ik wil graag een draagdoek, maar twijfel tussen deze 2. Wie heeft ervaring met (1 van) beide en weet wat de verschillen zijn?
Ik heb ByKay en ben er super blij mee. In heb begin wel even de tijd nemen om het knopen te oefenen. En even goed oefenen met de kleine erin te doen. Ik deed dit een paar keer voor de spiegel, en na een paar keer ging t zo makkelijk. Ideaal!
ik heb zelf nu een bykay van iemand geleend, maar dat is een maat S en voor mij te klein. Verder lijkt het me een fijne doek. Maar op mp staan er meer van tricotslen, dus daarom wil ik graag weten wat daar anders aan is. Hoop dat iemand het weet.
Ik geloof dat het te maken heeft met de elasticiteit. De Bykay is van stretch-stof gemaakt en vormt daarmee makkelijker om je kindje heen. Maar als je je kindje ook op latere leeftijd (>6 maanden) in een draagdoek mee wilt nemen, is de tricot slen weer handiger aangezien de Bykay eerder door zal zakken. Tenminste, dat is wat ik ervan begrepen heb
De tricot slen is ook van 'stretch' stof hoor, namelijk van tricot dus is ook een rekbare doek! Ik denk dat er niet echt veel verschil is, ze knopen zelfs op dezelfde manier. Bij de tricot slen heb je geen aparte maten, bij de by kay blijkbaar wel? dit zal dan over de lengte van de doek gaan veronderstel ik?
Ik heb een draagdoek van draagdoek.nl = hetzelfde als bykay en van tri-cotti 2 losse doeken die je kruislings draagt. De tricotdoeken reken wat meer. Beide bevallen goed. Eigenlijk denk ik dat de verschillen niet zo heel groot zijn. Wel is het zo dat de rekbare doeken wat minder goed werken als je kleintje zwaarder wordt. Mijn uk weegt nu zo'n 8 kg en ik vind ze niet heel prettig meer. Ik heb nu een mei-tai en een niet-rekbare ringsling. Als je nog wat wilt vragen hoor ik heb wel. (ik heb beide doeken te koop mocht je interesse hebben )
De ByKay draagdoek is dunner van stof dan de Tricotslen en de kleurtjes zijn anders, ByKay kan je in de wat vrolijker kleuren kopen terwijl de tricotslen wat meer basic is. Voor de rest weinig verschil, je knoopt ze nl exact hetzelfde. hier kan je de instructiesboekjes zien: http://www.draagdoek.nl/images/afbeeldingen%20pages/Instructieboek%20WEB%20NL(3).pdf van de ByKay en de tricot slen http://www.borstvoedingalmere.nl/slen_nl.LR.pdf hihi valt me op dat de ByKay zich wat populairder profileert... de mensen in die folder zijn wat hipper... Maar oh ja, wij hadden een tricotslen omdat die kleuren ook goed door de man gedragen konden worden. Alleen vond mijn man het helemaal niet fijn... Hahaha hij vond het te hard op zn borst.
Weinig verschil, beide zijn van rekbare stof. Er is hier overigens ook een draagdoekentopic op het forum. Daar staat ook info in over andere (ergonomische) dragers en draagdoeken van geweven stof (draagt steviger en beter dan een rekbare doek).
Ik zou zelf als je langer van plan bent te dragen gelijk voor een geweven draagdoek gaan die kunnen veel meer gewicht aan. Hier 7 geweven draagdoeken en mei-tai draag nu vooral met mei-tai omdat rugknopen me niet lukt met een doek.