Dag dames! Wij hebben onze commode en het bedje geschilderd voor ons kleine meisje wat eraan komt. Nu is het al een aantal weken klaar en heb ik dagelijks het raam open op het kamertje en inmiddels liggen er in de commode al wat spulletjes (hydrofiel, badcapes enz.) maar ik krijg de verflucht er zo moeilijk uit! Ik heb er al Zwitsal geurbuiltjes ingelegd maar die ruik ik amper terwijl ik dat bij mijn zoontje wel heel goed rook (toen de commode dus zijn originele kleur had). Iemand de gouden tip om die verflucht eruit te krijgen? Ik heb echt geen zin om dalijk nog een keer alles uit te moeten gaan wassen...
bij schilderlucht wil het wel eens helpen om schoteltjes met zout in de ruimte te zetten. Misschien helpt het ??
Beetje achteraf gelul misschien , maar heb je wel acryl (watergedragen) verf gebruikt? Of verf op terpentinebasis? Dat scheelt nogal in de stank namelijk! Wij hebben de babykamer helemaal met watergedragen verf gedaan (eigenlijk doen we binnen alles daarmee) en helemaal geen last gehad van een verflucht. Ideaal, want ik ben nogal gevoelig voor verflucht, krijg het er benauwd van. Mocht je het niet met verf op waterbasis hebben gedaan, tip voor de volgende keer! Voor de rest zou ik inderdaad goed blijven luchten, evt. wat ramen en deuren tegen elkaar open zetten een tijdje. De tip met het zout heb ik ook wel eerder gehoord, het proberen waard denk ik.
Het is inderdaad niet watergedragen. Inderdaad iets voor de volgende keer! Ik ga dat zout nog even proberen.
zout heeft hier geholpen. We hadden 2-tal deuren geschilderd en om de verflucht weg te krijgen kregen we de tip om hier en daar verspreid in de kamer schoteltjes met zout te zetten en ...ja hoor het hielp. Ik las zojuist dat een schoteltje met appelpartjes rooklucht wegneemt. Misschien helpt dit ook tegen verflucht ?? Geen idee hoor. Nog nooit geprobeert.
ik zou gewoon hier en daar in de kamer een aantal schoteltjes met een hoeveelheid zout neerzetten. Kan geen kwaad
Ik heb nu 2 schoteltjes met zout staan, nu 2 dagen, maar het helpt dus echt!! Bedankt voor de tip(s)!!