Zijn er nog soortgelijke duowagens als de bugaboo donkey?

Discussion in 'De babyuitzet' started by me1989, Jun 23, 2016.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. me1989

me1989 Fanatiek lid

Dec 29, 2013
    3,444
    1,199
    113
    Ik heb eigenlijk wel besloten dat ik een duowagen wil, ook al zit er straks twee jaar tussen mijn kinderen. Maar mijn zoontje loopt nog niet en ik verwacht niet dat hij in januari opeens een heel eind mee kan lopen. Een meerijplankje vind ik zelf vervelend lopen en dragen is niet echt mijn ding.

Nou heb ik een onwijs mooie bugaboo donkey gezien, maar die is bijna 1600 euro en tweedehands betaal je vaak ook nog meer dan 1000 euro. Maar de bugaboo donkey is wel wat ik zoek. Omdat je die zitjes de kant op kan plaatsen die je zelf wilt en ook allebei gewoon hoog boven de grond zitten. Ook vind ik het fijn dat je hem na een tijdje kan inschuiven tot enkele wagen.

Zijn er meer duowagens waarbij dat kan?

2. Hanneke

Hanneke VIP lid

Jun 18, 2007
    14,894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Ik ben bang dat je vooral het stukje 'inschuiven' naar een enkele wagen niet terug gaat vinden in een andere wagen.

Op mp staan trouwens ook donkey's voor maar €800/€850 en na gebruik kan je hem zelf weer voor een mooi bedragje verkopen dan kost ie uiteindelijk niet zoveel.

3. me1989

me1989 Fanatiek lid

Dec 29, 2013
    3,444
    1,199
    113
    Ja is ook zo hoor, maar misschien wil ik toch wel een nieuwe. Bij mijn zoontje moesten we heel veel kopen en nu valt het wel mee, dus misschien trakteer ik mezelf wel op een mooie nieuwe wagen haha. Mega duur, maar krijg er vast na een jaar nog veel voor terug. Alleen is het zitje tot 17 kilo en mijn zoontje is al 14 kilo.. Wel babyvetjes, omdat hij nog niet loopt.. maar hoe strikt zijn die kilo's?

4. Hanneke

Hanneke VIP lid

Jun 18, 2007
    14,894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Ik zou zeggen die kilo's dat komt echt zo nauw niet, het lijkt me niet dat de wagen ineens afbreekt omdat er een kindje van bijv 20 kg in zit. Waarschijnlijk gaat je kleintje in de tussentijd wel lopen, dan gaan de kilo's niet zo hard meer als wanneer ze echt klein zijn.

Wat betreft jezelf trakteren/verwennen, erg herkenbaar haha, hier 2 nieuwe buffalo's gekocht, een voor bij mijn moeder zodat we niet steeds hoeven te slepen haha.

Succes met je zoektocht iig :D.

5. me1989

me1989 Fanatiek lid

Dec 29, 2013
    3,444
    1,199
    113
    Mijn vader heeft ook gezegd te willen betalen als ik er toch voor kies toch een andere wagen te kopen. Maar hij weet niet wat hij kost:-0 Ik had de joolz van mijn zoontje ook van hem gehad, maar die was 2ehands 600 euro. Die zet ik dan nog wel op marktplaats, maar de wagen die ik op het oog heb is de bugaboo donkey speciale editie van Diesel. Wordt de donkey eigenlijk met 1 reiswieg en twee zitjes geleverd? Of 1 zitje? Vind het niet zo duidelijk op babydump.

6. Hanneke

Hanneke VIP lid

Jun 18, 2007
    14,894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Ligt eraan welke versie je koopt ;)

De mono versie (voor 1 kindje) die word geleverd met 1 reiswieg en 1 zitje.

De duo versie (voor 2 kindjes van verschillende leeftijden) word geleverd met 1 reiswieg en 2 zitjes.

De twin versie (voor een tweeling) word geleverd met 2 reiswiegen en 2 zitjes.

Dit is wat ik begrepen heb toen ik voor iemand heb zitten zoeken.

7. me1989

me1989 Fanatiek lid

Dec 29, 2013
    3,444
    1,199
    113
    Oke bedankt, dan is de duo voldoende inderdaad. Ik zie de wagen alleen nog maar bij babydump te koop, maar hij komt pas vanaf 15 juli uit. Hopelijk staat hij tegen die tijd op meerdere sites, zodat ik de prijs kan vergelijken..

8. Lieke84

Lieke84 Fanatiek lid

Jun 1, 2011
    3,016
    2
    38
    Wat betreft het gewicht van je kindje nu.... Het duurt wel even voordat hij van 14 kilo op 17 kilo zit. Dat gaat op een gegeven moment niet meer zo snel. Mijn oudste van 4 is nu bijna 17 kilo..... Gemiddeld qua lengte en gewicht wat onder gemiddeld, maar toch. Je kunt er echt wel even mee vooruit.
    Ik ken veel duowagens, maar een die echt vergelijkbaar is met de bugaboo ken ik niet. Succes met de keuze!

9. me1989

me1989 Fanatiek lid

Dec 29, 2013
    3,444
    1,199
    113
    Ja het gewicht zal inderdaad niet meer zo hard gaan, maar de baby is er ook nog niet. Zou het zonde vinden als hij na twee maanden al te zwaar is. Maar daarbij zal het inderdaad vast heus niet op 1 kilo aankomen. Officieel is hij ook al bijna te zwaar voor een winkelkarretje, maar dat gaat ook nog makkelijk (en kan niet anders).

10. aicirtap

aicirtap VIP lid

May 25, 2014
    9,148
    3,392
    113
    Female
    En gewoon goed afdingen bij de winkel door te kijken of je extra's als een parasol, voetenzak, etc. er gratis bij krijgt ;)

Ik zou gewoon eerst eens kijken wat je krijgt voor je oude wagen. Dan trek je dat bedrag af van de nieuwe wagen en dan kijken wat het verschil is en misschien dan de helft je vader betalen en de helft jij? Of zoiets ...

11. me1989

me1989 Fanatiek lid

Dec 29, 2013
    3,444
    1,199
    113
    Zoiets dacht ik ook ja. Ik denk dat ik via marktplaats nog wel 450 euro voor de joolz en maxi cosi krijg en babydump heeft inderdaad soms acties dat je een maxi cosi er bij krijgt. Want die wil ik dan ook weer knap. Dan zou het ongeveer 1100 euro worden, nog heel veel geld. Maar als mijn vader de kosten wil delen dan is het wel te doen. Een comode, bedje en kast hoeven we allemaal niet meer te kopen. Alleen kleertjes en de babykamer op nieuw verven of behangen. Dus ik vind dat ik mezelf wel mag blij maken met iets dat eigenlijk veel te gek is;)

12. Lieke1989

Lieke1989 Niet meer actief

Ik heb even gekeken en ik vond de Mountain buggy duet bij de baby-dump. Misschien vind je dat iets.

13. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

Jul 4, 2010
    13,212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Wij gingen gister voor de mountain buggy duet kijken maar man noemde dat een poppen wagen zo smal de reiswieg en onprettig in gebruik. We verwachten een tweeling dus ik wil 2 reiswiegen. We zijn toch voor de donkey gezwicht. Zo ideaal! Wel tweede hands. Ik heb €1000.- betaald voor de Twin met 2 reiswiegen 2 zitjes 2 Voetenzakken 2 maxi cosiS de maxi cosi beugen, een maxi cosi voetenzak, regen hoezen boodschappen mand en parasol. Heel complete set zo, erg blij mee!

De donkey heeft naar mijn weten nooit korting, ook niet op de accessoires volgens mij. Die is overal gelijkmatig duur.

14. me1989

me1989 Fanatiek lid

Dec 29, 2013
    3,444
    1,199
    113
    Wij gaan waarschijnlijk ook voor de donkey duo. Nieuw of tweedehands weet ik nog niet, eerst even het geslacht afwachten en onze joolz verkopen.

Share This Page