auto stoeltjes

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door amber23, 7 jul 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Welk autostoeltje

1. Maxi cosi Axiss

2. Maxi cosi Pearl

3. Maxi cosi Tobi

4. Geen Maxi cosi

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. amber23

amber23 Fanatiek lid

7 mrt 2011
    1.239
    0
    0
    NULL
    NULL
    #1 amber23, 7 jul 2013
    Laatst bewerkt: 7 jul 2013
    Wij zoeken een autostoeltje we zitten te denken aan een maxi cosi. Omdat we de kinderwagen enz ook van dat merk hebben. De anwb en de consumentenbond hebben wel testen op het internet. Maar die zijn van een paar jaar geleden. En ik merk dat de reacties die ik gelezen heb op het internet van mensen die hem gebruiken. Anders zijn dan die van de testen.

2. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.771
    18.916
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Wij hebben de maxicosi pearl omdat wij graag isofix bevestiging wilden. En de pearl past op dezelfde basis als de groep 0+ stoel die wij hadden. Bovendien kwam hij goed uit de diverse veiligheidstests.
    Wij zijn ook erg tevreden over.

Een collega van me heeft de axis. Die komt -zo uit mijn hoofd- volgens mij iets minder goed uit de tests (maar nog steeds voldoende). Maar het is wel veel makkelijker om je kind ermee in de auto te zetten. Vooral nu ik zwanger ben, merk ik wel dat dit met de pearl soms lastig is. Zeker omdat hij door de basis nog iets hoger staat, waardoor je dus sowieso al hoger moet tillen. En je als het ware ook minder ruimte hebt (stoel zit dichter bij het plafond)
    Aan de andere kant heeft die hogere zit wel weer als voordeel dat je kind goed buiten kan kijken.

Kortom: tevreden over de pearl, ondanks één nadeel. Maar andere modellen zullen ook zo hun eigen voor- en nadelen hebben. Daarom heb ik niet gestemd. Ik kan niet vergelijken.

Alleen voor mensen met rugklachten of andere problemen met tillen, zou ik eerder de axis aanraden dan de pearl.

Probeer een stoel trouwens ook even te passen, zowel in de auto als voor je kind zelf.

3. leeuw86

leeuw86 Fanatiek lid

10 nov 2009
    4.523
    0
    0
    wij hebben de römer. ik zou zeggen ga eens naar de winkel om te passen, zit namelijk veel verschil in waar je kindje goed in zit

4. judithvdc

judithvdc Bekend lid

1 dec 2010
    836
    0
    0
    Gelderland
    Wij hadden de maxi cosi Tobi, maar mijn zoontje zat veel beter in de Maxi cosi Priori die mijn moeder heeft. Dus hebben we de Tobi stoeltjes verkocht en 2 Priori's gekocht.
    Je kan dus het beste met je kindje naar de winkel gaan en kijken waar hij/zij het beste in zit. Pin je niet vast op een bepaalt merk, als ze er maar goed in zitten.

5. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    Hier ook een MC priori. Mn moeder en zusje hebben deze ook.

6. MyMiracle

MyMiracle Fanatiek lid

2 jun 2013
    4.657
    2.872
    113
    Waar mijn huis woont
    Wij hebben de testen qua veiligheid gevolgd, dus een Kiddy guardian pro 2 gekocht. Hoeven we ook geen andere stoel meer te kopen als onze dochter ouder wordt.

7. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Wij hebben voor dochter een romer king plus en mn ouders hebben een maxi cosi stoeltje. Dochter is vrij lang met haar 2,5 jaar en maat 110 is ze nu al uit de maxi cosi stoel gegroeid en omdat bij de romer stoel de hoofdsteun omhoog gezet kan worden past ze hier nog wel een poos in. Ik zou dus voor die reden geen maxi cosi kiezen.

Maar ik ga je een andere optie geven: De regels voor autstoelen worden nu verscherpt. Het is de bedoeling dat je eerst tot 15 maand en later tot ik meen 4 jaar ( Dus de groep 1 stoel ) achterwaarts gaat vervoeren. De stoelen worden nu steeds meer verkocht en zijn echt het veiligste. Als je met je kleine kindje in een voorwaartse stoel een aanrijding krijgt, dan schiet zn hoofd namelijk naar voren waardoor ze zichzelf ernstig kunnen verwonen. Met een achterwaartse stoel komt er geen kracht op het nekje omdat het kindje met de hele rug, nek en hoofd in de stoel geduwd wordt. Dit is 5x veiliger als voorwaarts vervoeren. Ik zou dus, als je nu een nieuwe stoel moet kopen, een achterwaarts kopen. En dan een tot 25 kilo bijvoorbeeld.

8. Schaapje05

Schaapje05 Bekend lid

16 jan 2012
    528
    0
    0
    Overijssel
    Sowieso gewoon naar goede winkel gaan met je kindje en testen waar je kindje het beste in zit, dit kan pet kind heel verschillend zijn.
    Ik wilde voor maxi cupido gaan maar uk zat dat echt niet goed in in vergelijking met Römer King dus wij zijn voor Römer gegaan en dat nog steeds super tevreden over.

9. firsttimemom

firsttimemom Fanatiek lid

26 sep 2012
    1.184
    0
    0
    Wij hebben de maxi cosi Pebble... :) Maar die staat niet in je lijstje...

10. Niboma

Niboma Fanatiek lid

20 nov 2008
    1.439
    0
    36
    Vrouw
    Veluwe
    Wij hebben een maxi cosi rubi, maar die staat niet in je lijstje :)

11. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Hier de priori.
    Bij de oudste geprobeerd in de winkel. En in de romer zat hij helemaal niet netjes. Bij de priori zat hij wel goed.
    De tobi is de luxere versie van de priori, maar daar hoorde ik minder goede dingen over, bijv over het gordelsysteem.
    D jongste heeft nu de priori van de oudste ;)

12. Mamadaisy

Mamadaisy Fanatiek lid

1 jan 2010
    1.533
    6
    38
    Wij hadden de Chicco met isofix. Was toen de beste keus van de consumentenbond.
    Stevige stoel. Nu heb ik een romer stoeltje en een Phil and test.
    Bevallen beide goed.

13. Suits

Suits Actief lid

1 aug 2011
    242
    0
    0
    NULL
    Spijkenisse
    Hier een Axxis voor in de familie auto (5 deurs), en een romer king voor in de 3 deurs. Over beide stoelen zeer tevreden. Voordeel van de Axiss is natuurlijk dat hij kan draaien en je daardoor je kindje makkelijker in en uit de auto krijgt. Ik merk dat dat nu voor mij met bol buikje (27 weken) toch een stuk fijner is dan in de andere stoel (al heb ik daar ook genoeg ruimte om in te draaien).

Ik ben erg benieuwd hoe die achterwaartse stoelen voor oudere kindjes eruit zien / hoe de kindjes daarin zitten, dan zitten ze toch met de knieën in de nek?

14. Koon

Koon Niet meer actief

Nee hoor. Kijk maar eens op www.achterwaartsvervoeren.nl daar staan een aantal foto's op.
    Kinderen die altijd achterwaarts vervoerd worden weten ook niet beter en vinden vanzelf de meest fijne manier om hun beentjes kwijt te kunnen.

15. amber23

amber23 Fanatiek lid

7 mrt 2011
    1.239
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt al vast voor jullie reacties. Ik lees in een aantal reacties dat sommige de kinderen liever achterwaartse stoelen vervoeren. Ik hoorde laatst dat ze dit ook in nederland willen gaan doen. En dat ze daar een stoel voor zouden ontwerpen en die zou rond deze tijd op de markt komen. Maar toen we laatst bij de babydump waren hadden die er ook nog niks van gehoord.En die verkoopster dacht dat het ook niet meer zou komen en dat ze het hier niet gaan verplichten. Dat het altijd onze eigen keuze blijft. Maar weet ook iemand of het wel of niet verplicht word want anders moet ik binnenkort weer andere stoelen verkopen.

16. Leona

Leona Fanatiek lid

30 mei 2012
    1.195
    0
    0
    Wij hadden de Römer King, en die vond ik persoonlijk fijner als de stoelen van Maxi Cosi

Als ons kleintje tegen die tijd toe is aan een andere stoel ga ik waarschijnlijk weer voor de Römer

17. famke80

famke80 Bekend lid

2 aug 2012
    730
    1
    18
    NULL
    NULL
  18. Sas1983

Sas1983 Actief lid

6 dec 2011
    170
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier de maxi cosi axiss, ideaal om de stoel naar de deur te kunnen draaien. Vooral omdat ik regelmatig rugklachten heb.

Die achterwaartse stoelen zijn natuurlijk veiliger, toch vraag ik me af hoe krijg je je kind daar fatsoenlijk in als je een 3 deurs auto hebt.

19. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    Ze gaan nu langzaam aan stoeltjes invoeren die achterwaarts zijn. Tot 2018 kan je de huidige stoelen blijven gebruiken.
    En dan nog, dan zouden ze het verplichten....
    Niemand die dwt controleerd. Zelfs nu rijden er nu mensen rond met autostoelen van 15 jaar oud. Oke, niet slim maar er is geen controle op. Hetzelfde als jij je kleine te vroeg in de vervolgstoel zet. Echt geen agent die je erop aan spreekt hoor. Hier komt er dus geen achterwaartse stoel. Past trouwens niet eens in mn auto icm de lange benen en mn dochter kan absoluut niet tegen achteruit rijden.

20. Theeleutje

Theeleutje Fanatiek lid

5 apr 2011
    2.221
    3
    38
    NULL
    @Home
    Wij hebben een Tobi, daar zit dochter het beste in. Axiss vond ik te ver naar voren komen, en de romer zat ze niet zo denderend in.
    Verder eigenlijk geen andere stoelen geprobeerd. Ze zit nu net 2 weken in de Tobi

Deel Deze Pagina