voor de vakantie, maar met heupgordel klimt zoonlief (klein en tenger) er heel makkelijk uit! Uit de trip trap met tuigje lukt het niet.
TRIPTRAPP!!! ideale stoel!! en voor erbij hebben we de ikea stoel, ook makkelijk om mee te nemen op vakantie, familie oid ook erg handig! rond de zes maanden gingen mijn kids in de kinderstoel, eerst voor hele korte poosjes....langzaam steeds wat langer
Ah oke, ik heb dus nog zo'n drie maanden voor het zover is... Gelukkig maar, ze wordt zo snel groot! Haha, mag van mij best wat langer klein blijven Maar goed, Stokke of Ikea dus... Welke van Ikea? Die heeft er meerdere toch? Die hele goedkope (12 euro ofzo)? En de Stokke, daar moet dan wel van alles nog bij toch?
Wij hebben de stoel van Ikea (idd die van 12 euro en dan nog met een blad erbij) en ik ben er nog steeds erg blij mee. Hij staat niet in de weg en is makkelijk schoon te maken/houden. Ik vind m niet mooi maar ook niet lelijk. Sinds kort hebben we ook een trip trapp gekregen, maar zonder beugel en daardoor is ie eigenlijk nog niet geschikt voor mn zoon. Hij kan er te makkelijk uit/af, uit de ikea stoel kan ie nog steeds niet zelf klimmen en hij is al bijna 2! Dat vindt hij erg frustrerend (uittt uitt mamma uittttt) maar ik vind het heel fijn!
je moet bij de stokke de losse babyzet erbij kopen, je baby zal met 6 mnd nog niet zonder kunnen. na verloop van tijd haal je de babyset eruit en dan zit ze alleen met beugel voor zich. zodra ze groot genoeg zijn kunnen ze zonder beugel en dan kan je jaren en jaren vooruit door de stoel steeds met de groei mee te verstellen. ik zou zeggen neus even op de stokke site. ja is wel prijzig, maar staat wel tegenover dat je hem dus echt makkelijk tien jaar kan gebruiken voor je kind! wij hebben er nu 2 in huis, voor de beide meiden 1
Het gaat idd om de ikea kinderstoel van 12 euro... Ik zelf was niet te spreken over de trip trap stoel... kennissen hadden deze en de kinderen zaten nooit zo fijn aan tafel omdat je de stoel dan zo ver mogelijk moet doorschuiven en dit niet bij alle tafels mogelijk is gezien de groote/hoogte/model. Ik miste altijd een blad. Tja de trip trap is lang te gebruiken maar als ik kijk naar de prijs die ik nu heb betaald aan een gewone stoel voor aan tafel voor de kinderen die ook verhoogd zijn (ook ikea) + die 12 euro dan ben ik nog stukken goedkoper uit en hier kunnen ze ook nog jaren mee vooruit.... Achja en voor 12 euo zou je hem nog eens kunnen proberen... bevalt hij niet dan kun je altijd nog opzoek naar een andere
Wij hebben met 7 maanden een kinderstoel gekocht van de IKEA,..goedkoop maar perfect schoon te maken en ik vindt ´m zelf nog leuk staan ook, vrienden van ons hebben ´m ook. Wij hadden er een zitverkleining bij gekocht maar niet gebruikt omdat ze er gelijk al goed in zat. Met 7 maanden kon ze goed stevig zitten zonder om te vallen, daarvoor gebruikte we de wipstoel om fruit en groente hapjes in te geven.
Op vakantie? ik zie mezelf niet met de kinderstoel het vliegtuig ingaan en in de koffer past ie ook niet....hahaha
Absoluut een tripp trapp en dan vanaf geboorte af aan met newborn set. Wij hebben ook voor erbij een ikea stoel voor in de tuin of om mee te nemen. Voor vakantie hebben wij een sack n seat, ook een ideaal ding!
Hahah, Neem aan dat ze dat zelf ook wel weet ... maar in iedere geval voor een auto vakantie is hij ideaal.